Το Ford GT των Sébastien Bourdais (FRA), Joey Hand (US) και Dirk Müller (GER) διέσχισε τη γραμμή τερματισμού στο Le Mans στις 15:00 την Κυριακή, σαν γενικός νικητής GT του 2016 Le Mans 24 Hours, ενώ το Ford GT των Ryan Briscoe (AUS), Scott Dixon (NZ) και Richard Westbrook (GB) πλαισίωσε τους νικητές στην 3η θέση του βάθρου. Τον θρίαμβο της Ford ολοκλήρωσαν δυο ακόμα GT που τερμάτισαν στην τέταρτη και ένατη θέση αντίστοιχα, δικαιώνοντας όσους πίστεψαν στο πανέμορφο πρωτότυπο της φίρμας και πήραν το ρίσκο να συμμετάσχουν στον πλέον απαιτητικό αγώνα του είδους με ένα σχεδόν αδοκίμαστο αγωνιστικό όχημα. Η μεγάλη αυτή διάκριση ήρθε 50 χρόνια μετά το 1-2-3 που είχε πετύχει η φίρμα στο Le Mans του 1966.

«Είναι μία ιστορική στιγμή για τη Ford Motor Company» δήλωσε ο Bill Ford. «Είχαμε την τόλμη να ονειρευτούμε την επιστροφή μας στο Le Mans, 50 χρόνια μετά την απίστευτη νίκη του 1966, και να αναμετρηθούμε με τους πιο σκληρούς αντιπάλους.»

fmaoa3

Να σημειωθεί ότι, το Ford GT αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά πέρσι στο Le Mans, και η νίκη του σημειώθηκε 395 ημέρες από τότε που το αυτοκίνητο λειτούργησε για πρώτη φορά, στις 20 Μαΐου, 2015, στο Calabogie Motorsports Park στον Καναδά, χάρη στην προσπάθεια από την ομάδα Ford Chip Ganassi που μεταμόρφωσε το όχημα σε νικητή μέσα σε ένα χρόνο.

Η νίκη αυτή κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν και επετεύχθη μετά από τιτάνια μάχη με τη Ferrari, αν και το Ford GT τέθηκε επικεφαλής για τις τελευταίες 20 ώρες. Ο Hand ήταν πίσω από το τιμόνι και στις τρεις περιπτώσεις που το Ford πέρασε τη Ferrari, αναζωπυρώνοντας έναν ανταγωνισμό 50 χρόνων μεταξύ των δύο κατασκευαστριών.

«Είναι μεγάλη υπόθεση να επιστρέφεις εδώ 50 χρόνια μετά τη νίκη της Ford το1966,» δήλωσε ο Hand. «Είχαμε εκφράσει την επιθυμία μας να κερδίσουμε αλλά η υλοποίηση είναι τεράστιος άθλος. Αυτή η ομάδα έχει πετύχει τόσα πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα.»

fmaoa2

Αυτή η νίκη είναι ιδιαίτερα ευχάριστη και για τον Bourdais ο οποίος γεννήθηκε με την εικόνα της στροφής Tertre Rouge. Ο Γάλλος είχε τρέξει στο Le Mans 10 φορές μέχρι τώρα, αλλά αυτή είναι  πρώτη του νίκη.

Το Ford GT, των Billy Johnson (US), Stefan Mücke (GER) και Olivier Pla (FRA) διεκδικούσε ένα κορυφαίο αποτέλεσμα στην αρχή του αγώνα, αλλά ένα μικρό ηλεκτρικό πρόβλημα τους καθυστέρησε σε ένα αγώνα που, ένα επιπλέον λεπτό στα pits είναι το μόνο που χρειάζεται για να βρεθείς εκτός συναγωνισμού.

Επίσης το GT των Marino Franchitti (GB), Andy Priaulx (GB) και Harry Tincknell (GB) αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο στο ξεκίνημα του αγώνα, κινήθηκε συντηρητικά και τερμάτισε τελικά στην 9η θέση.

fmaoa1

Όσον αφορά την ομάδα που ετοίμασε και συντήρησε τα Ford GT, αυτή είναι την 175η νίκη της και ο Chip Ganassi γίνεται ο μοναδικός στην ιστορία που έχει κερδίσει στους αγώνες Indianapolis 500, Daytona 500, Brickyard 400, Rolex 24 At Daytona, 12 Hours of Sebring και Le Mans 24 Hours.

Τέλος, το Ford GT των Μπίλι Johnson, Stefan Mücke και Olivier Pla, κέρδισε τη μέγιστη βαθμολογία για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA από αυτό τον αγώνα, γεγονός που αυξάνει τον ανταγωνισμό για το υπόλοιπο της σεζόν του WEC.  Η ομάδα IMSA Ford Chip Ganassi Racing επιστρέφει στις ΗΠΑ για τον επόμενο γύρο του Πρωταθλήματος WeatherTech SportsCar στο Watkins Glen στις 3 Ιουλίου.

Νίκος Τσάδαρης