Την ημέρα που ξεκινά το Ράλι Μόντε Κάρλο, η Toyota αποκάλυψε δύο αποκλειστικές εκδόσεις υψηλών επιδόσεων του νέου GR Yaris, οι οποίες αναπτύχθηκαν με την προσωπική συμβολή των οδηγών-πρωταθλητών της αγωνιστικής ομάδας Gazoo Racing World Rally Team (TGR-WRT) Sébastien Ogier και Kalle Rovanperä.
Κάτι ανάλογο είχε κάνει η Ιαπωνική εταιρία για τον Carlos Sainz όταν αυτός κέρδισε το Πρωτάθλημα Οδηγών Ράλι το 1990. Τα νέα μοντέλα έχουν εξελιχθεί από τις πρωτότυπες εκδόσεις του νέου GR Yaris που παρουσιάστηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2023, υπό την επίβλεψη του Ogier, ο οποίος κέρδισε δύο από τους οκτώ τίτλους οδηγών στο WRC με την TGR-WRT, το 2020 και το 2021, και του Rovanperä, Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο WRC το 2022 και το 2023.
Η δημιουργία των ειδικών εκδόσεων ήταν επιθυμία του προέδρου της Toyota και Master Driver Akio Toyoda (γνωστού και ως “Morizo”) να εκφράσει τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη του τόσο στους οδηγούς «που βελτιώνουν και αναπτύσσουν τα αυτοκίνητά μας στους αγώνες ράλι», όσο και στις ομάδες, τους διοργανωτές των αγώνων ράλι και τους οπαδούς του αθλήματος.
Σε κάθε αυτοκίνητο, οι λειτουργίες “Gravel” και “Track” που διαθέτει το στάνταρ GR Yaris έχουν αντικατασταθεί με ρυθμίσεις που έχουν επαναπρογραμματιστεί ώστε να αντικατοπτρίζουν τις προσωπικές προτιμήσεις του κάθε οδηγού όσον αφορά τον χειρισμό και την απόδοση. Επιπλέον, κάθε μία από τις ειδικές εκδόσεις διαθέτει διαφορετικά νέα εξωτερικά και εσωτερικά στιλιστικά χαρακτηριστικά. Και τα δύο χρησιμοποιούν την πιο πρόσφατη έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου 3κύλινδρου κινητήρα των 1,6 λίτρων του GR Yaris, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους DIN και 390 Nm ροπής και συνδυάζεται με έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (6iMT).
Ogier Edition
Το Ogier Edition GR Yaris διαθέτει δύο νέες λειτουργίες ελέγχου του συστήματος τετρακίνησης AWD, που ονομάζονται Morizo και Seb. Η λειτουργία Morizo έχει αναπτυχθεί από τον Morizo (Akio Toyoda) μέσα από τις εμπειρίες που του έχει χαρίσει η συμμετοχή του σε αγώνες ράλι. Είναι ρυθμισμένη ώστε να συμβάλλει στην επίτευξη σταθερών χρόνων στους αγώνες κατά την επιτάχυνση, πλήρη ή μερική, και το φρενάρισμα. Η λειτουργία Seb , που αναπτύχθηκε από τον Ogier, χρησιμοποιεί το εμπρός και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen και την τετρακίνηση για να κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα, ώστε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να μπορεί να «γυρίζει» με σχετική ευκολία. Αυτό δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι είναι πλήρως συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο και θα τον βοηθήσει να επιτύχει ταχύτερους χρόνους με έλεγχο του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες οδήγησης.
