Η Volkswagen άφησε σήμερα να εννοηθεί ότι θα ανακαλέσει έως 11 εκατ. οχήματα σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο που ξέσπασε αφού παραδέχθηκε ότι παραποιούσε τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ είπε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκπονήσει ένα «ολοκληρωμένο» σχέδιο μετατροπής που θα υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές με στόχο να διασφαλιστεί ότι τα μοντέλα ντίζελ τηρούν τα πρότυπα εκπομπής ρύπων.
Η εταιρία θα ζητήσει από τους πελάτες «τις επόμενες ημέρες» να προχωρήσουν σε μετατροπές στα μοντέλα ντίζελ στα οποία έχει τοποθετηθεί το επίμαχο λογισμικό και θα ενημερώσει τις αρχές για τις τεχνικές αλλαγές τον Οκτώβριο, είπε αργά χθες ο Ματίας Μίλερ σε κλειστή συνάντηση περίπου 1.000 υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρίας στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ.
Η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών (KBA) έχει δώσει στην εταιρία περιθώριο έως τις 7 Οκτωβρίου να εκπονήσει σχέδιο, με το οποίο να εξηγεί πώς θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα.
«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα μακρύ και δύσκολο δρόμο και πολλή σκληρή δουλειά» είπε ο Μίλερ στο κείμενο της ομιλίας του, στο οποίο είχε πρόσβαση το Reuters. «Θα είμαστε σε θέση να σημειώσουμε μόνο σταδιακή πρόοδο και θα υπάρξουν πισωγυρίσματα».
Η Volkswagen έχει ήδη πει ότι το λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε τοποθετηθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 5 εκατομμυρίων οχημάτων στην μονάδα της Volkswagen, 2,1 εκατομμυρίων στην Audi, και 1,2 εκατομμυρίων στην Skoda.
Εκπρόσωπος της μονάδας επαγγελματικών οχημάτων επιβεβαίωσε σήμερα ότι στα 11 εκατομμύρια οχήματα περιλαμβάνονται και 1,8 εκατ. επαγγελματικά οχήματα.
Περίπου 2 εκατομμύρια από τα οχήματα που φέρουν το επίμαχο λογισμικό κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Audi στη δυτική Ουγγαρία, είπε σήμερα ο υπουργός Οικονομίας της χώρας Μιχάλι Βάργκα στον τηλεοπτικό σταθμό TV2.
Ο Βάργκα είπε επίσης ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Audi και τη μονάδα της ανταγωνίστριας Daimler, Mercedes, η οποία επίσης έχει μια μεγάλη μονάδα στην Ουγγαρία, προκειμένου να αποτιμηθεί ο πιθανός αντίκτυπος στην τοπική οικονομία.
Σύμφωνα με τον Βάργκα, η Ουγγαρία «προς το παρόν» δεν σχεδιάζει να προχωρήσει σε κάποια απαγόρευση σε σχέση με τα αυτοκίνητα της εταιρίας.
Το εργοστάσιο της Audi στην Ουγγαρία, που βρίσκεται στη δυτική πόλη Γκυόρ, είναι βασικός προμηθευτής για τον όμιλο Volkswagen. Πέρυσι, κατασκεύασε 1,97 εκατ. κινητήρες και 135.232 αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της.
Η Daimler λειτουργεί εργοστάσιο της Mercedes στο Κετσκεμέτ στην κεντρική Ουγγαρία, με ετήσια δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων.