Η Porsche παρουσίασε το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, την νέα Macan με συστήματα μετάδοσης κίνησης έως 639 ίππους και χαρακτηριστικά απόδοσης ενός σπορ αυτοκινήτου που συνδυάζονται με γρήγορη φόρτιση υψηλής απόδοσης έως 270 kW και αυτονομία μέχρι και 613 χλμ (WLTP).
Πρόκειται για την 2η γενιά Macan που θα πωλείται σε δυο εκδόσεις (Macan 4 και MacanTurbo).
Η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά κινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM στον μπροστινό και πίσω άξονα για αποδοτικότητα και σταθερότητα στην παραγωγή ισχύος. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν από μόνοι τους την υψηλή ηλεκτρική απόδοση: Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan 4 αποδίδει ισχύ overboost έως 408 ίππους, ενώ η Macan Turbo φθάνει τους 639 ίππους. Η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm, αντίστοιχα, εξασφαλίζοντας κορυφαίες επιδόσεις, καθώς η Macan 4 επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 5,1΄΄, ενώ η MacanTurbo σε μόλις 3,3΄΄. Οι τελικές ταχύτητες των δύο μοντέλων είναι 220 και 260 χλμ/ώρα, αντίστοιχα.
Τεχνολογία Premium Platform Electric
Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, από τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν ενεργά έως και 95 kWh. Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι κεντρικό στοιχείο στην καινοτόμο τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική στα 800 V. Η ισχύς φόρτισης DC φτάνει τα 270 kW, με την μπαταρία να φορτίζεται από το 10 στο 80% μέσα σε περίπου 21 λεπτά σε κατάλληλο σταθμό ταχείας φόρτισης. Σε σταθμούς 400 V, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία 800 V σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400 V. Έτσι επιτυγχάνεται φόρτιση, με έως και 135 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης. Η οικιακή φόρτιση AC αγγίζει τα 11 kW.
Η ανάκτηση ενέργειας από τους ηλεκτροκινητήρες φτάνει έως και 240 kW κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το ενσωματωμένο σύστημα ισχύος Integrated Power Box (IPB) βελτιώνει την αποδοτικότητα των νέων Macan, ενώ παράλληλα μειώνει το βάρος και εξοικονομεί χώρο. Το καινοτόμο και μικρών διαστάσεων σύστημα IPB συνδυάζει τρία στοιχεία – τον φορτιστή AC επί του οχήματος, τον θερμαντήρα υψηλής τάσης και τον μετατροπέα DC/DC. Η συνδυασμένη αυτονομία κατά WLTP αγγίζει τα 613 χλμ για τη Macan 4 και τα 591 χλμ για τη MacanTurbo.
Σπορ αναλογίες με γραμμές coupé
Η νέα Macan εντυπωσιάζει με την επιβλητική της εμφάνιση. Η ήπια κλίση του καπό και οι έντονες γραμμές των φτερών προσδίδουν στη βασική έκδοση του SUV, με διαστάσεις 4.78 Χ 1.938 Χ 1.622 χλστ, δυναμική εμφάνιση ακόμη και σε στάση. Το Γερμανικό SUV διατίθεται με τροχούς έως 22’’ με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων μπροστά και πίσω. Το μεταξόνιο, με μήκος κατά 86 χλστ μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο (2.893 χλστ), αντισταθμίζεται από μικρότερου μήκους προεξοχές μπροστά και πίσω. Οι προβολείς χωρίζονται σε δύο μέρη: η επίπεδη άνω μονάδα φώτων με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων είναι ενσωματωμένη στα φτερά και αναδεικνύει το πλάτος του αυτοκινήτου, τη στιγμή που η κεντρική μονάδα προβολέων με προαιρετική τεχνολογία Matrix LED έχει τοποθετηθεί λίγο πιο χαμηλά στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Το λογότυπο της Porsche είναι πλέον τοποθετημένο κεντρικά στο πίσω μέροςμε εμβληματικό 3D φωτισμό.
Βελτιωμένη αεροδυναμική για μεγαλύτερη αυτονομία
Χάρη στην τεχνολογία Active Aerodynamics με στοιχεία ενεργητικής και παθητικής αεροδυναμικής και συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, η νέα Macan είναι ένα από τα πλέον αεροδυναμικά SUV στην αγορά – με θετικό αντίκτυπο στην αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας. Το σύστημα περιλαμβάνει το ενεργό πίσω spoiler, τα ενεργά πτερύγια ψύξης στις μπροστινές εισαγωγές αέρα και τα εύκαμπτα καλύμματα στο πλήρως στεγανοποιημένο κάτω μέρος του αμαξώματος. Οι αεραγωγοί κάτω από τη μονάδα προβολέων σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο μπροστινό βελτιώνουν τη ροή του αέρα. Στο πίσω μέρος, οι εκλεπτυσμένες άκρες και ο διαχύτης με τα πτερύγια εγγυώνται βελτιωμένη αεροδυναμική.
Μεγαλύτεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξοικονομήθηκε περισσότερος χώρος αποσκευών στο εσωτερικό της Macan. Ανάλογα με το μοντέλο και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό, η χωρητικότητα πίσω από το ενιαίο κάθισμα φτάνει τα 540 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχει ένας δεύτερος χώρος αποσκευών μπροστά, με χωρητικότητα 84 λίτρα. Συνολικά προστίθενται 127 λίτρα χώρου αποσκευών σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Όταν η πλάτη των πίσω καθισμάτων πέφτει τελείως, η χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών μπορεί να φτάσει τα 1348 λίτρα. Σε όλα τα προηγούμενα προστίθεται και η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.000 κιλά.
Ανάλογα με το μοντέλο και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό, το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού έχουν χαμηλώσει κατά 28χλστ σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται κατά 15χλστ χαμηλότερα, απολαμβάνοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια.
Στην καμπίνα το πλατύ πιλοτήριο τονίζεται με το ενσωματωμένο μαύρο ταμπλό, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί οδηγοκεντρικά, ενώ τα μεγάλα παράθυρα δημιουργούν πιο φωτεινό και ευάερο εσωτερικό χώρο. Εκτός από το ψηφιακό περιβάλλον χρήστη, έχουν επίσης τοποθετηθεί επιλεγμένα αναλογικά στοιχεία ελέγχου, όπως για παράδειγμα, στους αεραγωγούς και στα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Μια LED lights trip έχει ενσωματωθεί στην διακοσμητική λωρίδα του πιλοτηρίου και των θυρών, η οποία χρησιμεύει ως ατμοσφαιρικός φωτισμός αλλά και ως φωτισμός επικοινωνίας. Επίσης, εξοπλισμός της νέας Macan προσφέρει μεγάλη γκάμα επιλογών προσαρμογής, ενώ πολλά στοιχεία του εσωτερικού είναι κατασκευασμένα από οικολογικά υλικά.
Η Macan διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας σύστημα οπτικής παρουσίασης και λειτουργικό σχεδιασμό με έως και τρεις οθόνες, στις οποίες περιλαμβάνεται η ανεξάρτητη κυρτή οθόνη 12,6’’ του πίνακα οργάνων και η κεντρική οθόνη 10,9’’. Η τεχνολογία Driver Experience περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη προβολής στο παρμπρίζ με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Στοιχεία εικονικής πραγματικότητας, όπως βέλη πλοήγησης, ενσωματώνονται οπτικά στον πραγματικό κόσμο με απόλυτη αρμονία, ενώ η εικόνα εμφανίζεται στον οδηγό σε απόσταση 10 μ. και αντιστοιχεί στις διαστάσεις μιας οθόνης 87 ιντσών.
Το νέας γενιάς σύστημα infotainment χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Android Automotive. Την ίδια στιγμή, το σύστημα διαχείρισης επικοινωνιών ανεβάζει τον πήχη στην υπολογιστική απόδοση, ενώ μέσω του νέου App Centre οι επιβάτες μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε δημοφιλείς εφαρμογές τρίτων παρόχων και να τις εγκαθιστούν απευθείας.
Τετρακίνηση και Τετραδιεύθυνση
Τόσο η Macan4 όσο και η Macan Turbo διαθέτουν τετρακίνηση. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες ελέγχονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Traction Management (ePTM) λειτουργεί σχεδόν πέντε φορές ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης και αποκρίνεται στην ολίσθηση μέσα σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Επιπλέον, η κατανομή της τετρακίνησης ελέγχεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το σύστημα κατανομή ροπής Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, συνδράμει στην πρόσφυση, την ευστάθεια οδήγησης και την πλευρική δυναμική της Macan Turbo.
Τα μοντέλα Macan με αερανάρτηση (περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της Turbo) διαθέτουν το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ανάρτησης Active Suspension Management (PASM) που μπορεί επίσης να συνδυαστεί προαιρετικά με την ανάρτηση με ατσάλινα ελατήρια. Το σύστημα PASM διαθέτει επίσης αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων.
Η νέα Macan διαθέτει προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα, με μέγιστη γωνία διεύθυνσης πέντε μοιρών. Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει μικρό κύκλο στροφής 11,1μ. μέσα στην πόλη και κατά την εκτέλεση ελιγμών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει οδηγική ευστάθεια σε υψηλότερες ταχύτητες.
Τα νέα Macan αναμένεται να παραδοθούν στους πρώτους πελάτες κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Οι τιμές (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και ειδικού ανά χώρα εξοπλισμού) ξεκινούν – στη Γερμανία – από €83.993 για τη Macan4 και €114.576 για τη Macan Turbo.