Με βάση το πρωτότυπο Minagi, η Mazda εξελίσσει ένα πολύ ενδιαφέρον SUV/crossover μοντέλο με την ονομασία CX-5, μικρότερο από το CX-7, με σπορτίφ χαρακτηριστικά και κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού.
Mazda CX-5: Με μια ματιά
• Νέο κόμπακτ διαστάσεων crossover
• Bασισμένο στο πρωτότυπο Minagi
• Mε μοτέρ άμεσου ψεκασμού, οικολογικό προφίλ και ειδικές εφαρμογές για μειωμένο βάρος
• Στην παραγωγή το 2012
Με κινητήρα τούρμπο 2,3 λίτρων – 260 ίππων, το Mazda CX-7 ξεχωρίζει για το δυναμικό του προφίλ και τις πολύ καλές επιδόσεις, ωστόσο το αυξανόμενο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων, στο οποίο περιλαμβάνεται και η αυξανόμενη τιμή της βενζίνης παγκοσμίως, κάνει τους οδηγούς να αναζητούν μοντέλα με μικρότερες διαστάσεις, περιορισμένο βάρος και λιγότερες απαιτήσεις σε καύσιμα. Ανταποκρινόμένη σε αυτή την τάση, η Mazda επενδύει σε ένα νέο SUV/ crossover μοντέλο που θα τοποθετηθεί εμπορικά κάτω από το CX-7 και αναμένεται να φέρει την ονομασία CX-5. H βάση για αυτό το μοντέλο δεν είναι άλλη από το πρωτότυπο Minagi που παρουσίασε και επίσημα η ιαπωνική φίρμα στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Σε κάθε περίπτωση, το Minagi παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον αποτελώντας, μετά το 4θυρο Shinari, το δεύτερο πρωτότυπο της Mazda που ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo (στα ιαπωνικά σημαίνει η ψυχή της κίνησης), με την οποία η Mazda θα “προικίσει” τα επόμενα μοντέλα της.
Μοντέρνο και δυναμικό
Από την ηλεκτρονικά επεξεργασμένη, κατασκοπευτική, εικόνα του CX-5 που σας παρουσιάζουμε σε αποκλειστικότητα, προκύπτει πως σχεδιαστικά το νέο μοντέλο της Mazda αναμένεται αρκετά μοντέρνο και δυναμικό, τουλάχιστον ως ένα βαθμό. Το αμάξωμά του δείχνει αρκετά συμπαγές και φέρει διακριτικά σπορτίφ ύφος.
Συνδυάζει μεγάλους τροχούς, δυναμικές γραμμές και προσεκτικά σχεδιασμένες καμπύλες, που ολοκληρώνουν το αισθητικό αποτέλεσμα. Η χρήση χρωμιωμένων επιφανειών στη μάσκα, στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, στο περίγραμμα των παραθύρων αλλά και στα πλευρικά μαρσπιέ, τονίζουν το σπορτίφ στυλ που θέλουν να δώσουν στο προϊόν τους οι σχεδιαστές της Mazda.
Τεχνολογία SKYACTIV σε αμάξωμα-κινητήρες-κιβώτια
Έχει έρθει η ώρα προκειμένου η Mazda να επενδύσει σε νέα γενιά κινητήρων βενζίνης. Το CX-5 θα ωφεληθεί σημαντικά από την τεχνολογία, που η Mazda oνομάζει SKYACTIV.
Οι εφαρμογές αυτής αφορούν στους 3 πολύ κρίσιμους τομείς για κάθε νέο μοντέλο. Αρχικά αφορούν στους κινητήρες και πρακτικά σημαίνει ότι τα μοτέρ θα έχουν εξελιγμένες τεχνολογίες (όπως ο άμεσος ψεκασμός), ελαφριά δομή και περιβαλλοντικό προφίλ.
Σε δεύτερο επίπεδο, η τεχνολογία SKYACTIV βρίσκει εφαρμογή και στα κιβώτια μετάδοσης που θα υποστηρίζουν τους κινητήρες του αυτοκινήτου, ενώ ο τρίτος παράγοντας της τεχνολογίας αφορά στο πλαίσιο του CX-5, το οποίο δημιουργείται με τέτοιον τρόπο ώστε να συνδυάζει ιδανικά τη μέγιστη δυνατή ακαμψία με το μειωμένο βάρος.
Με μήκος περίπου 4,2 μέτρων
Χωρίς ακόμα να υπάρχουν στη διάθεσή μας επίσημα δεδομένα για το CX-5, αναμένεται πως το συνολικό μήκος του μοντέλου θα είναι περίπου 4,2 με 4,3 μέτρα. Αυτή η λεπτομέρεια σημαίνει πρακτικά ότι σε εμπορικό επίπεδο θα κληθεί να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό που περιλαμβάνει αυτοκίνητα, όπως το Nissan Qashqai, το Skoda Yeti και το VW Tiguan.
Δικίνητο ή και τετρακίνητο
Σε ό,τι αφορά στη μετάδοση της κίνησης, εκτός απροόπτου το CX-5 θα χρησιμοποιεί σύστημα είτε αυτόματα εμπλεκόμενης είτε μόνιμης τετρακίνησης. Δεν αποκλείεται πάντως, στη γκάμα του να υπάρχουν και αρχικές εκδόσεις, αποκλειστικά δικίνητες που θα προσφέρονται ως μια πιο προσιτή επιλογή.
Με εκπλήξεις στους κινητήρες
Το αναλυτικό περιεχόμενο της τεχνολογίας SKYACTIV δεν έχει αποκαλυφθεί, για αυτό και δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε με ακρίβεια τα μοτέρ που θα δούμε κάτω από το καπό του CX-5. Πάντως, με βάση τα πρώτα στοιχεία, θεωρείται σίγουρο ότι στη γκάμα του νέου ιαπωνικού μοντέλου θα δούμε ένα νέο δίλιτρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού με σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας start/stop αλλά και ένα μικρότερης χωρητικότητας μοτέρ, επίσης άμεσου ψεκασμού, πιθανόν 1.600 κυβικών. Μάλιστα, δεν αποκλείεται ο εν λόγω κινητήρας να φέρει και υπερτροφοδότηση, εξασφαλίζοντας αυξημένη ιπποδύναμη που θα κυμαίνεται κοντά στους 150 ίππους. Το σίγουρο είναι πως έχουμε να κάνουμε με πολύ εξελιγμένα 4κύλινδρα σύνολα, η δομική βάση για τα οποία θα είναι το αλουμίνιο.
Πηγή: autotriti.gr