Τρία χρόνια μετά το Ευρωπαϊκό λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του Hyundai i30, η Hyundai λανσάρει μια νέα γκάμα μοντέλων i30.
Η νέα γκάμα i30 θα διαθέτει δύο τύπους αμαξώματος (πεντάθυρο και wagon), βελτιωμένη σχεδίαση, βελτιωμένη απόδοση κινητήρα, νέο κιβώτιο ταχυτήτων, νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας και άνεσης.
Με τη νέα γκάμα της κατηγορίας C, η κατανάλωση καυσίμου φτάνει τα 3,6 l / km και οι εκπομπές CO2 στα 94 g / km.
Το Νέο i30 έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στο Ευρωπαϊκό Τεχνολογικό Κέντρο της Hyundai Motor, στο Rüsselsheim της Γερμανίας και θα παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Nošovice της Τσεχικής Δημοκρατίας.
Σχεδιασμός
Η σχεδίαση του εξωτερικού και εσωτερικού έχουν ανανεωθεί για το νέο i30. Στο μπροστινό μέρος τονίζεται από μια νέα μάσκα, ενώ το προφίλ ανανεώνεται με νέα σχεδίαση στα καλύμματα τροχών (15 ιντσών) και στις ζάντες αλουμινίου (16, 17, 18-ιντσών). Οι νέοι προβολείς Bi-Xenon προσδίσουν στο μοντέλο του 2015 μια νέα ματιά.
Το νέο i30 είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη σε μια σειρά από 9 εξωτερικές αποχρώσεις, ενώ στο εσωτερικό, τα καθίσματα και η καμπίνα είναι διαθέσιμα σε μαύρο χρώμα και – κατόπιν επιλογής – μπεζ.
Ασφάλεια και Άνεση
Ανταποκρινόμενο στις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών, το νέο i30 επεκτείνει την ήδη ολοκληρωμένη λίστα των διαθέσιμων στοιχείων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του εξοπλισμού με την προσθήκη τριών νέων τεχνολογιών.
Επιπλέον, στις προαιρετικές τεχνολογίες περιλαμβάνονται και οι ακόλουθες:
– Οι νέοι προβολείς Bi-Xenon, οι οποίοι διαθέτουν εντονότερο φωτισμό, προσφέρουν μεγαλύτερη σαφήνεια και βελτιωμένη ορατότητα στη διάρκεια της νύχτας.
– Για βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια έχει προστεθεί στον εξοπλισμό του οχήματος το σύστημα της Hyundai Lane Departure Warning System (LDWS). Το LDWS ειδοποιεί τον οδηγό εάν το αυτοκίνητο αρχίζει να αποκλίνει από τη λωρίδα του χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας.
– Τα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τo Smart Parking Assist System (SPAS) της Hyundai, που προσφέρει βοήθεια στον οδηγό στο χώρο στάθμευσης. Αισθητήρες παρακολουθούν τη διαδικασία στάθμευσης και τη θέση του αυτοκινήτου, ενώ ένας υπολογιστής ταξιδιού ελέγχει το τιμόνι. Ο έλεγχος της επιτάχυνσης και πέδησης παραμένουν στον οδηγό.
– Τα νέα αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, στοιχείο που συναντάμε σε πιο premium οχήματα, όπως το All-New Genesis ή το νέο i40, είναι διαθέσιμα για πρώτη φορά στο νέο i30. Αυτά τα νέα αεριζόμενα εμπρός καθίσματα προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, προσφέροντας φρέσκο δροσερό αέρα στην πλάτη του οδηγού. Σε συνδυασμό με τη λειτουργία θέρμανσης, οι εμπρός επιβάτες μπορούν πάντα να προσαρμόσουν τα καθίσματα στις τρέχουσες ανάγκες με τρία διαφορετικά στάδια έντασης.
Επιπροσθέτως, η σειρά i30 θα φέρει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει: το σύστημα πολυμέσων iView με σύστημα πλοήγησης με ελληνικό μενού και οθόνη αφής 7 ιντσών, ραδιοCD με MP3, iPod, Aux και USB, DVD-Player, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητες για internet browsing και ψηφιακή τηλεόραση.
Τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν : ESC (Electronic Stability Control), VSM (Vehicle Stability Management), ABS (Anti-Lock Braking System), BAS (Emergency Brake Assist System), HAC (Hill Assist Control) για την υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση και ESS (Emergency Stop Signal), το οποίο αναβοσβήνει τα φώτα φρένων όταν ανιχνευτεί στάση έκτακτης ανάγκης.
Όσον αφορά την παθητική ασφάλεια, κάθε i30 στην Ευρώπη είναι εξοπλισμένο με έξι αερόσακους (εμπρός, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας πλήρους μήκους) στο στάνταρ εξοπλισμό ενώ προαιρετικά προσφέρεται αερόσακος γονάτου οδηγού. Το i30 δεύτερης γενιάς κατέκτησε τη μέγιστη διάκριση στον τομέα της ασφάλειας των πέντε αστέρων στο Euro NCAP διαθέτοντας δομική ακεραιότητα.
Το i30 διατηρεί τις βασικές διαστάσεις του πρωτοτύπου, με μακρύ μεταξόνιο (2.650 χλστ) και συνολικού πλάτους (1.780 χλστ χωρίς τους καθρέπτες), που δημιουργεί μια καμπίνα με εντυπωσιακή άνεση και ευρυχωρία. Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του με διαστάσεις 1.021 χλστ για το κεφάλι, για τα πόδια 1.067 χλστ και για τους ώμους 1420 χλστ. Η χωρητικότητα του πορτ – μπαγκάζ παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική με 378 λίτρα (hatch) και 528 λίτρα (wagon) με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση.
