Με μια λιτή συγκέντρωση των ανθρώπων του ειδικού Τύπου, η Mercedes Hellas παρουσίασε τη νέα E-Class, που πρόκειται να πρωταγωνιστήσει στη μεσαία κατηγορία των premium κατασκευαστών αυτοκινήτου (μαζί με Audi και BMW) της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με τη νέα E-Class, η Mercedes-Benz κάνει ένα μεγάλο βήμα προς το μέλλον. Η δέκατη γενιά του μοντέλου θέτει νέα στάνταρ όσον αφορά στην ασφάλεια, την αποδοτικότητα και την ευφυΐα της αυτοκίνησης.
Οι καινοτομίες της περιλαμβάνουν πλήθος τεχνολογικών στοιχείων, οι οποίες -μεταξύ άλλων- επιτρέπουν άνετη και ασφαλή οδήγηση σε ένα νέο επίπεδο ενώ ενσωματώνουν μία νέα διάσταση όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Εκτός από τα ολοκαίνουρια συστήματα χειρισμού και infotainment που προσφέρουν μία εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης, ο νέος πετρελαιοκινητήρας θέτει νέα στάνταρ όσον αφορά στην απόδοση και την οικονομία σε συνδυασμό με την ελαφριά κατασκευή και τις εξαιρετικές τιμές αεροδυναμικής. Επιπλέον, με τη νέα αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων που προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, διασφαλίζεται η ιδανική οδηγική άνεση σε συνδυασμό με ξεχωριστή δυναμική οδήγηση. Η τεράστια γκάμα καινοτομιών που διαθέτει η νέα E-Class περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας Active Lane, το οποίο καθοδηγεί τη λιμουζίνα στη λωρίδα που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Η νέα E-Class είναι εκλεπτυσμένη, κομψή, δυναμική και σπορ. Σε σύγκριση με την προκάτοχό της, το μήκος του μεταξονίου της έχει αυξηθεί κατά 65 mm (2939/2874) και το συνολικό μήκος της κατά 43 χιλιοστά (4923/4880). Τη βάση για την ευελιξία, που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά οδήγησής της αποτελεί το αυξημένο εύρος του ίχνους της (επιπλέον 20 χιλιοστά εμπρός, επιπλέον 7 χιλιοστά πίσω). Με μικρές εξαιρέσεις, η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έχει διατηρηθεί στα εξαιρετικά επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου.
Σύγκριση μεγεθών
Ο σχεδιασμός της εκφράζει το σήμα κατατεθέν της Mercedes όσον αφορά τις αναλογίες των σεντάν. Το δυναμικό αμάξωμα χαρακτηρίζεται από κοντούς προβόλους, μακρύ μεταξόνιο, μεγάλους τροχούς και ξεκάθαρες γραμμές στα πλευρά δημιουργώντας μία φρέσκια, μοντέρνα και δυναμική εικόνα που εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία της μάρκας: Sensual Purity (αισθησιακή καθαρότητα).
Η βασική έκδοση διαθέτει την κλασική μάσκα Mercedes με το αστέρι στο καπό, όπως και η γραμμή Exlusive, αν και η δεύτερη είναι κάπως πιο περίτεχνη. Οι γραμμές Avantgarde και AMG Line αναγνωρίζονται εύκολα από τη σπορ μάσκα του ψυγείου, με το κεντρικό, μεγάλο αστέρι της Mercedes να διακοσμεί το κέντρο του.
Τα μονοκόμματα πίσω φώτα είναι σχεδιασμένα ως δύο μπάρες πλαισιωμένες από το αμάξωμα και προσδιορίζουν με σαφήνεια την E-Class ως το νέο μέλος της οικογένειας των λιμουζίνων Mercedes.
Το εσωτερικό της νέας E-Class συνθέτει το συναίσθημα και την ευφυΐα, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός της περιλαμβάνει δύο «επόμενης γενιάς» οθόνες υψηλής ανάλυσης, με μια ευρεία οθόνη διαγωνίου 12,3 ιντσών η κάθε μία. Κάτω από το κοινό τους γυάλινο κάλυμμα, οι δύο οθόνες δείχνουν σα να αιωρούνται στον αέρα, δημιουργώντας ένα κεντρικό στοιχείο που τονίζει τον οριζόντιο προσανατολισμό του εσωτερικού σχεδιασμού. Όπως το ταμπλό, έτσι και το cockpit περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη με εικονικά όργανα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, καθώς και μια κεντρική οθόνη πάνω από την κονσόλα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών σχεδιαστικών στυλ για το ταμπλό οργάνων: Classic, Sport και Progressive.