Το αμάξωμα της Ogier Edition έχει ειδικό φινίρισμα Matt Stealth Grey και φέρει τη σημαία της Γαλλίας (πατρίδα του Ogier) στη μάσκα του ψυγείου και στις ζάντες αλουμινίου 18x8J BBS, ενώ στα εμπρός φτερά προστίθενται αναμνηστικά αυτοκόλλητα WRC. Ανάμεσα στις λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν είναι επίσης μια νέας σχεδίασης πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα CFRP καθώς και οι δαγκάνες φρένων βαμμένες σε μπλε χρώμα. Τα αυτοκόλλητα αγωνιστικής ομάδας έχουν προστεθεί στην αριστερή και δεξιά πόρτα και ένα λογότυπο Ogier Edition στην πίσω. Στο εσωτερικό, υπάρχει μια αναμνηστική πλακέτα για τις νίκες στο WRC στον πίνακα οργάνων στην πλευρά του συνοδηγού και ραφές αντίθεσης σε μπλε, γκρι και κόκκινο (προς τιμήν των τριών χρωμάτων της Γαλλικής σημαίας) στο τιμόνι. Γκρι ραφές χρησιμοποιούνται στα καλύμματα του επιλογέα ταχυτήτων
και του μοχλού του χειρόφρενου και στην ταπετσαρία των καθισμάτων.
Και στις δύο ειδικές εκδόσεις, τα ψηφιακά όργανα του νέου GR Yaris έχουν αναθεωρηθεί ώστε να περιλαμβάνουν τις νέες λειτουργίες, μαζί με την κανονική λειτουργία Normal του συστήματος τετρακίνησης AWD.
Rovanperä Edition
Η Rovanperä Edition διαθέτει μια μοναδική λειτουργία με την ονομασία Donut Mode, που δημιουργήθηκε ειδικά για τον νεότερο πρωταθλητή του WRC, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ικανός στο ντριφτάρισμα και στην πραγματοποίηση donuts που κάνουν τα ελαστικά να καπνίζουν. Εδώ, η νέα λειτουργία επιτρέπει την εύκολη οδήγηση και το ντρίφτ δύο αυτοκινήτων το ένα δίπλα στο άλλο, παρέχοντας σταθερή, ισχυρή ροή ροπής στους πίσω τροχούς.
H έκδοση παρέχει επίσης τη λειτουργία Kalle Mode που χρησιμοποιεί ένα πίσω διαφορικό με σταθερή κατανομή ροπής και εμπρός και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen για την επίτευξη γραμμικής συμπεριφοράς, ώστε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να ανοίγει δυναμικά την τροχιά του καθώς εισέρχεται σε μια στροφή με το εμπρός μέρος την ίδια στιγμή να ωθείται προς τα εμπρός πατώντας το γκάζι στην έξοδο. Το αυτοκίνητο έχει ένα αποκλειστικό φινίρισμα τριών τόνων με τη μορφή βαμμένων μοτίβων που έχουν την υπογραφή του σχεδιαστή του αγωνιστικού
κράνους του Rovanperä.
Στα εμπρός φτερά έχουν προστεθεί αυτοκόλλητα για τις νίκες στο WRC και αντίστοιχα της αγωνιστικής ομάδες στις πόρτες και στον πίσω προφυλακτήρα, καθώς και ένα λογότυπο Rovanperä Edition στην πίσω πόρτα. Εκτός από τις ζάντες BBS 18x8J, το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με μια ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή από CFRP, όπως και στο GRMN Yaris, καθώς και γρανάζια για σταθερή κατανομή της ροπής στο πίσω διαφορικό.
Στην καμπίνα, τα διακοσμητικά και οι ραφές της ταπετσαρίας ταιριάζουν και πάλι με τα εθνικά χρώματα του οδηγού, με το μπλε και γκρι να αποτελούν μια σαφή αναφορά στη Φινλανδία. Όπως και στην Ogier Edition, μια ειδική πλακέτα αποτίει φόρο τιμής στις νίκες της TGR στο WRC.
Οι Ogier και Rovanperä Edition θα κατασκευαστούν σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό. Λεπτομέρειες για την παραγγελία και τις πωλήσεις στις ευρωπαϊκές αγορές θα ανακοινωθούν αργότερα από τους εθνικούς διανομείς.