Μία συναρπαστική εμπειρία περιμένει όσους επισκεφθούν το περίπτερο της Peugeot συνολικής έκτασης 2.900μ2, στο Hall 8, όπου θα απολαύσουν την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση και την επίδειξη 4 πρωτοτύπων, με το 308 GTi by Peugeot Sport (σε 1η παγκόσμια παρουσίαση), τα πρωτότυπα Fractal (σε 1η παγκόσμια παρουσίαση) και Quartz με τη νέα εξωτερική εμφάνιση Coupe Franche, αλλά και το μοντέλο επίδειξης 308 R Hybrid.

Η Peugeot θα παρουσιάσει την αγωνιστική της εμπειρία και την τεχνολογική της υπεροχή σε δύο θεματικές ενότητες. Τη σπορ περιοχή  όπου θα φιλοξενείται το 308 GTi, το 208 GTi, το RCZ R, το νέο 308 Racing Cup, το 308 GTi και τους εξομοιωτές οδήγησης Peugeot Vision Gran Turismo. Την περιοχή τεχνολογίας  όπου θα φιλοξενείται η γκάμα των εξαιρετικά αποτελεσματικών και οικονομικών κινητήρων PureTech & BlueHDi, το κιβώτιο EAT6 και το σασί ενός 308 R HYbrid.

Το δάπεδο του stand θα είναι επίσης καλυμμένο με το νέο στυλ Coupe Franche, ενώ στον τομέα του Fractal η γαλλική φίρμα  θα προσφέρει ένα συνδυασμό ηχητικής (δημιουργία του Amon Tobin)  & φωτιστικής εμπειρίας, με παράλληλη προβολή βίντεο.  Οι επισκέπτες του περιπτέρου θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να χαλαρώσουν και να φορτίσουν το κινητό τους σε μία ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα. Στην αίθουσα θα προσφέρεται καφές, παγωμένο νερό, και οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη δουλειά ενός σχεδιαστή της Peugeot σε έναν ατμοσφαιρικό χώρο που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Scentys.

Μερικά από τα εκθέματα του εντυπωσιακού περιπτέρου είναι:

1. 308 GTi by Peugeot Sport

peugeot1

Δύο χρόνια μετά την παρουσίασή του, το Peugeot 308 έγινε το παγκόσμιο best-seller της μάρκας. Σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία όπως η Ευρωπαϊκή αγορά του segment C, το 308 φιγουράρει στις 3 πρώτες θέσεις (3ο σε πωλήσεις στην κατηγορία hatchback & estate στην Ευρώπη). Ο κάτοχος του τίτλου «Car of the Year 2014», συνεχίζει να γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Ήδη Νο1 σε πωλήσεις hatchback στη Γαλλική αγορά, αρκούσε και η παρουσίαση της έκδοσης SW για να του χαρίσει την 1η θέση των πωλήσεων στη Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Πολωνία, και Ολλανδία. Μετά το λανσάρισμα των εκδόσεων GT και GT Line στις αρχές του χρόνου, το 308 ξαναπαίρνει τα ηνία της κατηγορίας με το ριζοσπαστικό 308 GTi by Peugeot Sport.

Η συγκεκριμένη έκδοση δίνει μία εντελώς νέα διάσταση οδηγώντας σε νέο υψηλότερο επίπεδο τη γκάμα του 308. Μετά το RCZ R και το 208 GTi 30th, το 308 GTi είναι το τρίτο μοντέλο της γκάμας που φορά το σήμα «by Peugeot Sport», πιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο την εξέλιξή του από μηχανολόγους, τεχνικούς κινητήρων, και οδηγούς του αγωνιστικού τμήματος στο Vélizy.

