Το Euro NCAP επιβεβαίωσε την αξιοπιστία της συνολικής ασφάλειας του Opel Astra. Στην τελευταία αξιολόγηση που δημοσιεύτηκε αυτές τις ημέρες, το Euro NCAP βαθμολόγησε το νέο Astra με πέντε αστέρια. Το νέο, πεντάθυρο hatchback της Opel πέτυχε υψηλά σκορ σε όλες τις κατηγορίες που αξιολογήθηκε, όπως προστασία ενηλίκων επιβατών, προστασία παιδιών, προστασία πεζών και συστήματα υποστήριξης ασφάλειας.

Η σταθερή καμπίνα επιβατών είναι σχεδιασμένη ώστε να υφίσταται τη μικρότερη δυνατή παραμόρφωση προσφέροντας το μέγιστο χώρο επιβίωσης σε μία σύγκρουση. Για την αντιμετώπιση της ενέργειας κρούσης που απελευθερώνεται σε μία σύγκρουση, το εμπρός, το πίσω και τα πλαϊνά τμήματα της καμπίνας περιβάλλονται από ζώνες απορρόφησης ενέργειας και ελεγχόμενης παραμόρφωσης.

Μέσα στην καμπίνα επιβατών, το νέο Astra υιοθετεί μία «τριμερή» φιλοσοφία για το στάνταρ σύστημα αερόσακων που αποτελείται από εμπρόσθιους αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό, πλευρικούς αερόσακους προστασίας θώρακα / λεκάνης και αερόσακους οροφής πλήρους μήκους στην πρώτη και δεύτερη σειρά καθισμάτων. Σε συνδυασμό με προηγμένα συστήματα εμπρός ασφάλειας που περιλαμβάνουν ζώνες ασφαλείας αυτόματης αναδίπλωσης με προεντατήρες, περιοριστές φορτίου και πλαίσια αντιβύθισης ενσωματωμένα στα καθίσματα, το Astra διασφαλίζει μέγιστη προστασία στους επιβάτες και μειώνει την πιθανότητα ατυχήματος.

seat2 seat3

Τα υψηλά πρότυπα προστασίας ενηλίκων επιβατών, παιδιών και πεζών του Astra συμπληρώνονται από προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και λειτουργίες υποστήριξης οδηγού.

Η Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning), με Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) όχι μόνο προειδοποιεί τον οδηγό, αλλά εφαρμόζει και αυτόματη διόρθωση διεύθυνσης εάν ο οδηγός βγει τυχαία από τη λωρίδα του. Οι εμπρόσθιες συγκρούσεις μπορούν να αποφευχθούν ή να μετριαστούν σε σφοδρότητα χάρη στο Αυτοματοποιημένο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automated Emergency Braking), την Ενσωματωμένη Υποστήριξη Πέδησης (Integrated Brake Assist), το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) και την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication). Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης έχει βελτιστοποιηθεί με μία σειρά κόκκινων φλας LED, που προβάλλονται στο παρμπρίζ, στο πεδίο ορατότητας του οδηγού εάν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται και επίκειται σύγκρουση.

seat4

Τα δεδομένα αυτών των συστημάτων συγκεντρώνει η mono camera του νέου Astra, που βρίσκεται στο πάνω τμήμα του παρμπρίζ. Το Astra είναι το πρώτο κόμπακτ αυτοκίνητο με mono camera από κατασκευαστή μαζικής παραγωγής και είναι επίσης το πρώτο Opel που προσφέρει υποβοηθούμενη πέδηση με βάση δεδομένα που λαμβάνονται μόνο από την camera.

Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού του ολοκληρώνονται από την Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) (που χρησιμοποιεί τους αισθητήρες υπερήχων του συστήματος Park Assist για να προειδοποιήσει σχετικά με κρυφούς κινδύνους κατά την αλλαγή λωρίδων, στις προσπεράσεις ή στις στροφές) και IntelliLux LED matrix light. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία φωτισμού προσαρμόζεται αυτόματα στις τρέχουσες συνθήκες κυκλοφορίας και πάντα προσφέρει τον καλύτερο δυνατό φωτισμό.

Εκτός από τον οδηγό, τους επιβάτες και τους άλλους χρήστες των δρόμων, το Astra προσφέρει επίσης «πεντάστερη» προστασία στην τσέπη του οδηγού και την άδεια οδήγησης. Το σύστημα Traffic Sign Assist παρακολουθεί συνεχώς τα δεδομένα της mono camera και τα συγκρίνει με τις πληροφορίες από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης του Navi 900 Intellilink infotainment. Στη συνέχεια, όρια ταχύτητας προβάλλονται στο ταμπλό, μειώνοντας τον κίνδυνο προστίμων από υπέρβαση ορίων ταχύτητας.

Νίκος Τσάδαρης