Σε αρκετές περιπτώσεις ίσως έχετε την ευκαιρία (ή αναγκαστείτε) να οδηγήσετε μια ξένη ή νέα μοτοσικλέτα, η οποία δεν πρόκειται να έχει τις ίδιες αντιδράσεις με τη δική σας και χρειάζεται αυξημένη επαγρύπνηση και προσοχή.
Οι περιπτώσεις κατά τις οποίες έχετε την ευκαιρία ή είστε αναγκασμένοι να οδηγήσετε κάτι άλλο είναι αρκετές: βγαίνετε βόλτα με τον κολλητό σας και αλλάζετε μοτοσικλέτες στα μισά, οδηγείτε νοικιάρικο, κάνετε test ride, αγοράζετε νέο μοντέλο ή αφήνετε το δικό σας για service και παίρνετε αντικαταστάτη από το συνεργείο. Η προσοχή που πρέπει να επιδείξετε σε αυτές τις περιπτώσεις είναι μεγάλη.
Το νέο ή ξένο μοντέλο έχει τις δικές του ιδιοτροπίες και δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη λογική ότι δεν τρέχει τίποτα, εγώ οδηγώ μοτοσικλέτες εδώ και πολλά χρόνια. Και πιστέψτε μας, το δικό μας σινάφι το γνωρίζει αυτό καλύτερα από τον καθένα, μιας και είμαστε αναγκασμένοι (πάντα με την καλή έννοια) να αλλάζουμε μοτοσικλέτα ακόμη και κάθε εβδομάδα, ώστε να οδηγήσουμε τα μοντέλα που δοκιμάζουμε. Και κάθε φορά επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι κάθε μοντέλο είναι ξεχωριστό και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.
1. To πρώτο που επιβάλλεται να κάνετε με το που ανεβείτε στη σέλα, είναι να προσαρμόσετε τους καθρέφτες στα μέτρα σας.
2. Πατήστε με τα δύο πόδια σταθερά στο έδαφος και κουνήστε δεξιά-αριστερά τη μοτοσικλέτα, ώστε να υπολογίσετε το βάρος της. Ειδικά αν πρόκειται για μοντέλο βαρύτερο από το δικό σας, επαναλάβετε τη διαδικασία μέχρι να το συνηθίσετε.
3. Ξεκινώντας, δώστε προσοχή στο συμπλέκτη. Σίγουρα δεν είναι ρυθμισμένος στα ίδια μέτρα με τον δικό σας. Ξεκινήστε αργά και έχετε το νου σας για το σημείο που αποσυμπλέκει, ώστε να αλλάζετε γρηγορότερα σχέση.
4. Στην περίπτωση που το μοντέλο που έχετε στην κατοχή σας διαθέτει ABS και αυτό που οδηγείτε για πρώτη φορά όχι, φρενάρετε δυνατά μερικές φορές, ώστε να συνηθίσετε στο γεγονός ότι στο τέλος της διαδρομής της μανέτας, τα φρένα μπορεί να μπλοκάρουν.
5. Αν κάνετε τη μετάβαση από ένα μικρού κυβισμού δίκυκλο σε ένα μεγάλο, μην το πιέσετε μέχρι να το συνηθίσετε. Ακόμη κι αν οδηγείτε κάποιο R1 τα τελευταία χρόνια, αναγκαστήκατε να οδηγήσετε παπί για μερικές ημέρες και επιστρέψατε ξανά στο R1, ένα μικρό διάστημα προσαρμογής είναι απαραίτητο προτού του… ξαναπιείτε το αίμα.
6. Αν η μοτοσικλέτα που πρόκειται να οδηγήσετε διαθέτει ηλεκτρονικά συστήματα που ρυθμίζονται εν κινήσει (π.χ. χάρτες ανάφλεξης, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, κ.λπ.), αφιερώστε τους μερικά λεπτά πριν ξεκινήσετε, ώστε να μην σας αποσπάσουν την προσοχή εν ώρα οδήγησης.
7. Σε περίπτωση που αλλάξετε από scooter σε μοτοσικλέτα ή το αντίθετο, ποτέ μην ξεχνάτε το εξής: τα scooter βασίζονται περισσότερο στο πίσω φρένο, ενώ οι μοτοσικλέτες στο μπροστινό.
8. Έχετε πάντοτε υπ´ όψιν ότι σε πολλές περιπτώσεις το νέο ή ξένο μοντέλο που θα κληθείτε να οδηγήσετε, δεν θα αντιδράσει με τον ίδιο τρόπο που αντιδρά το δικό σας. Μην ξεχνάτε ότι δεν οδηγείτε το μοντέλο που έχετε συνηθίσει και ενδεχομένως γνωρίζετε από την καλή και την ανάποδη, αλλά ένα ξένο και απρόβλεπτο.
Πηγή: mototriti.gr