Συγκλονιστική ήταν η εξέλιξη του 44ου Ολυμπιακού Ράλι με την κορυφή να αλλάζει πολλές φορές χέρια και τους Κύπριους Πέτρο Παντελή-Πάμπο Λαό με Renault Clio Rally3 να φεύγουν τελικά νικητές από τον Πύργο. Χαρακτηριστικό του αγώνα, που φέτος συμπλήρωσε 50 χρόνια ζωής, ήταν ο έντονος συναγωνισμός που κράτησε το ενδιαφέρον των πολυάριθμων θεατών ζωντανό έως το τέλος του, καθώς και η σκληρότητά του που οδήγησε αρκετά πληρώματα στην εγκατάλειψη.

Το πλήρωμα από τη Μεγαλόνησο των Παντελή-Λαού δεν πίεσε από την αρχή του αγώνα, οδήγησε με κατάλληλη στρατηγική και όταν είδε δύο από τους διεκδικητές της νίκης να τίθενται εκτός συνέχειας, εξαπέλυσε επίθεση, ανέβασε ρυθμό και κατάφερε να πάρει τη νίκη μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα, οδηγώντας στο όριο. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Πρωταθλητή Κύπρου του 2019 σε αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι Χώματος. Οι Γιώργος Αμούτζας-Ηλίας Παναγιωτούνης τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, εντυπωσιάζοντας και αυτοί με τα περάσματά τους. Το πλήρωμα του Ford Fiesta Rally3 βρέθηκε να προηγείται στα μισά του αγώνα, ωστόσο δεν άντεξε στην πίεση των νικητών, υποκύπτοντας στο τέλος. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Θέμης Χαλκιάς-Νίκος Κομνός (Renault Clio Rally3) που συνδύασαν ταχύτητα με θέαμα, ενώ δεν πτοήθηκαν όταν σε μια κλειστή στροφή τούμπαραν το αγωνιστικό, τραυματίζοντάς το ελαφρά.

Δύο εκ των φαβορί για τη νίκη εγκατέλειψαν νωρίς την προσπάθειά τους σε έναν αγώνα που αποδείχθηκε «σιδεροφάγος». Ο 4 φορές νικητής του αγώνα, Ιωάννης Παπαδημητρίου με τον Χρήστο Κουζιώνη στο δεξί μπάκετ, κέρδισε τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές και βρέθηκε από νωρίς στην κορυφή του αγώνα. Ωστόσο, η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, καθώς στην ειδική Αλφειούσα έσπασε το ψαλίδι του Skoda Fabia RS Rally2, εγκαταλείποντας την προσπάθειά τους για δεύτερη συνεχή χρονιά στον Πύργο. Έξοδο είχαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης (Skoda Fabia Rally2 Evo) και αυτοί στην Αλφειούσα, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώσουν τον αγώνα τους.

Στην τέταρτη θέση τερμάτισαν οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς, οι οποίοι δυσκολεύτηκαν στις ειδικές διαδρομές της Ηλείας. Το πλήρωμα του μπλε Ford Fiesta Rally3 κέρδισε μία ειδική διαδρομή, έφτασε μέχρι την τρίτη θέση, ωστόσο στη συνέχεια υποχώρησε, συλλέγοντας, με αυτό τον τρόπο, πολύτιμους βαθμούς τόσο για το πρωτάθλημα, όσο και για το νεοσύστατο θεσμό του Rally3. Δύσκολα τα βρήκαν στην πρώτη τους επίσκεψη στα χώματα της Ηλείας οι Ιταλοί Max Rendina-Emanuele Inglesi, τερματίζοντας στην 5η θέση με το Skoda Fabia R5, χωρίς να απειλήσουν τους προπορευόμενους και έπεται συνέχεια για το Ιταλικό πλήρωμα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η προσαρμογή συνεχίστηκαν και στον Πύργο για τον 24χρονο “Flandy” (γιο του «Τζίγγερ»), ο οποίος έχοντας τον πολύπειρο Denis Giraudet στο δεξί μπάκετ του Ford Fiesta Rally3 τερμάτισε στην 6η θέση του αγώνα.

Έβδομοι γενικής και πρώτοι στη Ν βρέθηκαν οι τοπικοί Αργύρης Τσούλος- Πάνος Σπυρογιάννης με Mitsubishi Lancer Evo IX οι οποίοι αν και ξεκίνησαν μουδιασμένα, στη συνέχεια σκαρφάλωσαν αρκετές θέσεις στην κατάταξη, σε μια κατηγορία που σημαδεύτηκε από αρκετές εγκαταλείψεις. Δεύτεροι στην κατηγορία τερμάτισαν οι Δημήτρης Σταυρόπουλος-Δημήτρης Πανούτσος στην δεύτερή τους απόπειρα με το Mitsubishi Lancer Evo IX.

