Τα υβριδικά αυτοκίνητα ολοένα και πληθαίνουν, αφού καλύπτουν όλη τη γκάμα από μικρά έως πολυτελείας έχοντας ως κοινό σκοπό, ανεξαρτήτως τιμής και χαρακτηριστικών, την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της μειωμένης κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Ας δούμε ποια είναι αυτά που διατίθενται στην Ελλάδα.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα που υπήρχαν στην ελληνική αγορά μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν ελάχιστα αριθμητικά, με πρώτο το Prius που λανσαρίστηκε στα τέλη του 2001. Μετέπειτα, ακολούθησε η επόμενη γενιά του Prius το 2003, το Lexus RX400h τo 2005, ενώ η Honda, το 2006 λανσάρισε το Civic Hybrid 4d. Σήμερα, τα υβριδικά μετρούν -στην εγχώρια πάντα αγορά- 14 συνολικά μοντέλα. Παράλληλα, στο άμεσο μέλλον αναμένεται να κυκλοφορήσουν και άλλα αυτοκίνητα, όπως τα Audi Q5 Hybrid και Α6 Hybrid στα τέλη του 2011, ενώ στις αρχές του 2012, θα κάνει την εμφάνισή του το νέο Yaris HSD. Βλέπουμε λοιπόν, ότι πρόκειται για μια «κατηγορία» με μεγάλη δυναμική που επεκτείνεται με ταυτόχρονο όφελος, όχι μόνο προς το περιβάλλον αλλά και προς τον καταναλωτή, αφού η απόκτηση ενός υβριδικού γίνεται όλο και πιο προσιτή σε τιμές.
Ακολουθούν όλα τα υβριδικά οχήματα της ελληνικής αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας και χρημάτων που φτάνουν τα 14 στον αριθμό.
Honda Jazz Hybrid
Το υβριδικό Jazz αποτελεί το πρώτο μικρό αυτοκίνητο με αυτήν την τεχνολογία και με αυτό το δεδομένο γίνεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, αφού διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα των υπολοίπων εκδόσεων, όπως είναι οι πολύ καλοί χώροι, η αυξημένη πρακτικότητα και η αξιοπιστία, συν ακόμα πιο χαμηλή κατανάλωση και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1,3 λίτρων, τεχνολογίας i-VTEC, και η μετάδοση γίνεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου CVT.
Ο κινητήρας των 1.339 κ.εκ. αποδίδει 88 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 121 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 ανέρχονται στα 104 γρ./χλμ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι οι χώροι των επιβατών του υβριδικού Jazz δεν έχουν αλλοιωθεί, με την πρακτικότητα να παραμένει, αφού οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κάτω από το χώρο των αποσκευών. Ωστόσο, ο τελευταίος είναι της τάξης των 223 λίτρων έναντι 335 λίτρων του μη υβριδικού Jazz.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.339 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 88/5.800* |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 121/4.500* |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 14/1.500** |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 78,5/1.000** |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 |
60-100 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 5,9 |
80-120 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 8,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 177 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 4,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 104 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 83,2 |
Βάρος (κιλά) | 1.162* |
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **ηλεκτροκινητήρα
Honda CR-Z
Πρόκειται για το πρώτο μικρό κουπέ υβριδικό αυτοκίνητο που, πρώτα απ´ όλα κεντρίζει το ενδιαφέρον με την ιδιαίτερα δυναμική σχεδίασή του, θυμίζοντας εξωτερικά το «εκρηκτικό» CRX, ενώ ανάλογα ξεχωριστό είναι και το 2θέσιο εσωτερικό του.
Παράλληλα, το μεγάλο ατού του CR-Z είναι πως ξεφεύγει από την οδηγική ανία των υβριδικών οχημάτων, που ξέραμε μέχρι σήμερα.
Το τιμόνι έχει μεστή αίσθηση και πολύ καλή ακρίβεια, η απόκριση στο γκάζι είναι τονισμένη και ο επιλογέας τιμά την παράδοση της Honda. Στις στροφές ακόμα και υπό πίεση, το CR-Z διατηρεί στο ακέραιο την τροχιά του και μόνο στο όριο θα υποστρέψει προοδευτικά και απόλυτα ελεγχόμενα.
