Το Clarity Fuel Cell, το νέο υδρογονοκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου της Honda πλαισιώθηκε από μοντέλα παραγωγής που έκαναν την επίσημη παρουσία τους στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκυο, ανάμεσα στα οποία το ευρωπαϊκής παραγωγής Civic Type R, το Honda NSX και το Odyssey Hybrid.
Μετά την παγκόσμια παρουσίαση του στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2015, το Honda Project 2&4 με κινητήρα RC213V παρουσιάζεται μαζί με άλλες καινοτόμες λύσεις μετακίνησης, όπως τα πρωτότυπα Wander Walker και Wander Stand.
Clarity Fuel Cell
Το Clarity Fuel Cell είναι το παγκοσμίως πρώτο υδρογονοκίνητο sedan κυψελών καυσίμου παραγωγής με τη συστοιχία κυψελών καυσίμου και το σύστημα κίνησης κάτω από το καπό του. Ενσωματώνοντας την ανθρωποκεντρική, σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda «man maximum, machine minimum», αυτή η μοναδική διάταξη προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία για πέντε άτομα. Το μέγεθος της συστοιχίας κυψελών καυσίμου και του συστήματος παραγωγής ενέργειας έχει μειωθεί κατά 33% συγκριτικά με το προηγούμενο υδρογονοκίνητο FCV της Honda, το FCX Clarity. Η εξέλιξη ενός συμπαγούς συστήματος κίνησης κυψελών καυσίμου για χρήση σε μία πλήρη γκάμα οχημάτων θα βοηθήσει στην ευρεία διάδοση των οχημάτων κυψελών καυσίμου.
Η συστοιχία κυψελών καυσίμου -αν και πιο συμπαγής- παράγει υψηλότερη ισχύ με μέγιστη απόδοση κυψελών καυσίμου πάνω από 100 kW και πυκνότητα ισχύος 3,1 kW/L.
Αξιοποιώντας την υψηλή απόδοση της κυψέλης καυσίμου και την υποστήριξη της μπαταρίας ιόντων λιθίου, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 130kW (177 PS), προσφέροντας κορυφαία επιτάχυνση, ενώ επιταχύνει ομαλά από στάση μέχρι την τελική ταχύτητα.
Το Honda πετυχαίνει την καλύτερη στην κατηγορία αυτονομία, διανύοντας με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ πάνω από 700 km, με σύντομο χρόνο ανεφοδιασμού περίπου 3 λεπτών, προσφέροντας καθημερινή άνεση και πρακτικότητα παρόμοια με ενός παραδοσιακού ηλεκτρικού ή diesel οχήματος.
Το Clarity Fuel Cell θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνική αγορά από τις αρχές του 2016. Περισσότερες πληροφορίες για την παρουσία του Clarity Fuel Cell στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν το 2016.
Civic Type R
Έχοντας διαφημιστεί σαν ένα «αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο», το νέο Type R αντλεί ισχύ από τον ισχυρότερο κινητήρα Type R που έχει κατασκευαστεί ποτέ, και στοχεύει να θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία των προσθιοκίνητων (FWD) hatchback υψηλών επιδόσεων. Το αυτοκίνητο που παράγεται στο Βρετανικό Εργοστάσιο της Honda (UK Manufacturing), θα ξεκινήσει να διατίθεται στην Ιαπωνία προς το τέλος του 2015.
Honda NSX
Το NSX είναι ένα σούπερ σπορ αυτοκίνητο για μία νέα εποχή, με ελαφριά δομή αμαξώματος και ένα νέο, εν σειρά κινητήρα 3.5-litre V6 twin turbo, στο πλαίσιο του συστήματος τριών μοτέρ Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive). Ο κινητήρας συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο από τους οποίους τοποθετούνται στους εμπρός τροχούς) μέσω ενός 9-τάχυτου Dual Clutch Transmission. Το νέο NSX θα παρουσιαστεί στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2016.
Μοντέλα ιαπωνικής αγοράς
Ένα νέο μοντέλο που προορίζεται για την ιαπωνική αγορά είναι το Odyssey Hybrid, ένα premium minivan που συνδυάζει μία εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα, ξεχωριστό στυλ και μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
Η Honda θα παρουσιάσει επίσης το νέο, ανοιχτό, σπορ μίνι S660. Το S660, σχεδιάστηκε για να ξυπνά τον ίδιο ενθουσιασμό με ένα γνήσιο σπορ μοντέλο, σε ένα συμπαγές και αποδοτικό πακέτο.
Το N-Box, το δημοφιλέστερο μίνι της Ιαπωνίας, εκτίθεται επίσης στο περίπτερο της Honda με ένα νέο πακέτο σχεδιασμένο για να ελαχιστοποιεί τον ενδεχόμενο ηλιακού εγκαύματος για τους επιβάτες. Το ειδικό πακέτο μπλοκάρει το 99% της υπεριώδους ακτινοβολίας (ακτίνες UV) και της υπέρυθρης ακτινοβολίας (ακτίνες IR) και είναι η πρώτη εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας στον κόσμο.
Honda Project 2&4 με κινητήρα RC213V
Μετά την παγκόσμια παρουσία του στη έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο, το Honda Project 2&4 με κινητήρα RC213V παρουσιάζεται στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο. Σχεδιασμένο για μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία, το Project 2&4 βασίζεται στην εμπειρία της Honda στους δύο και τέσσερις τροχούς για να προσφέρει την ελευθερία μιας μοτοσικλέτας με την ευελιξία ενός αυτοκινήτου.
Το Project 2&4 με κινητήρα RC213V είναι η συμμετοχή που κέρδισε στο «Global Design Project» της Honda, ένα διαγωνισμό για την παγκόσμια ομάδα σχεδίασης της εταιρίας. Με όριο στροφών στις 14.000 rpm, ο κινητήρας 1.000 cc συνδυάζεται με ένα εξάρι κιβώτιο DCT και αποδίδει μέγιστη ισχύ 215 PS στις 13.000 rpm, και μέγιστη ροπή 118 Nm στις 10.500 rpm.
Πρωτότυπα Wander Stand και Wander Walker
Το Wander Stand αποκαλύπτει μία νέα φιλοσοφία για τη μετακίνηση δύο ενηλίκων. Το Omni Traction Drive System της Honda επιτρέπει απόλυτη ελευθερία κινήσεων προς τα εμπρός, πίσω, πλαγίως και διαγώνια. Το πλάτος του πρωτοτύπου επιτρέπει πρόσβαση στους πιο στενούς δρόμους, ενώ ένα αυτόματο πρόγραμμα οδήγησης επιτρέπει στους επιβαίνοντες να χαλαρώνουν και να εξερευνούν νέες περιοχές.
Το Wander Walker είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τις πόλεις του άμεσου μέλλοντος, όπου οι προσωπικές λύσεις μετακίνησης θα προσφέρουν στους αναβάτες ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα σημεία του περιβάλλοντός τους. Έχοντας πολύ συμπαγή σχεδίαση με πλάτος 540mm, ελίσσεται εύκολα σε στενούς δρόμους χάρη σε ένα καινοτόμο σύστημα διεύθυνσης. Το πρωτότυπο διαθέτει επίσης ταμπλέτα με οθόνη που λειτουργεί και σαν κλειδί του οχήματος.
Νίκος Τσάδαρης