Για τη Volvo, το 2010 ήταν μια χρονιά που σηματοδότησε μια σειρά αλλαγών σε πολλά επίπεδα. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ford Motor Company και της Zhejiang Geely Holding Group κατέληξαν θετικά στις 28 Μαρτίου 2010, όταν και ολοκληρώθηκε η συμφωνία που αφορούσε τη Volvo Car Corporation (Volvo Cars). Στις 2 Αυγούστου 2010, η Geely Holding Group ανακοίνωσε την ολοκλήρωση απόκτησης του 100% των μετοχών της Volvo Cars από την Ford Motor Company.

Ο Λι Σουφού στις 15 Ιουλίου 2010 έγινε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, ενώ λίγες εβδομάδες αργότερα, ο Στέφαν Γιακόμπι ανέλαβε τη θέση του Προέδρου και CEO της Volvo Cars παρουσιάζοντας μια σειρά από νέους επικεφαλής τμημάτων.

Μετά από 2 δύσκολα χρόνια, η Volvo Cars κατάφερε να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα και παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 11,2% σε σύγκριση με το 2009.

Τα νέα Volvo S60 και V60, έτυχαν ιδιαίτερα θερμής υποδοχής, με εξαιρετικές κριτικές από τον ειδικό τύπο, ενώ παράλληλα εξασφάλισαν και μια σειρά διεθνών διακρίσεων.

ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ένα γλυπτό για το δρόμο – Το νέο Volvo S60

Παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου 2010. Το ολοκαίνουργιο S60 κέρδισε τις εντυπώσεις, καθώς είναι το πιο sport και δυναμικό μοντέλο της Volvo που έχει παρουσιαστεί ποτέ, ενώ παράλληλα ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογικές λύσεις για τον τομέα της ασφάλειας, με «αιχμή του δόρατος» το σύστημα Ανίχνευσης Πεζών (Pedestrian Detection) που περιλαμβάνει τη δυνατότητα του αυτόματου φρεναρίσματος μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος.

Η εξέλιξη του πλαισίου κορυφώθηκε στην περίπτωση του Volvo V60
Οι ειδικοί του τμήματος εξέλιξης των δυναμικών χαρακτηριστικών των μοντέλων της Volvo Cars, κατάφεραν με οδηγό το πάθος για δυναμική οδήγηση να δώσουν τον ίδιο χαρακτήρα που διακρίνει το S60 και στο V60! Το αποτέλεσμα για το πολύ όμορφο sports wagon τους δικαίωσε, καθώς το V60 μπορεί και προσφέρει συγκινήσεις στον οδηγό του, χωρίς συμβιβασμούς.

Υβριδικό Volvo V60 με οικιακό ρεύμα!
Στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, το Σεπτέμβριο του 2010, ο Στέφαν Γιακόμπι επιβεβαίωσε τις φήμες που ήθελαν τη Volvo να λανσάρει υβριδικό μοντέλο με σύστημα φόρτισης των συσσωρευτών του από το ρεύμα του οικιακού δικτύου, μέσα στο 2012. Η βάση για την εξέλιξη του υβριδικού μοντέλου, είναι το κομψό sports wagon V60. Η υβριδική εκδοχή του V60, θα εμφανίζει ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων και ειδικότερα CO2, μόλις 49 γρ/ χλμ. Επιπλέον, οι συσσωρευτές του υβριδικού μοντέλου θα μπορούν να φορτίζουν σε 4 με 6 ώρες, προσφέροντας αυτονομία για κίνηση μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, της τάξεως των 50 χιλιομέτρων.

Ακόμα πιο sport με τις εκδόσεις R-Design
Τόσο το νέο S60 όσο και το V60 στις εκδόσεις R-Design, δείχνουν ξεκάθαρα την πρόθεση να προσφέρουν αίσθηση αμιγώς sport αυτοκινήτου. Οι εκδόσεις αυτές με το ιδιαίτερα εξελιγμένο για την περίσταση πλαίσιο, προκειμένου η δυναμική των εκδόσεων να συμβαδίζει με την εμφάνιση, παρουσιάστηκαν στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι.

