Η πρόσφατη σημαντική έκπτωση της Ν.Ι. Θεοχαράκης στην τιμή του Nissan Juke, έφερε στην επικαιρότητα ένα από τα κορυφαία B-SUV της αγοράς που ήταν «ξεχασμένο» καθώς η τιμή του είχε πετάξει στα ουράνια. Μάλιστα, η έκπτωση αυτή (6.000 ευρώ) αφορούσε την υβριδική έκδοση που μεταμόρφωσε συνολικά προς το καλύτερο την 2 η γενιά του Juke.

Με τεχνολογία E-Tech

Οι τεχνικοί της μάρκας δημιούργησαν ένα νέο θερμικό κινητήρα 1,6 λίτρων χωρίς άμεσο ψεκασμό ή τούρμπο με απόδοση 94 ίππων (148 Nm ροπή), στον οποίο ενσωμάτωσαν το γνωστό από τα Renault υβριδικό σύστημα E- tech. Αυτό αποτελείται από ένα βασικό ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων (205 Nm ροπή), ο οποίος παίρνει ενέργεια από μία υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh (ωφέλιμα 0,85 kWh). Μαζί και ένας δευτερεύον ηλεκτροκινητήρας HSG 20,4 ίππων που λειτουργεί επικουρικά ως μίζα/γεννήτρια.

Όλα τα παραπάνω αποδίδουν συνδυαστική ιπποδύναμη 145 ίππων, η οποία μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το τελευταίο δεν έχει συμπλέκτη και τα κλασικά συγχρονιζέ, ακολουθώντας ένα σύστημα που ελέγχεται από τους ηλεκτροκινητήρες και ουσιαστικά προσομοιώνει τέσσερις σχέσεις «ICE» και δύο «EV», οι οποίες αλλάζουν αυτόματα χωρίς να υπάρχει δυνατότητα επέμβασης του οδηγού. Επειδή όμως όλη αυτή η σύνθετη τεχνολογία αφορά μηχανολόγους μηχανικούς, το συμπέρασμα που αφορά τον οδηγό/χρήστη του υβριδικού Juke είναι ότι, η λειτουργία του συστήματος συνεισφέρει στην άνεση και δεν ενοχλεί με εκείνη τη γνωστή αίσθηση της «απογείωσης που δεν έρχεται» των αυτόματων κιβωτίων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Εκτός αυτού, ο ανωτέρω συνδυασμός κινητήρα – μετάδοσης επιτυγχάνει σημαντική οικονομία καυσίμου, χωρίς να θυσιάζονται οι επιδόσεις, τις οποίες έτσι κι αλλιώς ο οδηγός μπορεί να διαφοροποιήσει επιλέγοντας ένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Standard και Sport) που διατίθενται.

Με μια ματιά

Εξωτερικά, το υβριδικό Juke έχει δυσδιάκριτες διαφορές από το «απλό» που εντοπίζονται στην μάσκα (ανοιγοκλείνουν οι γρίλιες), στην πίσω αεροτομή και στα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός από τους μπροστινούς τροχούς. Όλα αυτά καταφέρνουν να μειώσουν κατά 2 γραμμάρια τις εκπομπές CO2. Στο ευρύχωρο (για την κατηγορία) και εμφανώς ποιοτικό εσωτερικό οι διαφορές εντοπίζονται κυρίως στον πίνακα των οργάνων, όπου στη θέση του στροφόμετρου είναι πλέον ένα όργανο που ενημερώνει για την κατανάλωση ενέργειας την ώρα της κίνησης του οχήματος, με τρεις τομείς όπου στο charge φορτίζει η μπαταρία, στο Eco κινείσαι ως επί το πλείστον ηλεκτρικά (ανάβει και η φωτεινή ένδειξη EV) και στο power καταναλώνεις κυρίως καύσιμο με τη βοήθεια του ρεύματος.

Ταυτόχρονα στην οθόνη (7΄΄) πολυμέσων υπάρχει διάγραμμα ροής ενέργειας, που δείχνει τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος κίνησης και εκπαιδεύει τον οδηγό για ακόμα περισσότερη οικονομία. Επίσης, στο ταμπλό, το μπουτόν (ανάμεσα στους αεραγωγούς) «EV» σου επιτρέπει να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις.

Ανάμεσα από τα καθίσματα βρίσκεται το μπουτόν του e-Pedal, το οποίο αυξάνει την ανάκτηση της ενέργειας όταν ο οδηγός ελευθερώνει το γκάζι. Η χρήση του επιτυγχάνει επιβράδυνση 0,15 g, ικανή για να αντικαθιστά στις περισσότερες των περιπτώσεων το φρένο, αλλά δεν ακινητοποιεί εντελώς το όχημα γιατί απενεργοποιείται στα 5 χλμ/ώρα.