Οι επιδόσεις είναι σίγουρα εγγυημένες: Ο κινητήρας βενζίνης των 1.6 THP 270 turbo, εκτοξεύει το 308 GTi από τα 0 στα 100 χλμ/ώ. σε μόλις 6δλ. Καλύπτει το χιλιόμετρο από στάση σε 25,3δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250χλμ. Χάρη στον εξαιρετικά ελαστικό κινητήρα με την ειδική ισχύ των 169 ίππων/λιτ. και το βάρος του να περιορίζεται στα 1.205κιλά, το 308 GTi καταφέρνει να εκπέμπει μόνο 139γρ. CO2/χλμ, επίδοση που αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία του. Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα μπορούσε να μην χαρακτηρίζεται και από τη γνωστή εμβληματική οδική συμπεριφορά που έχουν  σχεδόν τα μοντέλα της μάρκας. Το χαμηλωμένο κατά 11χλστ. αμάξωμα προσφέρει μοναδικό κράτημα, με αρωγούς το απίστευτα αποτελεσματικό μπλοκέ διαφορικό Torsen, τα ελαστικά Michelin Super Sport σε τροχούς 19”, και φυσικά, τα τεράστια εμπρός δισκόφρενα διαμέτρου 380 χλστ.  Το αυτοκίνητο διατίθεται σε 6 χρώματα αμαξώματος και την ειδική έκδοση ‘Coupe Franche’ (διχρωμία κόκκινου και μαύρου Πέρλα).

2. Peugeot 308 R Hybrid: επιδόσεις supercar, από ένα compact hatchback

peugeot2

Τα φαρδύτερα κατά 80χλστ. μετατρόχια, και η μυώδης εμφάνιση, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το 308 R Hybrid, και το κάνουν να ξεχωρίζει από το πλήθος. Τα νούμερα είναι εξίσου εντυπωσιακά: υβριδική τεχνολογία με συνδυαστική ισχύ που φτάνει τους… 500 ίππους. 270 ίπποι από τον βενζινοκινητήρα 1.6L THP και 230 (115Χ2) από τους 2 ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα εκτοξεύουν τη ροπή στα 730 Nm. Αυτό λοιπόν το εκπληκτικό ‘αιλουροειδές’, χρειάζεται μόλις 4δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ. και 22δλ. για να καλύψει από στάση το πρώτο χιλιόμετρο.

Βασισμένο στην πλατφόρμα με κωδικό EMP2 του 308, με σύστημα 4κίνησης όμως, το αυτοκίνητο διαθέτει 4 σπορ θέσεις στο εσωτερικό του, ενώ οι εκπομπές του CO2  δεν ξεπερνούν τα 70γρ/χλμ. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 4 επιλογές οδήγησης, με διαφορετική απόδοση ο καθένας, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες: Hot Lap (500 ίπποι), Track (400 ίπποι), Road (300 ίπποι) και ZEV (μηδενικές εκπομπές).

3. Peugeot 308 Racing Cup: γεννημένο για τους αγώνες

peugeot3

Είναι βασισμένο  στο 308 GTi με το οποίο μοιράζεται και τον κινητήρα, το 308 Racing Cup σχεδιάστηκε για την πίστα.

Στη συγκεκριμένη έκδοση η ισχύς έχει αυξηθεί κατά  38 ολόκληρους ίππους φτάνοντας τους 308! Το νέο αγωνιστικό μοντέλο της Peugeot Sport αποδίδει 14% παραπάνω ισχύ από την αντίστοιχη έκδοση δρόμου, ενώ είναι και κατά 100-150 κιλά ελαφρύτερο.

Αν και μοιράζεται σχεδόν τα ίδια μηχανικά μέρη με το 308 GTi, το 308 Racing Cup διαθέτει αγωνιστικά φρένα με 6πίστονες δαγκάνες, 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτάτων και ειδικά «paddles» αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το στυλ του 308 Racing Cup: Πίσω αεροτομή/πτέρυγα σχεδιασμένη στα πρότυπα του WTCC που εξασφαλίζει τη σταθερότητα της ουράς, φουσκωμένα φτερά για να χωρέσουν οι μεγαλύτεροι τροχοί, και αμάξωμα κατά 106χλστ φαρδύτερο από το 308 GTi. Το αυτοκίνητο πατά σε ζάντες των 18 ιντσών και δείχνει πανέτοιμο να κατακτήσει την πίστα. Χαρακτηριστικό στον εμπρός προφυλακτήρα είναι επίσης και οι δύο τεράστιοι αεραγωγοί και το χαμηλό σποϊλερ.

