Για να μη φτάσουμε, λοιπόν, στο σημείο να… κρατάμε την αναπνοή μας κάθε φορά που πρέπει να το βάλουμε στο κεφάλι μας, πρέπει να αφιερώνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα λίγο από το χρόνο μας για να πλύνουμε την επένδυση του κράνους μας. Με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι η εσωτερική επένδυση του κράνους είναι αφαιρούμενη (έστω τα μάγουλα), η διαδικασία είναι απλή και δεν πρόκειται να διαρκέσει περισσότερα από μερικά λεπτά.
Αρχικά αφαιρούμε προσεκτικά την επένδυση από το κράνος, αφού πρώτα παρατηρήσουμε πώς τοποθετείται και κουμπώνει ξανά, ώστε να μπορούμε να την τοποθετήσουμε αφού τελειώσουμε. Τα σύνεργα καθαρισμού μας είναι λίγα και εύκολο να βρεθούν. Μία λεκάνη με νερό και ένα ουδέτερο σαπούνι (ένα σαπούνι για μωρά μπορεί να αποδειχθεί τέλειο για την περίσταση) μας αρκούν.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μας πιάσει… μανία απολύμανσης και να χρησιμοποιήσουμε χημικά ή οινόπνευμα, καθώς έτσι θα καταστραφεί η επένδυση. Το πρώτο βήμα είναι να βάλουμε την επένδυση μέσα στη λεκάνη με το νερό και να την αφήσουμε να μουλιάσει για μερικά λεπτά.
Έπειτα, την τρίβουμε απαλά με το σαπούνι (ξεχάστε σκληρό τρίψιμο, σκάφη κτλ.), με ιδιαίτερη προσοχή. Αφού την καθαρίσουμε, την ξεπλένουμε και την αφήνουμε μερικά λεπτά μέσα στο νερό.
Καλό είναι στον καθαρισμό του κράνους να συμπεριλάβουμε και μερικές ακόμη απλές αλλά σημαντικές διαδικασίες. Το εξωτερικό του κράνους και η ζελατίνα μπορούν να καθαριστούν με ένα πανάκι και με ουδέτερο σαπούνι. Και σε αυτή την περίπτωση η χρήση ακατάλληλων καθαριστικών μπορεί να έχει δυσάρεστα αποτελέσματα.
Πολύ σημαντικός είναι και ο καθαρισμός των αεραγωγών από σκόνη, πετραδάκια ή έντομα, ο οποίος μπορεί πολύ εύκολα να γίνει με μια μπατονέτα.
Η τελευταία πράξη της… μπουγάδας είναι να την στύψουμε προσεκτικά και έπειτα να την αφήσουμε να στεγνώσει. Προσοχή! Οι εύκολες λύσεις του σεσουάρ και του καλοριφέρ θα πρέπει να αποφεύγονται, καθώς η μεγάλη θερμότητα μπορεί να κάνει ζημιά στην επένδυση. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να την αφήσουμε στον ήλιο μέχρι να στεγνώσει. Οι ανυπόμονοι καλό είναι να βρουν ένα δεύτερο κράνος ή να απέχουν για λίγο από τις μοτοσικλετιστικές τους υποχρεώσεις.
Πηγή: mototriti.gr