Υποχώρησαν σημαντικά (-21,4%) οι πωλήσεις καινούριων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο Αύγουστο, φρενάροντας τον ετήσιο δείκτη που για το πρώτο 8μηνο περιορίζεται στο +5,7%.
Έτσι και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες δεν έχει αλλάξει κάτι από τους προηγούμενους μήνες με την κατηγορία Β να καταλαμβάνει το 55,7% της αγοράς στην οποία τα SUV συνολικά πλησιάζουν το 60%.
Επίσης, στις κατηγορίες κινητήριων συστημάτων τα υβριδικά παραμένουν πρώτα στην προτίμηση των καταναλωτών με 40,7%, τα θερμικά συνολικά κατέχουν το 47,5% και αυτά που μπαίνουν στην πρίζα έχουν σταθεροποιηθεί στο 10% εξ αιτίας και του «Κινούμαι ηλεκτρικά 3».
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Αύγουστο, έχει ως εξής:
Segment | Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος–Αύγουστος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,2% | 16,2% | -11,0 | 7,1% | 7,9% | -0,8 |
A-SUV | 3,4% | 2,9% | +0,4 | 4,3% | 2,2% | +2,1 |
(A TOTAL) | (8,6%) | (19,2%) | (-10,6) | (11,4%) | (10,1%) | (+1,3) |
B | 22,5% | 24,6% | -2,1 | 24,7% | 27,4% | -2,7 |
B-SUV | 36,1% | 26,8% | +9,4 | 31,0% | 25,7% | +5,3 |
(B TOTAL) | (58,7%) | (51,4%) | (+7,3) | (55,7%) | (53,1%) | (+2,7) |
C | 5,9% | 4,6% | +1,3 | 6,7% | 8,4% | -1,7 |
C-SUV | 18,6% | 17,8% | +0,8 | 18,3% | 20,6% | -2,2 |
(C TOTAL) | (24,5%) | (22,4%) | (+2,2) | (25,1%) | (29,0%) | (-3,9) |
D | 1,7% | 1,5% | +0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 4,8% | 4,3% | +0,5 | 4,0% | 4,8% | -0,9 |
(D TOTAL) | (6,5%) | (5,8%) | (+0,7) | (5,6%) | (6,2%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,3%) | (+0,2) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,3%) | (+0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,0% | 0,1% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | +0,3 | 1,2% | 0,6% | +0,6 |
(SUV TOTAL) | (63,7%) | (52,4%) | (+11,3) | (58,3%) | (53,9%) | (+4,4) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουλ. ‘24 | |
Βενζίνη | 32,7% | 39,2% | -6,6 | 39,1% | 43,5% | -4,4 | 35,1% |
Πετρέλαιο | 4,2% | 13,0% | -8,8 | 8,4% | 14,0% | -5,6 | 12,8% |
Υβριδικά (HEV) | 48,3% | 35,5% | +12,7 | 40,7% | 30,0% | +10,7 | 29,6% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 12,3% | 10,0% | +2,2 | 10,2% | 9,8% | +0,4 | 19,4% |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,2% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,6% | 1,9% | +0,7 | 1,5% | 2,3% | -0,8 |
Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, η αγορά παρά τη σταθερότητα των καλοκαιρινών μηνών, σημειώνει μικρή άνοδο σε σύνολο 7μήνου.
Έτσι και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος-Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος-Ιούλιος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 852.051 | 850.068 | +0,2% | 6.537.362 | 6.290.388 | +3,9% |
ΕΕ 14(2) | 740.888 | 748.515 | -1,0% | 5.698.261 | 5.530.645 | +3,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 877.773 | 877.460 | +0,0% | 6.751.911 | 6.518.347 | +3,6% |
Ελλάδα | 12.205 | 12.380 | -1,4% | 90.225 | 82.741 | +9,0% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.