Επιπρόσθετα, χειριστήρια αφής στο τιμόνι κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση σε ένα αυτοκίνητο. Όπως σε ένα περιβάλλον smartphone, ανταποκρίνονται με ακρίβεια σε οριζόντιες και κάθετες κινήσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει ολόκληρο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας απλά με την ένταση των κινήσεων των δακτύλων του χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι. Ακολουθώντας τον κανόνα «τα χέρια στο τιμόνι, τα μάτια στο δρόμο», η διάσπαση της προσοχής του οδηγού είναι ελάχιστη.
Επιπλέον χειριστήρια για το σύστημα infotainment παρέχονται με τη μορφή ενός touchpad στην κεντρική κονσόλα, το οποίο μπορεί να αναγνωρίσει ακόμη και χειρόγραφα γράμματα, ενώ διατίθεται και το σύστημα φωνητικού ελέγχου Linguatronic. Υπάρχουν επίσης κουμπιά άμεσης πρόσβασης για τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών, όπως το σύστημα κλιματισμού ή για την άνετη ενεργοποίηση και απενεργοποίηση ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Νέα γραφικά με απεικονίσεις υψηλής ανάλυσης και κινούμενα σχέδια, σε συνδυασμό με μια απλουστευμένη λογική, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την πρωτόγνωρη εμπειρία χειρισμού. Ταυτόχρονα, οι επιβάτες απολαμβάνουν ευρύχωρο εσωτερικό που συνδυάζει την κομψότητα της πολυτελούς κατηγορίας με σπορτιφ πινελιές.
Υψηλής ποιότητας υλικά καθορίζουν το στιλ του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Τα υλικά αυτά περιλαμβάνουν ξύλο με ανοιχτούς πόρους, ξύλο σε στιλ γιοτ με ρέουσες γραμμές ως μια σύγχρονη ερμηνεία του ξύλινου ένθετου καθώς και ένα νέο μεταλλικό ύφασμα. Η χρήση αυθεντικών υλικών συνεχίζεται και στις δερμάτινες επενδύσεις των θυρών καθώς και στη μεσαία γραμμή για επιλεγμένες γραμμές εξοπλισμού. Ένα ακόμη σαφές χαρακτηριστικό της Mercedes, είναι η υψηλής ποιότητας εμφάνιση και αίσθηση που προέρχεται από τη σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια και την ποιοτική συναρμογή.
Για τον εσωτερικό φωτισμό χρησιμοποιείται αποκλειστικά η τεχνολογία LED, που διασφαλίζει τη διάρκεια, την οικονομία και την εξοικονόμηση ενέργειας. Το ίδιο ισχύει και για τον φωτισμό περιβάλλοντος που περιλαμβάνεται σε διάφορες γραμμές εξοπλισμού. Με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα από 64 χρώματα, προσφέρει απεριόριστες ευκαιρίες για εξατομίκευση. Προσφέρει φωτεινές πινελιές σε διακοσμητικά στοιχεία, την κεντρική οθόνη, το ντουλαπάκι συνοδηγού στην κεντρική κονσόλα, τις χειρολαβές, τα εμπρός και πίσω μαρσπιέ, τις θήκες στις πόρτες, στην κονσόλα της οροφής αλλά και στα ηχεία tweeter (εάν το όχημα είναι εξοπλισμένο με το ηχοσύστημα Burmester high-end 3D surround).
Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της νέας E-Class είναι τα καθίσματά της. Η εργονομία τους συνδυάζει το «δυνατό χαρτί» της Mercedes, την άνεση, με μία όμορφη, σπορ εμφάνιση, ενώ διατίθενται σε ξεχωριστό σχεδιασμό για κάθε γραμμή εξοπλισμού. Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό σε αυτήν την κατηγορία είναι το πακέτο «Heat Comfort», με το οποίο θερμαίνονται εκτός από τα καθίσματα, τα υποβραχιόνια στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα.