Επειδή όμως φτηνό, καλό και μπόλικο δεν γίνεται, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος περιορίζει κατά 68 λίτρα τον χώρο αποσκευών που στην περίπτωσή μας είναι 354 λίτρα. Όμως, το Juke έχει κάτι απαραίτητο στους ελληνικούς δρόμους και αυτό είναι η ρεζέρβα ασφαλείας, πλεονέκτημα σημαντικό έναντι πολλών ανταγωνιστικών μοντέλων.

Από τη θέση του οδηγού

Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος ήταν καταλυτική για το Juke και αυτό φαίνεται από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στην υπερυψωμένη και σχεδιαστικά επαρκή θέση του οδηγού. Το κινητήριο σύστημα υπακούει άμεσα στο πάτημα του γκαζιού (0-100 σε 10.1΄΄) και λειτουργεί σαν φρένο στο άφημα, ειδικά αν έχεις πατημένο το κουμπί του e-Pedal. Το ότι, η τελική ταχύτητα έχει μειωθεί στα 166 χλμ/ώρα ελάχιστους θα απασχολήσει αφού η διατήρηση ταχυτήτων 130-140 χλμ/ώρα είναι κάτι εύκολο και ασφαλές για το SUV του άρθρου μας.

Η ζωντάνια του κινητήριου συστήματος, η σφιχτή (στα όρια της άνεσης) ανάρτηση και το γρήγορο αλλά και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, κάνει το Juke «χαρά του οδηγού» ανεξαρτήτως του που κινείται. Επιπλέον, το γεροδεμένο πλαίσιο που δεν κάνει «τσικ» ακόμα και στους πιο κακοτράχαλους δρόμους και τα καλά σε αίσθηση – απόδοση φρένα, συνθέτουν το κατά τη γνώμη μας καλύτερο οδηγικά B-SUV της αγοράς. Την ίδια στιγμή το υποκειμενικά όμορφο όχημα μπορεί εντός πόλης να λειτουργεί κατά 80% σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, γεγονός που μειώνει έως και 40% την κατανάλωση.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ήταν λίγες οι φορές που (εντός πόλης) είδαμε κατανάλωση 2,5 λτ/100 χλμ, ενώ η μέση τιμή στην διάρκεια όλης της δοκιμής ήταν 5,7 λτ (κοντά στα 5,1 λίτρα που δίνει ο κατασκευαστής), επίδοση που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 46
λίτρων, δίνει αυτονομία 750+ χιλιομέτρων. Επιπλέον, το ύψος από το έδαφος και η ύπαρξη ρεζέρβας επιτρέπει και τις χωρίς άγχος περιηγήσεις σε χωματόδρομους.

Δια ταύτα

Η προσφορά της εισαγωγικής εταιρίας έφερε στο προσκήνιο ένα από τα κορυφαία B-SUV. Το υβριδικό Juke, ένα οδηγοκεντρικό, γεροδεμένο, οικονομικό στη χρήση και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, δικαιωματικά είναι ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας του και τώρα με την νέα τιμή (από 25.900 ευρώ), αξίζει εφόλης της ύλης τα λεφτά του.

Υπέρ

  • Γεροδεμένη κατασκευή
  • Σχεδίαση – Ποιότητα
  • Χώροι επιβατών- Εργονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Υβριδικό σύστημα
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Είσοδος στον δακτύλιο
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Κατά

  • Χώρος αποσκευών
  • Μικρά παράθυρα πίσω

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, B-SUV
  • Διαστάσεις: 4.210/1.800/1.593 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.636 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 172 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 354 / 1.237 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 46 λτ
  • Βάρος: 1.362 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης (Euro 6d-full), 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.598 κ.εκ.
  • Ισχύς: 94 ίπποι/5.600 σαλ
  • Ροπή: 148 Nm/3.600 σαλ
  • Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα: 49 ίπποι/1.677-6.000 σαλ
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 205 Nm/200-6.000 σαλ
  • Ισχύς 2ου ηλεκτροκινητήρα: 20 ίπποι
  • Συνδυαστική Ισχύς: 145 ίπποι
  • Μπαταρία: ιόντων λιθίου 1,2 kWh (0,85 kWh ωφέλιμα),
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: multi-mode (4 σχέσεις ο θερμικός & 2 σχέσεις ο
    ηλεκτροκινητήρας)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 215/60/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,0 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10.1΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 166 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση κατασκευαστή (λιτ./100 χλμ): 5,0
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 5,7 λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 115,0 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Τιμή: (Προσφορά) από 25.900 ευρώ (αυτ/του δοκιμής 29.900 ευρώ)