Υποχώρησαν σημαντικά (-21,4%) οι πωλήσεις καινούριων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο Αύγουστο, φρενάροντας τον ετήσιο δείκτη που για το πρώτο 8μηνο περιορίζεται στο +5,7%.

Έτσι και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Αύγουστος 2024 Αύγουστος2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 8.153 10.368 -21,4%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 794 565 +40,5%
Καινούργια λεωφορεία 118 21 +461,9%
 
Ιανουάριος – Αύγουστος2024 Ιανουάριος -Αύγουστος2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 98.378 93.109 +5,7%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 7.714 7.526 +2,5%
Καινούργια λεωφορεία 660 187 +252,9%

Όσον αφορά τις κατηγορίες δεν έχει αλλάξει κάτι από τους προηγούμενους μήνες με την κατηγορία Β να καταλαμβάνει το 55,7% της αγοράς στην οποία τα SUV συνολικά πλησιάζουν το 60%.

Επίσης, στις κατηγορίες κινητήριων συστημάτων τα υβριδικά παραμένουν πρώτα στην προτίμηση των καταναλωτών με 40,7%, τα θερμικά συνολικά κατέχουν το 47,5% και αυτά που μπαίνουν στην πρίζα έχουν σταθεροποιηθεί στο 10% εξ αιτίας και του «Κινούμαι ηλεκτρικά 3».

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Αύγουστο, έχει ως εξής:

Segment Αύγουστος 2024 Αύγουστος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –Αύγουστος 2024 Ιανουάριος–Αύγουστος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
A 5,2% 16,2% -11,0 7,1% 7,9% -0,8
A-SUV 3,4% 2,9% +0,4 4,3% 2,2% +2,1
(A TOTAL) (8,6%) (19,2%) (-10,6) (11,4%) (10,1%) (+1,3)
B 22,5% 24,6% -2,1 24,7% 27,4% -2,7
B-SUV 36,1% 26,8% +9,4 31,0% 25,7% +5,3
(B TOTAL) (58,7%) (51,4%) (+7,3) (55,7%) (53,1%) (+2,7)
C 5,9% 4,6% +1,3 6,7% 8,4% -1,7
C-SUV 18,6% 17,8% +0,8 18,3% 20,6% -2,2
(C TOTAL) (24,5%) (22,4%) (+2,2) (25,1%) (29,0%) (-3,9)
D 1,7% 1,5% +0,2 1,6% 1,3% +0,3
D-SUV 4,8% 4,3% +0,5 4,0% 4,8% -0,9
(D TOTAL) (6,5%) (5,8%) (+0,7) (5,6%) (6,2%) (-0,6)
E 0,1% 0,0% +0,1 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,4% 0,3% +0,1 0,4% 0,3% +0,1
(E TOTAL) (0,6%) (0,3%) (+0,2) (0,5%) (0,4%) (+0,1)
F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% -0,0
F-G-SUV 0,3% 0,2% +0,0 0,3% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,3%) (0,3%) (+0,0) (0,4%) (0,4%) (-0,0)
SPORTS 0,0% 0,1% -0,0 0,2% 0,3% -0,1
MPV 0,0% 0,0% +0,0 0,0% 0,1% -0,1
MPV-M/COMBI 0,7% 0,5% +0,3 1,2% 0,6% +0,6
(SUV TOTAL) (63,7%) (52,4%) (+11,3) (58,3%) (53,9%) (+4,4)
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
  Αύγουστος 2024 Αύγουστος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουλ. ‘24
Βενζίνη 32,7% 39,2% -6,6 39,1% 43,5% -4,4 35,1%
Πετρέλαιο 4,2% 13,0% -8,8 8,4% 14,0% -5,6 12,8%
Υβριδικά (HEV) 48,3% 35,5% +12,7 40,7% 30,0% +10,7 29,6%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 12,3% 10,0% +2,2 10,2% 9,8% +0,4 19,4%
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,3% -0,3 0,0% 0,3% -0,3 3,2%
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2,6% 1,9% +0,7 1,5% 2,3% -0,8

Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, η αγορά παρά τη σταθερότητα των καλοκαιρινών μηνών, σημειώνει μικρή άνοδο σε σύνολο 7μήνου.

Έτσι και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:

  Ιούλιος 2024 Ιούλιος2023 Μεταβολή Ιανουάριος-Ιούλιος 2024 Ιανουάριος-Ιούλιος 2023 Μεταβολή
ΕΕ(1) 852.051 850.068 +0,2% 6.537.362 6.290.388 +3,9%
ΕΕ 14(2) 740.888 748.515 -1,0% 5.698.261 5.530.645 +3,0%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 877.773 877.460 +0,0% 6.751.911 6.518.347 +3,6%
Ελλάδα 12.205 12.380 -1,4% 90.225 82.741 +9,0%

(1) ΕΕ των 27.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.