Η Opel ξεκινά εθελοντικές δράσεις για τη συμμόρφωση με τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και οξειδίων του αζώτου (NOx).
Από το δεύτερο τετράμηνο του 2016, και επιπλέον των επίσημων πληροφοριών κατανάλωσης και εκπομπών CO2, θα δημοσιεύονται οι τιμές κατανάλωσης που καταγράφονται στον κύκλο WLTP.
Επίσης, οι μηχανικοί κινητήρων diesel πρόσφατα ξεκίνησαν εργασίες σε ένα project με σκοπό τη μείωση των εκπομπών NOx σε εφαρμογές SCR (Selective Catalytic Reduction) diesel – Επιλεκτική Αναγωγή Καυσαερίων. Πρόκειται για μία εθελοντική πρωτοβουλία εν όψει των απαιτήσεων του μελλοντικού προτύπου RDE (Real Driving Emissions) που θα τεθεί σε ισχύ το 2017. Η Opel δεσμεύεται να προσφέρει διαφάνεια στους φορείς αξιολόγησης & δοκιμών.
«Τα γεγονότα και οι συζητήσεις των τελευταίων εβδομάδων και μηνών έχουν δείξει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στο στόχαστρο και ήρθε η ώρα να δράσουμε σύμφωνα με την τεχνογνωσία μας,» δήλωσε ο Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO του Opel Group. «Είναι προφανές ότι η συζήτηση diesel είναι ένα κρίσιμο θέμα. Ο κόσμος δεν έχει την ίδια νοοτροπία όπως παλιά. Και αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και είναι στο χέρι της αυτοκινητοβιομηχανίας να αλλάξει την αντίληψη για τη σύγχρονη πραγματικότητα».
Κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2
Από το δεύτερο τετράμηνο του 2016, και επιπλέον των επίσημων πληροφοριών κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 των μοντέλων Opel, θα δημοσιεύονται και τα αποτελέσματα κατανάλωσης που καταγράφονται στον κύκλο WLTP, ξεκινώντας με το νέο Astra. Η διαδικασία έχει τύχει ευρείας αποδοχής από τη βιομηχανία και προσομοιώνει καλύτερα την καθημερινή πραγματικότητα των πελατών.
Σύμφωνα με τα σχέδια της Ε.Ε., ο «Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης» – «New European Driving Cycle» (NEDC) θα αντικατασταθεί από το 2017 από το πιο σύγχρονο πρότυπο «Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure» (WLTP). Το WLTP που επίσης διεξάγεται σε εργαστηριακές συνθήκες βασίζεται σε πολύ αυστηρές διαδικασίες, ενώ τα αποτελέσματα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που προκύπτουν προσομοιώνουν καλύτερα την κυκλοφοριακή πραγματικότητα. Ο νέος κύκλος δοκιμών είναι σημαντικό να προσφέρει τυποποιημένα, αναπαραγόμενα και συγκρίσιμα αποτελέσματα.
Τεχνολογία SCR
Οι πρωτοβουλίες της Opel συνεχίζονται και με τις εκπομπές NOx. Η εταιρία έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω σε βελτιωμένες λύσεις για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων σε κινητήρες diesel Euro 6 με τεχνολογία SCR εν όψει του μελλοντικού προτύπου RDE. Το RDE είναι ένα πρότυπο εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης που συμπληρώνει τις υπάρχουσες μεθόδους δοκιμών και μετρά τους ρύπους ενός οχήματος απευθείας στο δρόμο.
«Οι αναλύσεις μας τους τελευταίους μήνες δείχνουν ότι δεν έχουμε καμία συσκευή που να μας ενημερώνει ότι τα οχήματά μας βρίσκονται σε κύκλο δοκιμών. Εν τούτοις, πιστεύουμε επίσης ότι μπορούμε να αυξήσουμε περαιτέρω τη δραστική μείωση των οξειδίων του αζώτου από τους Euro 6 diesel μας με τεχνολογία SCR, και μάλιστα εν όψει των μελλοντικών προδιαγραφών RDE», τονίζει ο Dr. Neumann.
«Θα χρησιμοποιήσουμε το SCR σαν ένα σύστημα για κινητήρες Euro 6 diesel το οποίο εξελίσσεται ενώ παράλληλα διερευνούμε προοπτικές υψηλότερης απόδοσης μέσα από την ανάπτυξη πιο προηγμένων τεχνολογιών».
Εργασίες βελτίωσης του συστήματος SCR στους κινητήρες diesel Euro 6 SCR έχουν ξεκινήσει και περιμένουμε υλοποίηση στην παραγωγή από το καλοκαίρι του 2016. Η δραστηριότητα αυτή περιλαμβάνει επίσης εθελοντικές δράσεις μέσα από προγράμματα ικανοποίησης πελατών με τη συμμετοχή 43.000 οχημάτων που ήδη κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους (Zafira Tourer, Insignia και Cascada). Τα αυτοκίνητα αυτά θα αποκτήσουν νέα χαρτογράφηση όταν είναι διαθέσιμη.
Ο CEO της Opel, απαιτεί επίσης βελτίωση της διαφάνειας μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτων και φορέων στην Ευρώπη. «Στις ΗΠΑ, οι εταιρίες γνωστοποιούν στους φορείς την πλήρη φιλοσοφία χαρτογράφησης που χρησιμοποιούν. Θα ήθελα και εμείς να ενστερνιστούμε αυτή την πρακτική στην Ευρώπη». Στο πλαίσιο αυτό, ο Dr. Neumann προτείνει όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη να συμμετάσχουν σε μία διαπραγματευόμενη συμφωνία για μεγαλύτερη διαφάνεια.
Νίκος Τσάδαρης