Η FIAT βρίσκεται στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης με μια συλλογή από «500», που περιλαμβάνει όλα τα μέλη της οικογένειας: το New 500 που παρουσιάστηκε στο Τορίνο τον περασμένο Ιούλιο, το crossover 500X που έχει εξαιρετικά αποτελέσματα στην εικόνα και τις πωλήσεις του και το 500L που είναι ο ηγέτης της αγοράς στην κατηγορία του.
New FIAT 500
Το αδιαμφισβήτητο αστέρι θα είναι το New 500. Διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις (κλειστή και ανοιχτή), δεν έχει αυξηθεί σε μέγεθος, αλλά περιλαμβάνει περισσότερη τεχνολογία, περισσότερες εκδόσεις κινητήρων και ιδέες προσωποποίησης: μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αναβαθμιστεί ένα σύμβολο και να αυξηθούν περαιτέρω τα χαρακτηριστικά που το έκαναν αριστούργημα. Στην έκθεση υπάρχουν 9 εκδόσεις, από τις οποίες οι δύο θα είναι καμπριολέ. Η πρώτη είναι σ’ ένα ολοκαίνουργιο χρώμα «Corallo Red» με μπεζ οροφή και η δεύτερη άσπρη με κόκκινη οροφή.
Εκδόσεις κινητήρων
Tο νέο 500 έχει μία γκάμα κινητήρων που είναι αποδοτικοί και φιλικοί προς το περιβάλλον, ενώ ικανοποιούν τις προδιαγραφές Euro 6. Συνδυαζόμενη με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 5 ή 6 σχέσεων ή με Dualogic, η διαθέσιμη γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον 0.9 TwinAir (85 ίππων ή 105 ίππων), τον κινητήρα των 1.2 λίτρων με 69 ίππους και τον κινητήρα διπλού καυσίμου 1.2 που λειτουργεί και με υγραέριο, με 69 ίππους.
Αξίζει να τονιστεί ότι οι δικύλινδροι κινητήρες έχουν επιδόσεις ρεκόρ σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2: 90 g/km για τον κινητήρα των 85 ίππων, 99 g/km για την έκδοση των 105 ίππων. Οι εκδόσεις «Eco» των 1.3 Multijet 95 hp (ο οποίος κάνει το ντεμπούτο του στην Έκθεση) και 1.2 69 hp θα περιορίσουν τις εκπομπές κάτω από τα 100 γραμμάρια CO2 για κάθε χιλιόμετρο. Το 500 είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, μαζί με το Panda, που προσφέρει ένα μικρό κινητήρα diesel ο οποίος αποτελεί το καλύτερο δείγμα της σύγχρονης τεχνολογίας: τον 1.3 16v Multijet 95 hp, που εκπέμπει μόλις 89 g/km CO2 και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6. Παράλληλα, με αυτόν τον κινητήρα επιταχύνει από 0 ως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,7”, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση του 3,4 λίτρα/100 χλμ.
Εξωτερικό
Το νέο 500 διαθέτει όχι λιγότερες από 1.900 καινοτόμες λεπτομέρειες. Νέοι είναι οι εμπρός προβολείς με φώτα ημέρας LED, τα πίσω φωτιστικά σώματα, η παλέτα των χρωμάτων, το ταμπλό, τα υλικά: οι αναβαθμίσεις είναι σημαντικές, αλλά μένουν πιστές στο ασυναγώνιστο στιλ του 500.
Το 500 είναι μικρό σε διαστάσεις: έχει μήκος 357 εκατοστά, πλάτος 163 εκατοστά, ύψος 149 εκατοστά και έχει μεταξόνιο 230 εκατοστά.
Η πλέον προφανής αναφορά στο παρελθόν είναι οι προβολείς, οι οποίοι παραμένουν κυκλικοί σε σχήμα, μαζί με το κάτω σύστημα που περιλαμβάνει τα μεσαία φώτα και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Σήμερα, οι προβολείς εμπλουτίζονται με μια καινοτόμο πολυελλειπτική μονάδα για καθαρό νυχτερινό φωτισμό και περισσότερη ασφάλεια.
Το πίσω τελείωμα έχει μια μεγάλη επιχρωμιωμένη λαβή με χαρακτηριστικό σχήμα, που θυμίζει το φως της πινακίδας του πρώτου FIAT 500 και σήμερα ενσωματώνει αποκλειστικά νέα φωτιστικά σώματα. Είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του με «κενά» φωτιστικά σύνολα.