Επίσης, ο τρόπος που «τραβάει» ο κινητήρας των 124 ίππων είναι εντυπωσιακός. Μάλιστα, στη θέση Sport, το μικρό υβριδικό κουπέ έχει πλήρη βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα και δε δυσανασχετεί ακόμα και με 6η στο κιβώτιο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.497 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 84/-* |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 145/-* |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 14/-* |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 78,4/-** |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,1 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) | 10,6 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) | 14,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 200 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,0 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 117 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 93,6 |
Βάρος (κιλά) | 1.147* |
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **ηλεκτροκινητήρα
Honda Civic 1,3 Hybrid
Η σεντάν υβριδική έκδοση του Civic συνδυάζει την οικονομία στη χρήση με τους ικανοποιητικούς χώρους και την ενδιαφέρουσα αισθητική. Στο θάλαμο των επιβατών, η εικόνα είναι σύγχρονη με προσεγμένη ποιότητα. Στο δρόμο είναι προσανατολισμένο στην άνεση μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης προσφέροντας παράλληλα ασφαλή οδική συμπεριφορά. Επίσης, χάρη στο σύστημα IMA (Intergrated Motor Assist) που εφοδιάζεται ο I-VTEC κινητήρας των 1,3 λίτρων, επιτυγχάνεται πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.339 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 95/6.000* |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 123/4.600* |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 20/2.000** |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 103/0-1.160** |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,1 |
60-100 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 7,4 |
80-120 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 10,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 185 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 4,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 109 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 87,2 |
Βάρος (κιλά) | 1.310 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **ηλεκτροκινητήρα
Honda Insight
Εξωτερικά, το Insight κεντρίζει το ενδιαφέρον με το σφηνοειδές ρύγχος του και την έντονα κεκλιμένη οροφή. Μοντέρνα εικόνα έχει και το εσωτερικό, στο οποίο τα σκληρά πλαστικά που αποτελούν το ταμπλό είναι καλής ποιότητας. Επίσης, οι χώροι ικανοποιούν 4 άτομα με τις αποσκευές τους (400 λτ.). Το Insight χαρακτηρίζεται για την ευκολία στην οδήγηση και την άνεση που προσφέρει. Η ισχύς που παράγει το θερμικό μοτέρ φτάνει τους 88 ίππους συν 14 ίππους από τον ηλεκτροκινητήρα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.339 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 88/5.800* |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 121/4.500* |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 14/1.500** |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 78,5/1.000** |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,2 |
60-100 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 7,0 |
80-120 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 9,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 186 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 4,4 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 101 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 80,8 |
Βάρος (κιλά) | 1.226 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **ηλεκτροκινητήρα
Lexus CT 200h
Το πρώτο μικρομεσαίο premium υβριδικό αυτοκίνητο παρουσιάζει δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ στο hi-tech εσωτερικό, διαθέτει πολύ καλά υλικά. Από πλευράς χώρων στο πίσω κάθισμα 2 ενήλικα άτομα θα νιώσουν άνετα. H ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή ενώ σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς, το CT 200h στρίβει με ασφάλεια. Παρά τα 1.370 κιλά του αμαξώματος, τα 0-100 χλμ./ώρα διεκπεραιώνονται σε 10,3 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα με κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.798 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 99/5.300* |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 142/4.000* |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 82/-** |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 207/-** |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 |
60-100 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 6,5 |
80-120 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 8,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 3,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 87 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 0 |