Περιορισμός της κατανάλωσης με το νέο diesel κινητήρα
Μαζί με το νέο Volvo S60 έκανε ντεμπούτο και ο νέος πεντακύλινδρος δίλιτρος diesel κινητήρας που αποδίδει ισχύ 163 ίππων και ροπή 40,8 kgm (400 Nm), με κατανάλωση μόλις 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (μικτές συνθήκες). Κατά βάση ο νέος κινητήρας έχει πολλά κοινά στοιχεία με τον 2.4D, με τη σημαντικότερη μεταξύ τους διαφορά να εντοπίζεται στη μικρότερη διαδρομή των κυλίνδρων, χάρη στην οποία επιτυγχάνεται περιορισμός της κατανάλωσης.

Νέο σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφόρησης
Το S60 έχει ένα ολοκαίνουργιο σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφόρησης στο οποίο οι πληροφορίες από τη μονάδα ήχου, το σύστημα πλοήγησης, το κινητό τηλέφωνο και άλλα συστήματα εμφανίζονται σε μία έγχρωμη οθόνη πέντε ή επτά ιντσών, στο ανώτερο τμήμα της κεντρικής κονσόλας.

ΠΩΛΗΣΕΙΣ
Το 2010 για τη Volvo Cars «έκλεισε» με άνοδο των πωλήσεων παγκοσμίως, κατά 11,2% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2009. Συνολικά, τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν, έφτασαν τις 373.525 μονάδες. Στην Κίνα, η αύξηση των πωλήσεων έφτασε το 36,2%, ενώ στη Βόρεια Ευρώπη η αύξηση ήταν 29%. Στην αγορά των ΗΠΑ η Volvo παρουσίασε μείωση στις πωλήσεις σε σχέση με το 2009, σε ποσοστό 12,2% (7.474 αυτοκίνητα λιγότερα), ενώ τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις πωλήσεις αυτοκινήτων της Volvo, είχαν η Ρωσία (+54,5%), το Βέλγιο (+35,9%) και η Νορβηγία (+38,9%).

Στοιχεία Πωλήσεων για την τελευταία δεκαετία

2010 

2009

373.525

334.808

2008

374.297

2007

458.323

2006

427.747

2005

443.947

2004

456.224

2003

415.046

2002

406.695*

2001

412.390

2000

409.059

* Από το 2002 οι πωλήσεις αναφέρονται σε παραδόσεις σε πελάτες.

Στοιχεία Πωλήσεων ανά μοντέλο

 

2010

2009

S40

31.688

36.954

S60 (old model)

988

14.131

S60 (new model)

13.798

0

S80

19.162

21.064

S80L

11.778

7.106

V50

56.098

54.062

V60

4.609

0

V70

48.872

45.751

XC60

80.723

61.667

XC70

22.065

18.006

XC90

37.597

32.754

C30

35.981

32.409

C70

10.158

10.792

Άλλα

8

112

ΣΥΝΟΛΟ

373.525

334.808

 Δέκα μεγαλύτερες αγορές για το 2010 (2009)

 

 

2010

2009

Η.Π.Α.

53.952

61.426

Σουηδία

52.894

41.826

Ηνωμένο Βασίλειο

37.940

34.371

Κίνα

30.522

22.405

Γερμανία

25.207

25.221

Βέλγιο

17.969 

13.223

Ιταλία

17.509 

15.896

Ολλανδία

14.308 

14.035

Γαλία

12.211 

11.596

Ρωσία

10.650

6.894

ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Λόγω της αυξημένης παραγωγής, η Volvo Cars χρειάστηκε 500 επιπλέον εργαζόμενους στα εργοστάσια της Τορσλάντα στη Σουηδία και του Γκεντ, στο Βέλγιο. Επιπλέον, αρκετοί από τους εποχικούς εργαζόμενους έγιναν μόνιμοι, ενώ στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας προστέθηκαν και κάποιοι επιπλέον εποχικοί.