Ζάντες ελαφρού κράματος με νέο σχέδιο είναι επίσης διαθέσιμες, ενώ η χρωματική παλέτα για το αμάξωμα διαθέτει 13 χρώματα. Δύο εντυπωσιακές δίχρωμες εκδόσεις, μαύρο-κίτρινο και μαύρο-κόκκινο, είναι επίσης διαθέσιμες, ικανοποιώντας πολλές διαφορετικές ανάγκες εξατομίκευσης.
Διαχρονικό εσωτερικό
Τα εσωτερικά είναι όλα καινούργια, αρχίζοντας από τη σχεδίαση του ταμπλό: τώρα ενσωματώνει το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Uconnect με οθόνη 5”.
Η καμπίνα των επιβατών εξακολουθεί να περιβάλλει με ασφάλεια και πολλές μικρές λεπτομέρειες αναφοράς στο παρελθόν σε μια νέα ερμηνεία και με αποκλειστικά υλικά. Υπό αυτό το πρίσμα, τα κουμπιά και ο χώρος πάνω από το ταμπλό έχουν επανασχεδιαστεί, όπως και το τιμόνι: σήμερα, τα χειριστήρια ελέγχου είναι πιο ευέλικτα και ολοκληρωμένα και το επιχρωμιωμένο τελείωμα προσθέτει μια πινελιά αναβάθμισης.
Η κολόνα του τιμονιού χαρακτηρίζεται από τον πίνακα των αναλογικών οργάνων με τους ομόκεντρους κύκλους οι οποίοι παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό με μια ματιά: η ταχύτητα εμφανίζεται στην εξωτερική στεφάνη και το οδόμετρο τοποθετείται από κάτω.
Ο ενσωματωμένος υπολογιστής ταξιδιού, με τον ψηφιακό μετρητή καυσίμου και το θερμόμετρο, εμφανίζονται στη μέση.
Ο μοχλός ταχυτήτων είναι τοποθετημένος στο ταμπλό για μέγιστη ευκολία στη χρήση του και μοιάζει με ένα εξελιγμένο μηχανικό εξάρτημα, με επιχρωμιωμένα μέρη και εργονομική λαβή, που μπορεί να είναι σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα ή επιχρωμιωμένη, ανάλογα με τις εκδόσεις.
Το πίσω κάθισμα είναι άνετο για δύο επιβάτες και ακολουθεί το ντιζάιν των μπροστινών καθισμάτων. Στην έκδοση Lounge μπορεί να είναι διαιρούμενο 50-50 και αναδιπλούμενο, ώστε να προσαρμόζεται με τον καλύτερο τρόπο σε όλες μεταφορικές ανάγκες.
Η μεγάλη οθόνη του συστήματος Uconnect™ ξεχωρίζει στο κέντρο του ταμπλό του νέου 500 και περιλαμβάνει στη βασική έκδοση τις ρυθμίσεις για το ηχοσύστημα (που έχει και χειριστήρια στο τιμόνι), θύρες AUX-IN και USB, με σύστημα hands-free και Bluetooth.
Εξατομίκευση
Το 500 προσφέρει μια μεγαλύτερη ευκαιρία στους υποψήφιους πελάτες. Το όνομά της είναι «Second skin». Πρόκειται για μια δυνατότητα εξατομίκευσης η οποία επιτρέπει τη μεταφορά της προσωπικότητας του καθενός πάνω στο αμάξωμα του αυτοκινήτου με την τυπική ιταλική κομψότητα και στιλ.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την έκδοση «Small», που διαθέτει ένα γεωμετρικό, «trendy» σχέδιο κατά μήκος της γραμμής των ζωνών, ενώ η επιλογή «Medium» περιλαμβάνει τις κολόνες και την οροφή – και σε μερικές περιπτώσεις και το καπό και την πίσω πόρτα – με τέσσερα σχέδια: «Lord» (κλασικό tartan), «Comics» (pop διακόσμηση) σε συνδυασμό με τη νέα δίχρωμη βαφή του αμαξώματος, «Navy» (φρέσκο και δροσερό) και «Camouflage» (μοντέρνα στρατιωτική).
FIAT 500X
Το 500X, εκπροσωπείται στο περίπτερο με τρία αυτοκίνητα, δυο σπορτίφ μοντέλα από τη σειρά off-road Cross Plus και ένα από τη σειρά Lounge.
FIAT 500L
Το «City Lounge Fiat», εκπροσωπείται από τις ειδικές εκδόσεις Beats Edition με δίχρωμες βαφές και από την έκδοση Trekking sporting στην αποκλειστική απόχρωση Venezia Blue.
Νίκος Τσάδαρης