Βάρος (κιλά) | 1.370 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **ηλεκτροκινητήρα
Toyota Auris HSD
Η περισσότερο προηγμένη τεχνολογικά έκδοση του Auris με τιμή από 22.980 ευρώ το καθιστά το φθηνότερο υβριδικό στην γκάμα της Toyota. Στον τομέα των χώρων, στο πίσω κάθισμα 2 ενήλικες θα νιώσουν άνετα. Ωστόσο η παρουσία της συστοιχίας μπαταριών έχει επηρεάσει το βάθος του χώρου αποσκευών (279 λτ., -75 λτ. σε σχέση με το συμβατικό Auris). Στο δρόμο, το Auris HSD εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα, σίγουρο πάτημα και ουδετερότητα στις αντιδράσεις του. Το Toyota Hybrid Synergy Drive, έχει συνδυαστική ισχύ 136 ίππων και εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.798 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 99/5.300* |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 142/4.000* |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 80/-** |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 207/-** |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,1 |
60-100 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 6,2 |
80-120 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 8,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 3,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 89 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 0 |
Βάρος (κιλά) | 1.397 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **ηλεκτροκινητήρα
Toyota Prius
Εξωτερικά το σφηνοειδές του σχήμα με την πολύ χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση (cd: 0,25) διαθέτει μοντέρνα εικόνα και ακόμη πιο πολύ φουτουριστικό εσωτερικό. Σε αυτό, 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν δίχως προβλήματα, ενώ ένας ακόμα στο πίσω κάθισμα θα διευκολυνθεί από το σχεδόν επίπεδο δάπεδο. Παράλληλα, για τις αποσκευές το αντίστοιχο ρηχό τμήμα έχει χωρητικότητα 445 λτ. Η ανάρτησή του με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση προσφέρει σίγουρο πάτημα χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες, αλλά ο οδηγός νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου μέσω του «τεχνητού» σε αίσθηση τιμονιού και του μέτριου σε προοδευτικότητα πεντάλ των φρένων. Από την άλλη πλευρά, ο συνδυασμός των δύο μοτέρ (θερμικού και ηλεκτρικού) γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.798 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 98/5.200* |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 142/4.000* |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 80/-** |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 207/-** |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,3 |
60-100 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 6,6 |
80-120 χλμ./ώρα με D (δλ.) | 8,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 3,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 89 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 0 |
Βάρος (κιλά) | 1.409 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **ηλεκτροκινητήρα
BMW X6 ActiveHybrid
-V8 Biturbo κινητήρας 4,4 λίτρων απόδοσης 408 ίππων
-Συνδυαστική ισχύς 485 ίππων
-Μέση κατανάλωση 9,9 λτ./100 χλμ.
-Εκπομπές CO2 231 γρ./χλμ.
-0-100 χλμ./ώρα 6,3 δλ.
Lexus RX 450h
-V6 μηχανικό σύνολο 3,4 λίτρων απόδοσης 249 ίππων
-Συνδυαστική ισχύς 299 ίππων
-Mέση κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ.
-Eκπομπές CO2 148 γρ./χλμ.
-0-100 χλμ./ώρα 7,8 δλ
Porsche Cayenne S Hybrid
-V6 3λιτρος turbo κινητήρας συνδυαστικής ισχύος 380 ίππων
-Mέση κατανάλωση 8,2 λτ./100 χλμ.
-Eκπομπές CO2 193 γρ./χλμ.
-0-100 χλμ./ώρα 6,5 δλ.
VW Touareg 3, 0 TSI Hybrid
-V6 3λιτρος TSI κινητήρας συνδυαστικής ισχύος 380 ίππων
-Μέση κατανάλωση 8,2 λτ./100 χλμ.
-Εκπομπές CO2 193 γρ./χλμ.
-0-100 χλμ./ώρα 6,5 δλ.
Lexus GS 450h
Ο κινητήρας βενζίνης 3,5 λίτρων αποδίδει 292 ίππους και 368 Nm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 197 ίππους (συνδυαστική ισχύς 345 ίππων). Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,9 δλ., η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 7,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 186 γρ./χλμ.
Lexus LS 600h
Το υβριδικό σύστημα του LS 600h βασίζεται σε ένα βενζινοκινητήρα 4,9 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, συνδυαστικής απόδοσης 445 ίππων. Η κατανάλωση περιορίζεται στα 9,3 λτ./100 χλμ. και το CO2 στα 219 γρ./χλμ., ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 6,3 δλ.
Mercedes S400 Hybrid
Πρόκειται για την πρώτη υβριδική Mercedes, της οποίας το υβριδικό σύστημα αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 3,5 λίτρων 279 ίππων και ένα ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων και 160 Nm ροπής. Η κατανάλωση ανέρχεται στα 8,0 λτ./100 χλμ. και τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 8,4 δλ.
Πηγή: autotriti.gr