Η Kosmocar-Volkswagen ανακοίνωσε την έναρξη διάθεσης στην ελληνική αγορά της κορυφαίας έκδοσης ID.7 ProS, με αυτονομία που αγγίζει τα 707 χλμ και του πιο ισχυρού μοντέλου της μάρκας που κατασκευάστηκε ποτέ, του ID.7 GTX.
Επίσης, η γερμανική εταιρία για πρώτη φορά διαθέτει ένα ηλεκτρικό station wagon μοντέλο: το ID.7 Tourer & το ID.7 Tourer GTX. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό station wagon αυτοκίνητο της VW στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μηδενικών εκπομπών ρύπων με μεγάλη αυτονομία έως 685 χλμ (μεικτός κύκλος, WLTP), ένα προηγμένο τεχνολογικά κόκπιτ, υψηλά επίπεδα άνεσης και εξαιρετική ευρυχωρία.
Το ID.7 Tourer διαφέρει σημαντικά από το τετράθυρο fastback στο πίσω μέρος. Η επιμηκυμένη γραμμή της οροφής και το εκλεπτυσμένο προφίλ είναι τα ιδιαίτερα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού estate. Όσον αφορά το στυλ, το Tourer είναι μια συγχώνευση ενός κλασικού station όπως το Passat και ενός δυναμικού shootingbrake, όπως το Arteon.
Ευρυχωρία και άνεση
Χάρη στο αυξημένο ύψος του πίσω μέρος του, ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι ακόμη μεγαλύτερος από αυτόν του sedan: με πέντε επιβάτες το ID.7 Tourer διαθέτει έως και 605 λίτρα για τις αποσκευές (με την πλάτη του πίσω καθίσματος σε θέση φόρτωσης). Όταν η φόρτωση γίνεται μέχρι τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και μέχρι την οροφή, η χωρητικότητα αυξάνεται σε έως και τα 1.714 λίτρα, υπογραμμίζοντας το πλεονέκτημα του βελτιστοποιημένου σχεδιασμού του αυτοκινήτου.
Στο νέο ID.7 Tourer υιοθετούνται στοιχεία άνεσης της premium κατηγορίας όπως είναι οι αεραγωγοί που λειτουργούν αυτόματα με μικρά μοτέρ ελέγχου και τα καθίσματα ergo Active, με νέα λειτουργία μασάζ σημείων πίεσης και αυτόματο κλιματισμό. Μια άλλη καινοτομία είναι η πανοραμική ηλιοροφή με smartglass, της οποίας τα επίπεδα κρυστάλλου της μπορούν να μεταβληθούν ηλεκτροχρωμικά αλλάζοντας αντίστοιχα την διαπερατότητα της. Η εφαρμογή Wellness In-Car είναι επίσης εντελώς νέα και επιτρέπει τη ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω τριών προκαθορισμένων προγραμμάτων (Fresh Up, Calm Down και Power Break).
Τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης
Τελευταία καινοτομία που έρχεται στα ID.7 & ID.7 Tourer είναι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) του ChatGPT. Η πρόσβαση σε αυτό γίνεται με τη χρήση του φωνητικού βοηθού “IDA” και προσφέρει μια σειρά νέων επιλογών που υπερβαίνουν κατά πολύ τον φωνητικό έλεγχο που ήταν διαθέσιμος μέχρι τώρα. Όλα αυτά λειτουργούν διαισθητικά: ο οδηγός απλώς μιλάει στον βοηθό σε φυσική γλώσσα και δεν χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο. H τεχνολογία του ChatGPT προϋποθέτει ID. Software 4.0 και πάνω.
Εκδόσεις μπαταρίας και αυτονομία
Η Volkswagen προσφέρει δύο διαφορετικά μεγέθη μπαταριών για το ID.7 Tourer, το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα τελευταίας γενιάς σύστημα ηλεκτρικής κίνησης.
Η συμπαγής μονάδα κίνησης είναι εγκατεστημένη στο πίσω μέρος του οχήματος και αποδίδει 286 ίππους και ροπή 545 Nm.
- H έκδοση Pro με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο μπαταρίας 77kWh επιτρέπει αυτονομία έως 604 χλμ (σε μεικτό κύκλο WLTP) με τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 6,6¨.
- Η κορυφαία έκδοση ProS έχει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο μπαταρίας 86kWh και αυτονομία έως 688 χλμ (σε μεικτό κύκλο WLTP) με τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 6,7¨.