Παραγωγή αυτοκινήτων ανά μοντέλο και ανά εργοστάσιο για το 2010

 

Γκέτεμποργκ

Ουντεβάλλα

Γκεντ

ΧονκΚινκ

Ταϋλάνδη

Μαλαισία

ΣΥΝΟΛΟ

S40

22.779

5.509

378

28.666

S60

27.579

27.579

S80

16.803

531

120

17.454

S80L

11.495

11.495

V50

53.982

320

54.302

V60

V70

13.404

48.585

13.404

48.585

XC60

83.529

141

83.670

XC70

21.156

21.156

XC90

36.375

240

96

36.711

C30

35.248

35.248

C70

9.532

9.532

ΣΥΝΟΛΟ

136.323

9.532

223.117

17.004

771

1.055

387.802

(Παραγωγή 2009: 311.413 αυτοκίνητα)

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ
Στις 15 Ιουλίου ο Λι Σουφού έγινε Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volvo Car Corporation. Στις 2 Αυγούστου, ο Στέφαν Γιακόμπι πήρε τον τίτλο του Προέδρου και CEO της Volvo Car Corporation, με νέα στελέχωση του Διοικητικού Συμβουλίου. Μεταξύ των νέων προσώπων στο Δ.Σ. είναι ο Χανς-Όλοβ Όλσον, πρώην Πρόεδρος και CEO της Volvo Car Corporation.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η Volvo Cars συνέχισε τη μακρά παράδοση που τη θέλει να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην έρευνα και τη διαρκή εξέλιξη του τομέα της ασφάλειας μέσα και γύρω από τα αυτοκίνητα, προκειμένου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ένα ασφαλέστερο και απαλλαγμένο από ατυχήματα μέλλον.

– Το νέο σύστημα Ανίχνευσης Πεζών (Pedestrian Detection) με το αυτόματο φρενάρισμα μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος, παρουσιάστηκε στα νέα Volvo S60 και V60, ενώ θα διατίθεται και στο XC60. Το μοναδικό αυτό σύστημα που εξασφαλίζει την αποφυγή παράσυρσης πεζών από το αυτοκίνητο ή – στις μεγαλύτερες ταχύτητες κίνησης – που περιορίζει τις συνέπειες ενός ατυχήματος, κέρδισε μια σειρά από σημαντικές διακρίσεις.

– Μαζί με πολλούς συνεργάτες της, η Volvo Cars συμμετέχει στην τρέχουσα καμπάνια SARTRE – Safety Road Trains for the Environment. Στα τέλη του 2010, τα πρώτα αποτελέσματα των δοκιμών είχαν εξαχθεί με ιδιαίτερη επιτυχία.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
– Το «δόγμα» DRIVe Towards Zero (Οδήγηση Προς το Μηδέν) είναι στην ουσία το «όραμα» της Volvo Cars για την εξέλιξη των αυτοκινήτων με τέτοιο τρόπο που στο μέλλον να είναι τελείως απελευθερωμένα από τις βλαβερές για την υγεία και το περιβάλλον εκπομπές ρύπων. Γίνονται διαρκώς νέα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τόσο το λανσάρισμα νέων diesel συνόλων με χαμηλές εκπομπές ρύπων και CO2, όσο και η φιλόδοξη στρατηγική για την επέκταση της εκμετάλλευσης της ηλεκτρικής ενέργειας, που έχει οδηγήσει στη δημιουργία πιλοτικού «στόλου» ηλεκτροκίνητων Volvo C30. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η παρουσίαση του υβριδικών εκδόσεων με δυνατότητα χρήσης του κοινού οικιακού δικτύου ρεύματος (plug-in) μέσα στο – κοντινό, πλέον – 2012.
– Η Volvo Cars εργάζεται μεταξύ άλλων πάνω σε ένα πρόγραμμα εξέλιξης των θεμάτων ασφάλειας που αφορούν τους συσσωρευτές των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
– Στο ξεκίνημα του project “One Tonne Life” η Volvo Cars μαζί με άλλους συνεργάτες, έχει συμβάλλει στη δημιουργία ενός έξυπνου και κλιματικά ελεγχόμενου περιβάλλοντος διαβίωσης.