Ανατροπή είχαμε στο τέλος και στην F2 (δικίνητα αυτοκίνητα), όπου ενώ όλα έδειχναν πως το δίδυμο των Πανίκου Πολυκάρπου-Γιώργου Βότση θα πετύχαινε εύκολα άλλη μια νίκη φέτος στο πρωτάθλημα, το πλήρωμα του Peugeot 208 Rally4 βρέθηκε εκτός δρόμου στην τελευταία ειδική διαδρομή, «γκρεμίζοντας» ότι είχε χτίσει μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, οι Αντώνης Αγγελόπουλος-Χρήστος Δίπλας (Peugeot 208 R2) βρέθηκαν να «παλεύουν» στην τελευταία ειδική διαδρομή με τους Χρύσο Παντελή-Βασίλη Κούγια (Peugeot 208 R2) για τη νίκη στην κατηγορία, με τελικούς νικητές τους πρώτους και δεύτερους τους Παντελή – Κούγια.

Το βάθρο στην F2 και στη C5 συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Παλαιοκώστας- Ανδρέας Βίγκος οδηγώντας ένα Peugeot 208 Rally4. Ξεσήκωσαν τα πλήθη με τα περάσματά τους με το πισωκίνητο Toyota Starlet οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς και ανταμείφθηκαν με την πρώτη θέση στην κατηγορία F2 E και στη C4.

Τους ακολούθησαν τόσο στην F2 E όσο και στη C4 οι Γιώργος Μανέτας-Ανδρέας Αδαμόπουλος που έκαναν έναν απροβλημάτιστο αγώνα με την Toyota Corolla AE111. Την τριάδα των δύο κατηγοριών συμπλήρωσαν οι τοπικοί Αναστάσιος Αναστασόπουλος-Αχιλλέας Παρασκευόπουλος που αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα με την Toyota Corolla AE92 και δεν μπόρεσαν να παλέψουν όσο θα ήθελαν για κάτι καλύτερο. Στην τρίτη θέση της Ν τερμάτισαν οι Ανάργυρος Λυμπέρης- Ηλίας Καραγκούνης με Subaru Impreza N12 που αντιμετώπισαν κλατάρισμα στο τέλος.

Στην κλάση C6, οι Στέφανος Γιόκαρης-Γιώργος Μουρτζούκος οδήγησαν εντυπωσιακά το Toyota Starlet EP91, ανέβηκαν στην κορυφή της κατηγορίας από νωρίς και πέτυχαν άλλη μια νίκη στο φετινό πρωτάθλημα. Αθόρυβοι, αλλά αποτελεσματικοί οι Αθανάσιος Πατέας-Βασίλης Παναγόπουλος τα πήγαν περίφημα στην πρώτη συμμετοχή του οδηγού σε Ολυμπιακό Ράλι, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση της C6, με έναToyota Starlet EP91. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Διονύσης Κατέβας-Σπύρος Αποστολόπουλος με Toyota Yaris. Στην κατηγορία C3 επικράτησαν οι Γιώργος Χατζηγάκης-
Ιωάννης Τόλιας οδηγώντας έξυπνα το πισωκίνητο Ford Escort MKII. Οι θεαματικοί Αναστάσιος Τσαγκαράκης-Στάθης Κουφωλιάς (BMW E30) τερμάτισαν πίσω τους, αφήνοντας τους Παναγιώτη Μπρη-Γιώργο Μικελόπουλο (Ford Escort MKII) στην τρίτη θέση.

Τέλος, στα Ιστορικά, πρώτευσαν οι Πέτρος Βασιλόπουλος-Παύλος Βοτζάκης (Ford Escort MKI), αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σάββα Τζιλαβή-Γιώργο Δημόπουλο (Ford Escort MKI).

Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι ο νέος κανονισμός για τις αναγνωρίσεις εφαρμόστηκε και πάλι, με «θύματα» τρία πληρώματα (Φιλιππίδης-Craig Drew, “JJ”-Κώστας Στεφανής και Π. Πανούτσος – Θ. Πανούτσος) οι οποίοι τιμωρήθηκαν για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στη διάρκεια των αναγνωρίσεων, με πρόστιμο 1.000 ευρώ και ποινή χρόνου 5 λεπτών.