Το Istanbul Park, όπως ονομάζεται η πίστα της Κωνσταντινούπολης, βρίσκεται στο ασιατικό τμήμα της Τουρκίας και είναι μία από τις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού πίστες όπου τα μονοθέσια κινούνται ανάποδα από τη φορά του ρολογιού. Είναι γρήγορη και δίνει τη δυνατότητα προσπέρασης σε αρκετά σημεία. Έχει 14 στροφές, με τη φουρκέτα 8 να είναι μία από τις αγαπημένες των οδηγών σε όλο το πρωτάθλημα. Σε αυτό το σημείο οι πιλότοι δέχονται πιέσεις μέχρι και 5 g.
Η πίστα είναι απαιτητική όσον αφορά τα ελαστικά, κι έτσι οι ομάδες έχουν επικεντρωθεί στο πώς θα αντιδράσουν οι γόμες της Pirelli αλλά και τα νέα συστήματα KERS και DRS στις αρκετές και μεγάλες ευθείες της πίστας. «Μου αρέσει η πίστα της Τουρκίας, έχει όλα τα είδη στροφών, αργές και γρήγορες, όπως τη στροφή 8. Είναι γρήγορη και η επιφάνεια έχει αρκετές ανωμαλίες. Σχεδόν δε βλέπουμε πού πηγαίνουμε. Στρίβεις και ελπίζεις για το καλύτερο. Επίσης, είναι μια πίστα πολύ απαιτητική για τα λάστιχα, ενώ έχει και αρκετή ζέστη» το σχόλιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ για το Istanbul Park.
Αβέβαιο το μέλλον
Ο Μπέρνι Έκλεστοουν ελπίζει ακόμη ότι θα ανανεωθεί το συμβόλαιο με τους Τούρκους. Οι διοργανωτές την προηγούμενη εβδομάδα δήλωσαν ότι το μέλλον του αγώνα είναι αβέβαιο, καθώς ο Έκλεστοουν ζήτησε να διπλασιαστεί το ποσό που πληρώνουν για τα δικαιώματα διεξαγωγής του αγώνα, ωστόσο η πώληση των εισιτηρίων έχει πέσει δραματικά. Το 2005, πρώτη χρονιά διεξαγωγής του αγώνα στην Κωνσταντινούπολη, πουλήθηκαν 200.000 εισιτήρια, ενώ τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις δεν ξεπερνούν τις 35.000. Παρ’ όλα αυτά, ο Έκλεστοουν είπε ότι θα επαναδιαπραγματευτεί τους όρους του συμβολαίου με τους Τούρκους: «Ο αγώνας φέρνει κόσμο και δίνει δημοσιότητα στην πόλη» είπε ο ισχυρός άνδρας του σπορ στην Daily Express και συνέχισε: «Είμαι λίγο απογοητευμένος, αλλά ελπίζω να βρούμε λύση».
Grand Prix Τουρκίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής 6-8 Μαΐου
Istanbul Park, Κωνσταντινούπολη
Έτος κατασκευής/Πρώτο GP F1 2005
GP που έχουν διεξαχθεί στην πίστα/χώρα 6
Μήκος πίστας 5.338 μ.
Γύροι 58 (309,396 χλμ.)
Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές) 14 (6/8)
Μέγιστη τελική ταχύτητα 2010 321,4 χλμ./ώρα
Μέση ωριαία ταχύτητα 222 χλμ./ώρα
Ρεκόρ συνολικής απόστασης 1:24:54.454 (Κίμι Ράικονεν, McLaren, 2005)
Ρεκόρ pole position 1:26.295 (Μαρκ Βέμπερ, Red Bull, 2010)
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου 1:24.770 (Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, McLaren, 2005)
Βάθρο 2010
1. Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes)
2. Τζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes)
3. Μαρκ Βέμπερ (Red Bull-Renault)
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αρνητική άντωση 7/10
Φθορά ελαστικών 10/10
Καταπόνηση φρένων 7/10
Παροχή πρόσφυσης 6/10
Κατανάλωση καυσίμου 7/10
Αλλαγές σχέσεων 42
Τέρμα γκάζι στο γύρο/μεγαλύτερο τμήμα με τέρμα γκάζι 63%/1.200 μ. (12 δλ.)
Pit lane: Απώλεια χρόνου/μήκος 14,9 δλ./380 μ.
Μέσος όρος αυτοκινήτων ασφαλείας ανά αγώνα 0,3
Μετεωρολογική πρόβλεψη
Παρασκευή Συννεφιά
Σάββατο Συννεφιά με ήλιο
Κυριακή Ηλιοφάνεια
Πηγή: 4troxoi.gr