Το 308 Racing Cup θα είναι διαθέσιμο για πελάτες από όλο τον κόσμο περί τα τέλη του 2016. Το μοντέλο προορίζεται να αντικαταστήσει το RCZ Racing Cup, τόσο στα τοπικά πρωταθλήματα Peugeot, όσο και στους εθνικούς αγώνες sportscar όπως το VLN στη Γερμανία, το CER στην Ισπανία, το CITE στην Ιταλία, και το BGDC στο Βέλγιο, αλλά και στα πρωταθλήματα αντοχής όπως είναι οι 24ωροι αγώνες.

Η παρουσίαση του μοντέλου θα γίνει στην Φρανκφούρτη.

4. Peugeot Fractal concept

peugeot4

Οι φουτουριστικές γραμμές αυτού του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης αποτελούν την καινούργια μετουσίωση του Peugeot i-Cockpit, όπου έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην εξασφάλιση των συνθηκών για περισσότερο ενστικτώδη οδήγηση.

Εικόνα, αφή, και τώρα ακοή είναι τα στοιχεία που καλούνται να οδηγήσουν, οδηγό και επιβάτες σε μία μοναδική εμπειρία αισθήσεων, χάρη στο ηχοσύστημα 9.1.2 που περιλαμβάνει sub woofers τοποθετημένα στην πλάτη κάθε καθίσματος για ιδανική διασπορά του ήχου.

peugeot51

Ο Βραζιλιάνος σχεδιαστής ηχοσυστημάτων Amon Tobin ένωσε τις δυνάμεις του με τους στυλίστες της Peugeot, με στόχο να δημιουργήσει τόσο μία ηχητική ταυτότητα στο εσωτερικό του πρωτοτύπου, όσο και την εξωτερική του υπογραφή, η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με το αν το αυτοκίνητο επιταχύνει, επιβραδύνει ή κινείται με σταθερή ταχύτητα. Σχεδιάστηκε για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες, γεγονός που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται στο στοιχείο του, όταν κινείται σε αστικό περιβάλλον.

Το Fractal ενσωματώνει επίσης και πρωτοποριακή τεχνολογία στη θέση οδήγησης. Το σύστημα ‘heads-up’ συνοδεύεται από ψηφιακή οθόνη με ολογραφική απεικόνιση υψηλής ευκρίνειας, ενώ το μικρό σε διάμετρο τιμόνι διαθέτει 2 ενσωματωμένες επιφάνειες με χειριστήρια αφής, που δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών αλλά και του ηχοσυστήματος. Το 80% των εσωτερικών τμημάτων είναι αποτέλεσμα εκτύπωσης 3D, συμπεριλαμβανόμενων και των ανηχοϊκών επιφανειών που κατευθύνουν τα ηχητικά κύματα, ακριβώς όπως σε μία αίθουσα συναυλιών.  Τέλος οι πόρτες μπορούν να ανοίξουν με τηλεχειρισμό, με τη χρήση ενός ρολογιού χειρός Samsung Gear S.

peugeot52

Κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, αυτό το κουπέ πόλης αποδίδει 204 ίππους, εξασφαλίζει αυτονομία 450 χιλιομέτρων χάρη στις απαλές και αεροδυναμικές γραμμές του, το βάρος του δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά και εμφανίζει ένα ιδιαίτερα στενό ίχνος καλυπτόμενης επιφάνειας στο δρόμο (Tall & Narrow). Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα «σβέλτο» αυτοκίνητο, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα μόλις 6,8 δλ. που χρειάζεται για την κάλυψη των πρώτων 100χλμ καθώς και τα 28,8δλ για το πρώτο χιλιόμετρο από στάση. Οι συμπαγείς του διαστάσεις το καθιστούν ιδανικό για την πόλη (3,81μ μήκος), ενώ διαθέτει και δυνατότητα μεταβολής του ύψους από το έδαφος (από 7 έως 11εκ.).

Νίκος Τσάδαρης