Το πίσω κάθισμα στη νέα E-Class διατίθεται με τρεις διαφορετικές επιλογές διάσπασης της πλάτης κατά 40% – 20% – 40% , καθιστώντας το εξαιρετικά ευέλικτο. Χαρακτηριστικά του κεντρικού πίσω υποβραχιόνιου είναι μία θήκη για μικροαντικείμενα καθώς και δύο πτυσσόμενες ποτηροθήκες. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για την τοποθέτηση θήκης ενός tablet για τους πίσω επιβάτες.
Νέα γενιά κινητήρων
Η νέα E-Class διατίθεται με την επιλογή δύο κινητήρων κατά τις αρχές του λανσαρίσματός της στην αγορά: η E 200 με έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1991 cc, και η E 220 d με έναν ολοκαίνουριο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1950 cc. Η πιο ισχυρή έκδοση πετρελαιοκινητήρα στην Ε350 d θα λανσαριστεί στην αγορά το καλοκαίρι και θα διαθέτει έναν 6κύλινδρο κινητήρα με προηγμένη τεχνολογία καυσαερίων SCR, με ισχύ 190 kW (258 hp) και μέγιστη ροπή 620 Nm.
Επιπλέον εκδόσεις μοντέλων θα προστεθούν στη γκάμα της E-Class μετά το λανσάρισμά της στην Ελληνική αγορά , συμπεριλαμβανομένης της υβριδικής τεχνολογίας Ε350 e. Αυτό το Plug-In-Hybrid μοντέλο εντυπωσιάζει με την αποδοτικότητά του, ενώ επιτρέπει περίπου 30 χιλιόμετρα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα και κατά συνέπεια χωρίς καμία εκπομπή ρύπου. Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας σε συνδυασμό με μία ισχυρή ηλεκτρική μονάδα αποδίδουν συνολικά 210 kW (286 hp) με ροπή 550 Nm. Με αυτόν τον τρόπο, η E 350 e επιτυγχάνει επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου ενώ καταναλώνει λιγότερο καύσιμο από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.
Ακόμη περισσότερες εκδόσεις θα συμπληρώσουν τη γκάμα των κινητήρων στο εγγύς μέλλον. Αυτές περιλαμβάνουν έναν νέο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα που θα αποδίδει 110 kW (150 hp). Τέλος η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα αποτελείται από 4κύλινδρα σύνολα με απόδοση από 135 έως 180 kW (183 έως 245 hp) και μία 6κύλινδρη έκδοση που θα αποδίδει 245 kW (333 hp).
Κινητήρες κορυφαίων επιδόσεων
Όλοι οι κινητήρες της νέας E-Class διαθέτουν τη λειτουργία ECO start/stop. Οι βενζινοκινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων EU 6, ενώ ο νέος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας OM 654 έχει ήδη ρυθμιστεί ώστε να συμμορφώνεται με τα μελλοντικά όρια RDE.
Όλα τα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην αγορά θα είναι εξοπλισμένα με το νέο εννεατάχυτο αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC. Το κιβώτιο αυτό επιτρέπει τη γρήγορη αλλαγή ταχυτήτων και τις χαμηλές στροφές του κινητήρα, γεγονός που έχει ευεργετική επίδραση στα επίπεδα απόδοσης και θορύβου.
Η ανάρτηση της νέας E-Class προσφέρει ευελιξία και οδηγική απόλαυση σε επαρχιακούς δρόμους, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Τα σεντάν διατίθενται με χαλύβδινες αναρτήσεις στον βασικό τους εξοπλισμό και σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις αυτές, διατίθενται τρία συστήματα ανάρτησης με σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης:
- Ανάρτηση Agility Control με ρύθμιση άνεσης
- Ανάρτηση Agility Control με σπορ χαρακτήρα, χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά, διαθέσιμη για τη γραμμή εξοπλισμού Avantgarde
- Ανάρτηση Dynamic Body Control: σπορ ανάρτηση με προσαρμοζόμενη ρύθμιση απόσβεσης, χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά, η οποία αντικαθιστά την κλασική σπορ ανάρτηση
Εναλλακτικά, η νέα E-Class μπορεί να εξοπλιστεί με αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων.
Επίσης, τα νέα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας της Mercedes ενισχύουν περαιτέρω την ασφάλεια, την άνεση και την υποστήριξη του οδηγού.
