Η 2η γενιά  του Hyundai Kona Electric, είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο και την ίδια στιγμή ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά SUV της αγοράς. Τα μόνα κοινά σημεία με τον προκάτοχό του είναι το όνομα και η θύρα φόρτισης που παραμένει στο εμπρός μέρος, κάτι σαν σήμα κατατεθέν της έκδοσης.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά.

Αμάξωμα – Εξοπλισμός

Το Kona 2ης γενιάς, δεν είναι απλώς μια αναβαθμισμένη έκδοση της 1ης γενιάς, αλλά πρόκειται για ένα ουσιαστικά νέο αυτοκίνητο που ανεβαίνει μισή κατηγορία (τοποθετείται μεταξύ των B-SUV & C-SUV), με αυξημένες διαστάσεις, μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες (ειδικά τους πίσω), μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (466 έως 1.300 λίτρα) και νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.

Το νέο Kona, είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος 4.355 χλστ (+ 175 χιλιοστά από το προηγούμενο), πλάτος μεγαλύτερο κατά 25 χιλιοστά (1.825 χλστ), ύψος μεγαλύτερο κατά 20 χλστ (1.575 χλστ) και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 60 χιλιοστά (2.660 χλστ). Η αύξηση των διατάσεων προσφέρει μεγαλύτερους χώρους στους επιβάτες, ειδικά στους πίσω που τώρα έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους. 

Το νέο Kona είναι εφοδιασμένο με ότι πιο σύγχρονο διαθέτει η εταιρεία σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (Hyundai Smart Sense ADAS) και συνδεσιμότητας, ενώ προσφέρεται από την βασική έκδοση ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Ο τελευταίος περιλαμβάνει: ESP με hill holder και υποβοήθηση κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού με κάμερα στο τιμόνι, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB εμπρός και πίσω, συμβατότητα με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, κ.ά.

Το οδηγοκεντρικό ταμπλό χαρακτηρίζεται από ένα αιωρούμενο σε οριζόντια διάταξη C-Pad με ενσωματωμένες δυο οθόνες 12,3 ιντσών, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων (shift-by-wire) βρίσκεται πλέον στην κολώνα του τιμονιού, αφήνοντας περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα. Έκπληξη προκαλεί η απουσία του logo της μάρκας στο τιμόνι, που έχει αντικατασταθεί από τέσσερις τελείες που συμβολίζουν το γράμμα «Η» στον κώδικα Μορς. Τα καθίσματα είναι ανατομικά σχεδιασμένα για μεγαλύτερη άνεση, ενώ το πίσω διαθέτει μοχλό δυο σταδίων για εύκολη ανάκληση.   

Στις αναβαθμίσεις της 2ης γενιάς εντάσσεται ένα Digital Key και πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA), αλλά και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

Τέλος, το εσωτερικό είναι ντυμένο κυρίως με καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά, των οποίων η άριστη συναρμογή δεν αφήνει περιθώρια κριτικής.

Κινητήριο σύστημα – Μετάδοση

Το Hyundai Kona Electric προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος και με δύο διαφορικές μπαταρίες. Η βασική έκδοση Standard Range έχει μπαταρία 48,4 kWh με ηλεκτρoκινητήρα 156 ίππων και – θεωρητική – αυτονομία 377 χιλιομέτρων, ενώ η Long Range (αυτή που οδηγήσαμε) διαθέτει μπαταρία 65,4 kWh με ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης και οι επιδόσεις είναι 7.8΄΄ για τα 0-100 με την τελική στα 172 χλμ/ώρα. 

Το νέο Kona Electric με την μεγάλη μπαταρία προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία εκτιμώμενη στα 454 χλμ και διαθέτει ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ηλεκτρικού οχήματος, όπως το πορτ μπαγκάζ εμπρός (frunk), ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-Pedal, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης (eco, normal, sport & snow), καθώς και πέντε στάδια ανάκτησης ενέργειας που μπορεί να ρυθμίσει μέσω paddles στο τιμόνι. Η σωστή διαχείριση τους επιτρέπει στον οδηγό (με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη των 120-130 χλμ/ώρα) να πετύχει σχετικά εύκολα μέση κατανάλωση της τάξης των 16 kWh/100 χλμ, τιμή που εξασφαλίζει αυτονομία 400+ χιλιομέτρων (με την μπαταρία των 65,4 kW), αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά, ότι οι υποσχέσεις των Κορεατών είναι πολύ κοντά στην πράξη.

Από τη θέση του οδηγού

Σε πρώτο χρόνο το ηλεκτρικό Kona σε κερδίζει με το ευρύχωρο, λιτό σχεδιαστικά, καλοφτιαγμένο και προσεκτικά φινιρισμένο εσωτερικό του, αλλά και την εργονομία του στην οποία προστίθεται και η πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.

Η συνέχεια έχει να κάνει με την αίσθηση τύπου «μαγικό χαλί», καθώς η ρυθμισμένη με προσανατολισμό την άνεση ανάρτηση, το γεροδεμένο πλαίσιο, η βελτιωμένη ηχομόνωση και ο ηλεκτροκινητήρας, απογειώνουν την ποιότητα κύλισης. 

