Oι δύο οδηγοί της Peugeot, Stéphane Peterhansel και Cyril Despres, ξεπέρασαν τις εξαιρετικά ευμετάβλητες καταστάσεις που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια του άτυπου αγώνα China Silk Road Rally, και κατάφεραν μετά από 5.442χλμ αγώνα, να φέρουν τα 2008 DKR στις δύο πρώτες θέσεις, κάνοντας το εκπληκτικό 1-2.
Η ομάδα της Peugeot Total διατηρεί ένα πολύ καλό ρεκόρ εμφανίσεων σε αγώνες στην Κίνα, με ξεχωριστή θέση τις νίκες του Peugeot 908 στον αγώνα της Zhuhai το 2010 και το 2011. Φέτος η μάρκα επέστρεψε στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, για να λάβει μέρος και να νικήσει σε μία διαφορετική πρόκληση: τον αγώνα ‘China Silk Road Rally’. Η συγκεκριμένη δοκιμασία cross-country, που ολοκληρώθηκε σήμερα Παρασκευή 11/9, θα γραφτεί στην αγωνιστική ιστορία της Peugeot όχι μόνο σαν η παρθενική νίκη του 2008 DKR, αλλά και λόγω του εμφατικού 1-2 της ομάδας.
Στην πορεία προς τον τερματισμό στην Dunhuang, οι Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, και Cyril Despres/David Castera, διένυσαν 2.000 χλμ ειδικών διαδρομών, και επιπλέον 3.479χλμ απλών διαδρομών, σε έναν αγώνα συνολικής διάρκειας 2 εβδομάδων.
Ο Peterhansel σκαρφάλωσε στην κορυφή της κατάταξης την 2η ημέρα, και παρέμεινε εκεί κερδίζοντας 6 ακόμα ειδικές, έχοντας ήδη γράψει την 1η θέση στην SS2 στην αγωνιστική ιστορία της μάρκας, σαν την παρθενική νίκη του 2008 DKR. Η συνέχεια έμελλε να οδηγήσει τον Stéphane στην 1η του κατάκτηση του συγκεκριμένου Ράλι, ένα μάλιστα μήνα μετά τα 50α του γενέθλια!
Το εμφατικό 1-2 των 2008 DKR, συνέπεσε μάλιστα και με το πρώτο σημαντικό αποτέλεσμα του Cyril Despres, στο τιμόνι ενός αυτοκινήτου. Πάντα τελειομανής και μελετηρός ο πρώην ποδηλάτης, εξελίσσεται μέρα με τη μέρα μαζί με το συνοδηγό του David Castera. Η αφοσίωση του πληρώματος επιβραβεύτηκε με την 1η τους νίκη σε ειδική διαδρομή (SS11), και συνεχίστηκε με το ίδιο καλό αποτέλεσμα στην SS13. Στο τέλος, μαζί με το άλλο πλήρωμα, έγραψαν συνολικά 5πέντε ‘1-2’ σε όλη τη διάρκεια του 15ημέρου. Η σταθερότητα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν το στοιχείο που οδήγησε τελικά το πλήρωμα να σκαρφαλώσει στη 2η θέση μετά την 4η ημέρα, και να τη διατηρήσει μέχρι το τέλος του αγώνα.
Οι συνθήκες σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν εξαιρετικά ευμετάβλητες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την ακύρωση της 3ης ειδικής, αλλά και από τις αλλαγές στα ωράρια του αγώνα, που αποφάσισαν οι οργανωτές ώστε να μπορέσουν να ελέγξουν την πρόσβαση σε μερικά κομμάτια μετά τις καταιγίδες που έπληξαν την περιοχή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το μενού του φετινού China Silk Rally περιελάμβανε τη διάσχιση αχανών εκτάσεων με τεράστιους αμμόλοφους, γρήγορων και τεχνικών κομματιών, ποταμών, βράχων ακόμα και λασπόβαλτων. Τα δύο πληρώματα της Peugeot Total ξεπέρασαν τις δυσκολίες κάθε είδους εδάφους και στέφθηκαν νικητές, φέρνοντας στον τερματισμό τα δύο 2008 DKR, χωρίς κανένα τεχνικό πρόβλημα.
Το 2008 DKR επικράτησε ξεκάθαρα των αντιπάλων του τόσο στους αμμόλοφους όσο και στα γρήγορα τεχνικά κομμάτια. Ορισμένες από αυτές τις τροποποιήσεις θα περάσουν και στο νέο 2008 DKR 16 που θα λάβει μέρος στο Ράλι Dakar το Γενάρη του 2016.
Τελική κατάταξη:
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA) Peugeot 2008 DKR
2. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA) Peugeot 2008 DKR + 31mn27s
3. Han Wei (CHN)/Pan Hong Yu (CHN) Haval + 51mn14s
4. Christian Lavieille (FRA)/Jean-Pierre Garcin (FRA) Haval +56mn34
5. Lui Kun (CHN)/Liao (CHN) Mitsubishi Pajero MPR11 +1h47mn34
Νίκος Τσάδαρης