Το Active Brake Assist, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όπως και το ρυθμιζόμενο Attention Assist, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για έλλειψη προσοχής και υπνηλία, όσο και το Crosswind Assist, το οποίο μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τον οδηγό με την άμβλυνση των συνεπειών των ισχυρών ανέμων και να εμποδίσει το όχημα να παρασυρθεί εκτός δρόμου.
Τα κυριότερα σημεία του προαιρετικού πακέτου Driver Assistance τα οποία καθιστούν την E-Class την πιο έξυπνη λιμουζίνα στην κατηγορία της περιλαμβάνουν τα:
Drive Pilot: Ένα σύστημα που μπορεί να διατηρεί αυτόματα τη σωστή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά και να τα ακολουθεί με ταχύτητες έως 210 km/h.
Οι πρόσθετες, καινοτομίες του Drive Pilot περιλαμβάνουν, για πρώτη φορά, το Active Lane-change Assistant, που βοηθά τον οδηγό όταν αλλάζει λωρίδες σε δρόμους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας και το σύστημα Active Emergency Stop Assist το οποίο μπορεί να φρενάρει το όχημα έως ότου αυτό ακινητοποιηθεί στη λωρίδα του, εφ’ όσον ανιχνεύσει ότι ο οδηγός δεν έχει τον έλεγχο ενώ το όχημα κινείται.
Active Brake Assist με λειτουργία cross-traffic: Σε σύγκριση με τη βασική έκδοση, το σύστημα έχει επεκτείνει τα όρια ταχύτητας σε σχέση με τα άλλα οχήματα και τους πεζούς. Επιπλέον, μπορεί να ανιχνεύσει κίνηση διέλευσης σε κόμβους και αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, ενεργοποιεί την πέδηση αυτόνομα. Για πρώτη φορά, μπορεί επίσης να ανιχνεύσει επικίνδυνες καταστάσεις στο τέλος της ουράς της κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπου δεν υπάρχει περιθώριο για ελιγμούς και να ξεκινήσει την αυτόνομη πέδηση πολύ νωρίτερα απ’ότι συνήθως σε τέτοιες καταστάσεις. Κατά συνέπεια, είναι δυνατόν να αποφευχθούν πλήρως τα ατυχήματα σε ταχύτητες μέχρι 100 km / h ή να μειωθεί σημαντικά η σοβαρότητα των ατυχημάτων σε ταχύτητες πάνω από αυτό το επίπεδο.
Σύστημα Υποβοήθησης Οδήγησης: Αυτό το νέο σύστημα συμπληρώνει ιδανικά τη λειτουργία ανίχνευσης πεζών Active Brake Assist. Όταν ο οδηγός εσκεμμένα ή ενστικτωδώς εκτελεί έναν ελιγμό σε μια επικίνδυνη κατάσταση, η λειτουργία αυτή μπορεί να βοηθήσει με τον ακριβή υπολογισμό της ροπής διεύθυνσης για να υποστηρίξει την κίνηση του τιμονιού. Αυτό βοηθά τον οδηγό να αποφύγει τον πεζό με έναν ελεγχόμενο τρόπο, ενώ στη συνέχεια διευκολύνει την ευθυγράμμιση του οχήματος έως ότου η κατάσταση να διευθετηθεί με ασφάλεια.
Το εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα αποτελεί τη βάση για τον εύκολο χειρισμό του αυτοκινήτου, τα εκπληκτικά χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών, καθώς και ένα πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Για να επιτευχθεί αυτό, οι μηχανικοί επέλεξαν ένα αμάξωμα με ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό αλουμινίου και υπερ- ανθεκτικού χάλυβα, από τον προκάτοχό του. Τα μπροστινά φτερά, το καπό, το καπό του χώρου αποσκευών, και μεγάλα τμήματα των εμπρός και πίσω άκρων είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Αυτή η ελαφριά σχεδίαση (μαζί και με τον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23) μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και καθιστά τον χειρισμό του οχήματος εύκολο και σπορτίφ.
Οι τιμές της νέας Ε-Class στην ελληνική αγορά διαμορφώνονται ως εξής:
- Ε200: 53.600 ευρώ
- Ε220 d: 55.950 ευρώ
- E350 d: 71.950 ευρώ
Νίκος Τσάδαρης