Η κορυφαία έκδοση του Mini Countryman με την τετρακίνηση και τον turbo κινητήρα των 1,6 λτ. ισχύος 184 ίππων, προσφέρει άφθονες δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης χωρίς να στερείται πρακτικότητας.

Η crossover εκδοχή του Mini με την ονομασία Countryman είναι, αν μη τι άλλο ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, αφού συνδυάζει όλες τις αρετές των 3θυρων Mini μαζί με την πρακτικότητα του 5θυρου αμαξώματος και των μεγαλύτερων χώρων. Ειδικά η κορυφαία έκδοση Cooper S ALL4, αποτελεί ένα πλήρες μικρό αυτοκίνητο, αλλά με ανάλογα υψηλό αντίτιμο στο κόστος απόκτησης (32.750 ευρώ).

Κινητήρας

Το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων με το μεταβλητής γεωμετρίας twin scroll turbo διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία, αποδίδει με γραμμικό τρόπο τους 184 ονομαστικούς ίππους και έχει πολύ ροπή από τις χαμηλές στροφές. Ο εν λόγω κινητήρας ταιριάζει “γάντι” με το 4κίνητο Countryman κινώντας το γρήγορα στις επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει παράγοντας ευχάριστη, σπορτίφ χροιά. Επιπλέον, το 6τάχυτο αυτόματο – σειριακό κιβώτιο (του αυτοκινήτου της δοκιμής) είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού, τόσο μέσω του επιλογέα, όσο και μέσω των πιο πρακτικών puddles στο τιμόνι.

4κίνηση

Το σύστημα ALL4 χρησιμποιεί ένα ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη για τη μεταφορά της ροπής και στους πίσω τροχούς. Σε κανονικές οδηγικές συνθήκες, μέχρι το 50% της κινητήριας ισχύος κατανέμεται στους πίσω τροχούς, ενώ όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, το ποσοστό αυτό φτάνει μέχρι το 100%.

Στο δρόμο

Το Countryman Cooper S ALL4 αμέσως φτιάχνει τη διάθεση στον οδηγό του “προκαλώντας” τον να πατήσει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Πρώτα απ´ όλα, τις εντυπώσεις κλέβει το ιδιαίτερα ακριβές, άμεσο και με πολύ καλή πληροφόρηση τιμόνι, χαρακτηριστικό που σε συνδυασμό με το δυνατό κινητήρα και την σφιχτή ρύθμιση της ανεξάρτητης ανάρτησης γεμίζουν ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Η κατευθυντικότητά του στις ευθείες είναι υποδειγματική, ενώ το… πάρτι ξεκινά στους φιδίσιους δρόμους. Εκεί, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ μεγάλα ακόμα και σε βρεγμένη άσφαλτο, λόγω της εξελιγμένης 4κίνησης, κάνοντάς το απολαυστικό, με την απενεργοποίηση του DSC. Με φουλ γκάζι, αρχικά γλιστρά με τα τέσσερα και κατόπιν υπερστρέφει ελαφρά δίνοντας την ώθηση για ακόμα πιο γρήγορους ρυθμούς και με τον οδηγό να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο. Όσον αφορά στην άνεση δεν είναι κουραστικό, παρά μόνο αντιδρά ξερά ορισμένες φορές εξαιτίας και των ζαντών 18 ιντσών με ελαστικά 225/45.

Εσωτερικό

O θάλαμος επιβατών του Mini Countryman Cooper S ALL4 δε διαφέρει από των υπολοίπων μοντέλων και χαρακτηρίζεται για την ευφάνταστη σχεδίαση, την πολύ καλή ποιότητα και φινίρισμα και την στιβαρή συναρμογή. Αρνητικό στοιχείο αποτελεί η μέτρια εργονομία των πολλών και μικρών διακοπτών της κεντρικής κονσόλας που αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Σε επίπεδο χώρων, στα δύο ανεξάρτητα πίσω συρόμενα καθίσματα (στάνταρ εξοπλισμός, μπορεί να αποκτηθεί και 5θέσιο) μπορούν χωρίς δυσκολίες να φιλοξενηθούν ενήλικες ακόμα και άνω του μετρίου αναστήματος. Αυξημένη χωρητικότητα έχει και το πορτ μπαγκάζ των 350 λτ., το οποίο φτάνει έως τα 450 λτ. με τη μετακίνηση των καθισμάτων προς τα εμπρός.

Πηγή: autotriti.gr