Η μεγαλύτερη μπαταρία είναι σχεδιασμένη για μέγιστη ισχύ φόρτισης έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC, ενώ η έκδοση Pro φτάνει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 175 kW. Με αυτά το επίπεδα ισχύος, η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10 έως το 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Νέα ID.7 GTX και ID.7 GTXTourer
Το αρκτικόλεξο GTX αντιπροσωπεύει την ηλεκτρική κινητικότητα, την τετρακίνηση και τον ευφυή σπορ χαρακτήρα. Η μονάδα δυναμικής διαχείρισης του οχήματος είναι υπεύθυνη για τον «ευφυή» έλεγχο του συστήματος τετρακίνησης δύο κινητήρων του ID.7 GTX. Αυτό το λογισμικό στοχεύει πάντα στο να επιτυγχάνει τον βέλτιστο συνδυασμό ενεργειακής απόδοσης, δυναμικής συμπεριφοράς και οδηγικής ευστάθειας. Η μονάδα ελέγχει όχι μόνο το σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά και όλα τα συστήματα πέδησης, διεύθυνσης και ελέγχου πλαισίου, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.
Το μηχανολογικό κομμάτι και το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου έχουν βελτιωθεί θεμελιωδώς με βάση την αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και προσφέρουν μεγάλο εύρος μεταξύ άνεσης και σπορ χαρακτήρα χάρη στη δυνατότητα επιλογής προφίλ οδήγησης.
Μαζί με το ID.7 GTX Tourer, το νέο ID.7 GTX είναι σήμερα το πιο ισχυρό ηλεκτρικό όχημα της Volkswagen. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,4 (και 5,5 στο ID.7 Tourer GTX) δευτερόλεπτα και μεταφέρει ομαλά τη δύναμή του στο δρόμο χάρη στην ηλεκτρική τετρακίνηση με ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός και πίσω άξονα.
Η αυτονομία του ID.7 GTX φτάνει τα 594 χλμ, ενώ η αυτονομία του ισχυρότερου station wagon της VW που κατασκευάστηκε ποτέ φτάνει τα 583 χλμ (μεικτός κύκλος, WLTP). Η μπαταρία των 2 GTX μπορεί να φορτιστεί με έως και 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC. Στην πιο γρήγορη φόρτιση, η μπαταρία των 86 kWh φορτίζει από το 10 στο 80% σε μόλις 26 λεπτά.
Το νέο ID.7 GTX Tourer είναι τεχνολογικά πανομοιότυπο με το GTX fastback. Ωστόσο, οι δύο εκδόσεις διαφέρουν όσον αφορά το χώρο αποσκευών τους. Ενώ το ID.7 GTX Tourer μπορεί να χωρέσει έως 605 λίτρα αποσκευών με πέντε άτομα στο αυτοκίνητο (με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων Tourer στη θέση φόρτωσης), το ID.7 GTX έχει μέγιστη χωρητικότητα χώρου αποσκευών 532 λίτρα.
Σχεδιαστικά, ξεχωρίζουν το σπορ εμπρός μέρος με τον χαρακτηριστικής σχεδίασης GTX προφυλακτήρα, η μαύρη λωρίδα του πλαισίου οροφής και ο σπορ διαχύτης στο πίσω μέρος. Οι ζάντες αλουμινίου «Skagen» 20-ιντσών και οι προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix με φωτιζόμενα λογότυπα VW εμπρός-πίσω υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του, ενώ στο εσωτερικό, λεπτομέρειες όπως η κόκκινη ραφή αντίθεσης GTX στα καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες εξασφαλίζουν μία αίσθηση υψηλής ποιότητας.
Νέα έκδοση ID.7 ProS
Μέχρι τώρα, το ID.7 ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά στην έκδοση Pro (77 kWh). Πλέον, το μοντέλο είναι διαθέσιμο και στην κορυφαία έκδοση ID.7 Pro S με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 86 kWh. Τα βασικά στοιχεία επιδόσεων του είναι: ισχύς 286 ίπποι, ροπή 545 Nm, επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ/ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα.
Με αυτονομία που αγγίζει τα 707 χλμ (WLTP), το ID.7 ProS είναι κατάλληλο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, ενώ αν κριθεί απαραίτητη η φόρτιση κατά τη διαδρομή σε έναν ταχυφορτιστή, το ID.7 ProS φτάνει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 200 kW, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει σε λιγότερο από 26 λεπτά (10%-80%).
Τόσο το ID.7 Tourer, όσο και το ID.7 είναι διαθέσιμα από σήμερα στις εκδόσεις Pro, ProS, GTX καθώς και στις ειδικά αναβαθμισμένες εκδόσεις εξοπλισμού More που έχουν ως βάση τις βασικές εκδόσεις. Οι τιμές ξεκινούν από τα 56.900 ευρώ (ID.7 Pro) & 57.900 ευρώ (ID.7 Tourer Pro), οι οποίες μειώνονται σε 47.900 και 48.900 ευρώ αντίστοιχα με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Επιπλέον, στις εκδόσεις More για το Pro& το Pro S, η αξία του επιπρόσθετου εξοπλισμού σε σύγκριση με τις βασικές εκδόσεις ορίζεται στις 9.800 ευρώ, με όφελος πελάτη 7.800 ευρώ.