Η Volvo Car Hellas οργάνωσε μια – επιτέλους- αμιγώς δημοσιογραφική εκδήλωση προκειμένου οι Έλληνες εκπρόσωποι του ειδικού τύπου να γνωρίσουν από κοντά, αλλά και να οδηγήσουν για λίγα χιλιόμετρα, το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV που «ακούει» στο όνομα EX30.
Πρόκειται για ένα σχετικά μικρό SUV που ανήκει στην κατηγορία Β (την δημοφιλέστερη της Ελληνικής αγοράς), που με μήκος 4,233 χλστ. και μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες μαζί με χώρο αποσκευών 318 λίτρων (συν ένα χώρο 7 λίτρων εμπρός, όπου μπορούν να αποθηκευθούν τα καλώδια φόρτισης, ή άλλα μικροαντικείμενα.
Στην κατασκευή του EX30 (βάρος από 1.765 – 1.960 κιλά) γίνεται ευρύτατη χρήση ανακυκλωμένων υλικών όπως π.χ. 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 17% ανακυκλωμένος χάλυβας και 17% ανακυκλωμένα υλικά για πλαστικά και μπαταρίες. Επιπλέον, τα εσωτερικά διακοσμητικά περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στα συστήματα ασφαλείας, όπου μόνο για την επιτήρηση του εξωτερικού περιβάλλοντος φροντίζουν συνολικά 5 ραντάρ, 5 κάμερες και 16 αισθητήρες υπερήχων.
Το ευχάριστο και ποιοτικό εσωτερικό δείχνει ότι, έχουμε να κάνουμε με ένα premium SUV με ικανοποιητική εργονομία, πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα και άριστη συναρμογή, ενώ η πανοραμική οροφή κάνει το μοντέρνο εσωτερικό ένα φωτεινό «δωμάτιο με θέα».
Ο πλούσιος εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων – ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, κλιματισμό, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ποιοτικό ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Apple Car Play & Android Auto, Bluetooth, πολυλειτουργικό τιμόνι, συναγερμό κ.ά.
Κινητήρια συστήματα
Η αρχική έκδοση του ΕΧ30 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία ιόντων λιθίου 51 kWh ωφέλιμη ενέργεια 49KWh), που – θεωρητικά – του εξασφαλίζει αυτονομία έως 344 χιλιομέτρων (κατά WLTP).
Επιπλέον, υπάρχει μια ακόμα έκδοση με κίνηση μόνο στους πίσω τροχύς και ιπποδύναμη 272 ίππων, αλλά εδώ χρησιμοποιείται μια μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 69 kWh (ωφέλιμη ενέργεια 64KWh), η οποία (και πάλι θεωρητικά) αυξάνει την αυτονομία έως και 476 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.
Η ίδια μπαταρία δίνει ενέργεια και στην κορυφαία, τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 428 ίππων και – υποσχόμενη αυτονομία έως 450 χιλιόμετρα.
Σύντομη δοκιμή
Στην διάρκεια της εκδήλωσης οδηγήσαμε για μερικά χιλιόμετρα την τετρακίνητη έκδοση του EX30 στον παραλιακό δρόμο προς Σούνιο, όπου την καλύτερη εντύπωση μας έκανε η ποιότητα κύλισης, το γρήγορο (2,8 στροφές) σύστημα διεύθυνσης (διάμετρος στροφής πλήρους κύκλου 11,1μ.) και οι επιδόσεις (0-100 σε 3.6΄΄ – τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα), που βέβαια αν τις αξιοποιείς συχνά, πολύ σύντομα θα μείνεις «καραβοφάναρο» στη μέση του δρόμου. Αυτό το ενδεχόμενο είναι δυνατό να συμβεί διότι, ακόμα και η μεγάλη μπαταρία των 69KWh είναι «λίγη» καθώς η μέση κατανάλωση που πετύχαμε με συντηρητική οδήγηση άγγιξε τις 20 KWh/100 χλμ.
Θετική εντύπωση μας έκανε και η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις εκτεταμένης χρήσης ανακυκλωμένων υλικών η ποιότητα αγγίζει το μέτριο.
Στο εσωτερικό επίσης, η επιμονή της Volvo με την τεράστια ορθογωνική και τοποθετημένη καθ’ ύψος οθόνη στην οποία είναι συγκεντρωμένες σχεδόν όλες οι λειτουργίες επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και παραμετροποίησης συστημάτων του αυτοκινήτου, όχι μόνο δυσκολεύει αλλά – κατά τη γνώμη μας – θέτει και σε κίνδυνο την ασφάλεια οδηγού και επιβατών τραβώντας την προσοχή του πρώτου από τον δρόμο προκειμένου να κάνει χειρισμούς στην οθόνη.
Εννοείται πως θα γκρινιάξουμε και πάλι για την έλλειψη ρεζέρβας (όπως σχεδόν σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα), αλλά καλό θα είναι να το λαμβάνουμε υπόψη, πόσο μάλλον όταν εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα που απέχει 177 χλστ από το έδαφος και διαθέτει μεγάλες γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα κίνησης και εκτός ασφαλτοστρωμένων δρόμων.
Κατά τα λοιπά η συμπεριφορά του ΕΧ30 στο δρόμο είναι αψεγάδιαστη, προβλέψιμη, με άριστη κατευθυντικότητα και ουδέτερο κράτημα, ενώ τα δυνατά φρένα (βοηθούμενα και από την ανάκτηση ενέργειας – ειδικά με τον επιλογέα στη θέση Β) τα καταφέρνουν εύκολα ακόμα κι αν ο οδηγός εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις επιδόσεις των κινητήρων ξεχνώντας το μεγάλο βάρος που στην φουλ τετρακίνητη έκδοση πλησιάζει τους 2 τόνους.
Με δυο λόγια
Είναι αλήθεια πως το μικρότερο SUV της Volvo εντυπωσιάζει εκτός, εντός και επί τα αυτά (στη θέση του οδηγού). Αλήθεια είναι επίσης ότι, με τιμή που ξεκινά από τα 37.572 ευρώ (δικίνητο με την μπαταρία των 51KWh), λαμβάνοντας υπόψη την κρατική επιδότηση, θα πέσει κάτω από τα 30 χιλιάδες ευρώ και θα πλησιάζει κοντά στις τιμές των θερμικών μοντέλων της κατηγορίας του. Όμως, με ουσιαστική αυτονομία περί τα 250 χιλιόμετρα (με τη μικρή μπαταρία) δεν θα είναι τίποτα περισσότερο από ένα αυτοκίνητο πόλης που στην καλύτερη περίπτωση θα αγοραστεί σαν δεύτερο (ή και τρίτο) όχημα μια οικογένειας.
Η τελική επιλογή ανήκει – φυσικά – στον καταναλωτή, ο οποίος στην τιμή κτήσης θα πρέπει να συνυπολογίσει πως η Volvo μαζί με το ΕΧ30 προσφέρει πρόγραμμα συντήρησης 3 ετών (ή 100.000 χλμ.), ενώ η Volvo Car Hellas καλύπτει με 2ετή επέκταση εγγύησης την 3ετή εργοστασιακή, δηλαδή συνολικά 5 έτη (ή 100.000χλμ.).