Ειδικά η ανάρτηση, απορροφά καλύτερα τις κακοτεχνίες των δρόμων, παρά το ότι δεν αφήνει μεγάλες κλίσεις στο βάρους σχεδόν 1.800 κιλών αμάξωμα. Έχοντας χάσει κάτι από τον «σπορ» χαρακτήρα της προηγούμενης γενιάς,

το νέο Kona Electric δείχνει να ελέγχει απόλυτα το βάρος του, επιτρέποντας στον  οδηγό να κινηθεί σβέλτα, κάτι στο οποίο βοηθά σημαντικά  το με καλή αίσθηση και άψογη πληροφόρηση τιμόνι.

Στις στροφές το μεγαλύτερο σε όγκο και βαρύτερο αμάξωμα αντιδρά με ομοιογένεια, ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο βελτίωσε την ευστάθεια.

Η περίσσεια ισχύος (ειδικά στο προφίλ sport), στην πλήρη επιτάχυνση κολλάει τα σώματα στα καθίσματα και τείνει να σπινάρει τους εμπρός κατευθυντήριους τροχούς, αλλά όχι όσο αυτό της προηγούμενης γενιάς. Το μόνο ίσως ενοχλητικό εδώ είναι η απότομη αντίδραση της εμπρός ανάρτησης όταν κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης συναντήσει έντονη ανωμαλία στο οδόστρωμα. 

Τέλος, δυο από τα δυνατά σημεία του ηλεκτρικού Kona, είναι τα δυνατά όσο και προοδευτικά φρένα και τα πανίσχυρα φώτα. Βέβαια, όσον αφορά τα φρένα, με αμυντική οδήγηση (πρόβλεψη του τι θα συμβεί την επόμενη στιγμή) και την ανάκτηση ενέργειας σε υψηλή «σκάλα», ουσιαστικά οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού και σπάνια ακουμπάς το ποδόφρενο, απλά και μόνο για να επιβεβαιώσεις την ακινητοποίηση.

Κλείνοντας, αν μας χάλασε κάτι είναι το ότι, παρά την ύπαρξη χώρου για ρεζέρβα και την δυνατότητα του Kona Electric για μικρομεσαία ταξίδια, το αυτοκίνητο συνοδεύεται από κιτ επισκευής ελαστικού που λειτουργεί μόνο υπό προϋποθέσεις.

Δια ταύτα

Το νέο ηλεκτρικό Kona είναι ένα όχημα που κάνει τη ζωή οδηγού και επιβατών πιο εύκολη και ευχάριστη. Με ποιοτική κατασκευή, χώρους, πλούσιο εξοπλισμό, «αμέτρητα» συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, είναι ίσως το κορυφαίο της κατηγορίας του. Στα θετικά πρέπει να προστεθεί και η πιστότητα της αυτονομίας που δίνει ο κατασκευαστής, καθώς με «μαεστρία» όσον αφορά τον χειρισμό της ανάκτησης ενέργειας και λίγη υπομονή μπορείς να φτάσεις τα 450 χιλιόμετρα.

Συνολικά πρόκειται για ένα μηδενικών ρύπων και πλήθους ευκολιών όχημα, που βελτιώνει την καθημερινότητα του χρήστη, δικαιολογώντας την κάπως τσουχτερή τιμή του.

Υπέρ

  • Αυτονομία
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός – Τεχνολογία
  • Χώροι επιβατών – Αποσκευών
  • Οδική συμπεριφορά – Ποιότητα κύλισης
  • Χαμηλό κόστος χρήσης
  • 5ετής εγγύηση (8ετής ή 160.000χλμ για την μπαταρία)

Κατά

  • Τιμή
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Μικρό ύψος από το έδαφος

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Β-SUV

Διαστάσεις: 4.355 Χ 1.825 Χ 1.575 χλστ

Μεταξόνιο: 2.660 χλστ

Χώρος αποσκευών: 466 – 1.300 λτ

Ύψος από το έδαφος: 157,5 χλστ

Βάρος: 1.698 – 1795 κιλά

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη

Ισχύς: 218 ίπποι

Ροπή (Nm): 255

Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 68,5 kWh (ωφέλιμο 65,4 KWh)

Τάση: 398,5 V

Τάση εξόδου: 182 KW

Ενεργειακή πυκνότητα: 155 KWh/Kg

Τροφοδοτικό μπαταρίας για AC παροχή 10,4 KW

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο μονής σχέσης

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων

Τροχοί: 285/45/19

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: ηλεκτρική υποβοήθηση με το μοτέρ στην κρεμαγιέρα

Κύκλος στροφής: 10,6 μ.

Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 7,8΄΄

Τελική ταχύτητα: 172 χλμ/ώρα

Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): 430 χλμ

Κατανάλωση ενέργειας (δοκιμής): 15,00 kWh/100 χλμ

Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας

10 -100% (Wallbox 11 kW) 6 ώρες & 25 λεπτά, 10-80% (DC 50 kW) 60 λεπτά 

10-80% (100 kWh) 41 λεπτά

Τιμή: από 37.990 € (με την κρατική επιδότηση)