Ποιότητα Παραγωγής
Το νέο i30 παράγεται, όπως και ο προκάτοχός του, στο Nosovice της Τσεχίας. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής συνδέεται με ορισμένα ασυνήθιστα πρωτόκολλα δοκιμών που ακολουθούνται στο εν λόγω εργοστάσιο. Σε αντίθεση με τυπικές διαδικασίες ελέγχου παραγωγής (όπως π.χ. η δοκιμή ενός ανά 20 ή και 30 οχήματα στη γραμμή παραγωγής), στο Nosovice υπάρχει κανονική πίστα δοκιμής, μεταξύ σιλό εργοστασίου και χώρου φορτώσεως, στην οποία δοκιμάζονται οδηγικά, ένα προς ένα, όλα τα οχήματα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Ορισμένα σημεία μάλιστα της πίστας δοκιμής έχουν τραχεία διαμόρφωση για δοκιμή των αναρτήσεων, ενώ άλλα σημεία (π.χ. με επιφάνειες πολύ χαμηλής πρόσφυσης μόνο από τους δεξιούς τροχούς) δοκιμάζουν τα συστήματα ευστάθειας (Vehicle Stability Management, ESP, Traction Control κ.λπ.). Αποτέλεσμα της παραπάνω διαδικασίας είναι ότι κάθε i30 έχει ήδη δοκιμαστεί από ειδικό προσωπικό του εργοστασίου, προτού φορτωθεί και παραδοθεί στον πελάτη.
Κινητήρες και Κιβώτια ταχυτήτων
Το νέο i30 είναι διαθέσιμο με μια εκτεταμένη επιλογή κινητήρων και κιβώτια με προδιαγραφές Euro6 και με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 90 έως 136 ps και τις εκπομπές CO2 από τόσο χαμηλά όσο 94 g / km.
Οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν από τρεις κινητήρες diesel, ένα 1,4 λίτρων με 90 PS και δύο 1,6 λίτρων ισχύος 110 PS και 136 ps, ενώ υπάρχει και ο βελτιωμένος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας ισχύος 100 PS.
Επιπλέον, ο κινητήρας Gamma 100 ps 1,4 λίτρων έχει αντικατασταθεί από ένα προσφάτως ανεπτυγμένο 4κύλινδρο Kappa κινητήρα. Αυτός ο 1368 cc κινητήρας είναι σημαντικά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του. Με μόλις 87 κιλά βάρος, (-14 κιλά από τον προκάτοχό του), έχει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 της τάξεως των 5,6 l / 100 km και 129 g / km CO2, αντίστοιχα.
Οι δύο πετρελαιοκινητήρες 1,6 λίτρων και ο βενζινοκινητήρας GDI 1.6-λίτρων είναι διαθέσιμοι με το νέο 7τάχυτο DCT (Dual Clutch Transmission) κιβώτιο ταχυτήτων. Το 7τάχυτο DCT προσφέρει στους οδηγούς πλήρως αυτόματη λειτουργία (ιδανικό για οδήγηση στην πόλη) ή διαδοχική χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων για μεγαλύτερη εμπλοκή του οδηγού. Η ροπή του 1,6lt diesel κινητήρα φθάνει τα 300 Nm με το 7-DCT από 1.750-2.500 σ.α.λ. και το μηχανικό 1,6lt 6τάχυτο κιβώτιο φθάνει τα 280 Nm από 1.500-3.000 σ.α.λ.
Όσον αφορά στις τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου, τα νέα χαρακτηριστικά του i30 προστίθενται: ISG, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης καθώς και το σύστημα AMS.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εργοστασιακό πρόγραμμα τακτικής συντήρησης προβλέπει διαστήματα ανά 2 έτη ή 30.000χλμ. (όποιο έρθει πρώτο) καθιστώντας το i30 μοναδικό σε χαμηλά κόστη συντήρησης.
Οδηγώντας
Στην ομάδα των μηχανικών της Hyundai ζητήθηκε για το νέο i30 να βρει τρόπους βελτίωσης στις ήδη εξαιρετικές επιδόσεις στο τομέα ride/handling του αρχικού μοντέλου, ενισχύοντας παράλληλα τη φινέτσα του οχήματος.
Η καμπίνα του νέου i30 είναι τώρα ακόμη πιο αθόρυβη με βελτιωμένα επίπεδα απομόνωσης θορύβου και κραδασμών παρέχοντας μεγαλύτερη άνεση σε όλους τους επιβάτες. Το ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο και υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης έχει αναβαθμιστεί για υψηλότερη ακρίβεια διεύθυνσης και βελτιωμένα χαρακτηριστικά χειρισμού.
Το στιβαρό αμάξωμα, το μακρύ μεταξόνιο (2.650mm) και το φαρδύ μετατρόχιο (έως 1.571mm) παρέμειναν αμετάβλητα καθώς παρέχουν μια εξαιρετική βάση για τη λειτουργία της πλήρως ανεξάρτητης ανάρτησης με γόνατα MacPherson μπροστά και ένα σύστημα ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Όπως όλα τα μοντέλα της Hyundai που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, έτσι και το νέο i30 του 2015 υποστηρίζεται από το μοναδικό πακέτο Πενταετούς εγγύησης Hyundai με Απεριόριστα Χιλιόμετρα. Αυτό το πρόγραμμα φροντίδας παρέχει στους πελάτες εγγύηση πέντε ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, πέντε χρόνια οδική βοήθεια και πέντε χρόνια οπτικούς ελέγχους των οχημάτων.
Νίκος Τσάδαρης