Τα τελευταία χρόνια επίσης οι on-off μοτοσικλέτες, έχουν βλέψεις στην ασφάλτινη χρήση, συνεπώς, το παραπάνω τρίγωνο της θέσης οδήγησης δεν ενδείκνυται για όρθια οδήγηση, που επιβάλλεται στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Οι κλειστές γωνίες στα κλιπόνς επιτρέπουν στο σώμα να ταμπουρωθεί πίσω από τα μικροσκοπικά πλέον φέρινγκ, αλλά, αν το ύψος σας είναι άνω του 1.85μ., σε πολλές περιπτώσεις η θέση μαρσπιέ-σέλας-κλιπόνς πιέζει τόσο το σώμα, που η κατάσταση γίνεται ασφυκτική.
Επεμβάσεις στα supersport
Οι επεμβάσεις που μπορείτε να κάνετε σε μια supersport μοτοσικλέτα είναι περισσότερες από αυτές σε μια on-off, μιας και η στάση του σώματος πρέπει να είναι περισσότερο ακριβής. Η αντικατάσταση των κλιπόνς με άλλα ρυθμιζόμενα στις περισσότερες των περιπτώσεων επιβάλλεται ώστε τα άνω άκρα να στηρίζονται στο τιμόνι περισσότερο εργονομικά, κάτι που βοηθάει και στο καλύτερο κοντρόλ της μοτοσικλέτας.
Σε ορισμένες μάλιστα τα εργοστασιακά μαρσπιέ είναι ρυθμιζόμενα παρέχοντας στον ιδιοκτήτη τη δυνατότητα να τα ρυθμίσει κατ’ επιλογήν. Αν όμως η μοτοσικλέτα σας δε διαθέτει τότε στο εμπόριο υπάρχουν άφθονες επιλογές. Προτιμήστε κάποιο που η βάση των μαρσπιέ να δίνει επιλογές ρύθμισης πάνω-κάτω και εμπρός-πίσω ώστε να βρείτε τον ιδανικό συνδυασμό. Η επόμενη επέμβαση, αν και περισσότερο εξειδικευμένη, είναι η αλλαγή του ύψους της σέλας με την προσθήκη αφρώδους.
Η μεταφορά του σώματος ψηλότερα στη μοτοσικλέτα έχει θετικές επεμβάσεις στην ευκολότερη αλλαγή κατεύθυνσης αλλά και αρνητικές στον τομέα της άνεσης, μιας και ο κορμός είναι περισσότερο εκτεθειμένος στον αέρα, ενώ και τα χέρια φορτίζουν περισσότερο το τιμόνι.
Επεμβάσεις σε on- off
Αν σκοπεύετε να κινηθείτε σε εκτός δρόμου διαδρομές, οι φορές που θα αναγκασθείτε σε αποχώρηση των μαλακών μορίων σας από τη σέλα θα είναι αρκετές. Το ύψος του τιμονιού όμως στα περισσότερα on-off είναι σε τέτοιο σημείο, ώστε να είναι εργονομικό στην ασφάλτινη χρήση και η αντικατάστασή του θεωρείται δεδομένη για χρήση εκτός δρόμου.
Τα off-road τιμόνια χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: στα fat bar και στα κοινά, που διαθέτουν αντικραδασμική μπάρα στο πάνω μέρος τους. Αν επιλέξετε την αντικατάσταση του εργοστασιακού τιμονιού με ένα ίδιου τύπου (με μικρή διάμετρο σωλήνα), δαπανήστε λίγα παραπάνω χρήματα και αγοράστε ένα με υλικό κατασκευής το αλουμίνιο. Τα συγκεκριμένου τύπου τιμόνια, λόγω του υλικού, έχουν ανεπαίσθητες ταλαντώσεις που απορροφούν τους κραδασμούς κρατώντας τα χέρια ξεκούραστα.
Τα επώνυμα του είδους υπάρχουν σε άπειρους συνδυασμούς, αφού μπορεί κανείς να επιλέξει το ύψος τους, τη γωνία των άκρων τους, καθώς και το μήκος τους. Η ίδια δυνατότητα υπάρχει και στα τιμόνια τύπου fat bar, τα οποία κερδίζουν και σε αισθητική, αλλά αποτελούν μια περισσότερο δαπανηρή λύση, μιας και είναι ακριβότερα, ενώ απαιτούν και την τοποθέτηση μεγαλύτερης διαμέτρου καβαλέτων. Η πιο φτηνή λύση, αν και στις περισσότερες των περιπτώσεων αποτελεί συμβιβασμό, είναι στο εργοστασιακό τιμόνι της μοτοσικλέτας σας να τοποθετήσετε ψηλότερα καβαλέτα.
Στο εμπόριο κυκλοφορούν καβαλέτα με διαφορετικό ύψος ώστε να βρείτε το κατάλληλο για να φέρετε το τιμόνι σας όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ιδανικό ύψος. Επίσης, σε πολλά on-off τα μαρσπιέ είναι επενδυμένα με λάστιχο που αφαιρείται. Αν σκοπεύετε να κινηθείτε σε εκτός δρόμου διαδρομές, καλό θα ήταν το πέλμα του παπουτσιού να πατά στο πριονωτό μαρσπιέ αυξάνοντας το συντελεστή τριβής.
Πηγή: mototriti.gr