Η BMW XM είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της BMW M που παρουσιάστηκε σαν μέρος των εορτασμών για τα πενηντάχρονα του τμήματος βελτιώσεων της Γερμανικής μάρκας
Πρόκειται για μια πληθωρική κατασκευή που εντυπωσιάζει έως και τρομάζει όσους την δουν ξαφνικά δίπλα τους. Με εξωτερικές διαστάσεις 5.110 x 2.005 x 1.755 χλστ., μεταξόνιο των 3.105 χλστ., απόσταση ταπό το έδαφος 220 χλστ. από το έδαφος και βάρος 2.710 κιλών, το βαυαρικό SUV έχει γοτθική αισθητική, τεράστιους χώρους, υπερσύγχρονη τεχνολογία και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα αν σκεφτείς το βάρος και τον όγκο του.
Οι τελευταίες προκύπτουν από ένα V8 θερμικό κινητήρα βενζίνης, 4,4 λίτρων με δύο τούρμπο (489 ίπποι) και ένα ηλεκτροκινητήρα (197 ίπποι) που «φωλιάζει» μέσα στο αυτόματο 8άρι κιβώτιο (M Steptronic με paddles) που δίνει κίνηση στους τέσσερις τροχούς). Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 653 ίππους, με 800 Nm ροπής, ενώ για όσους δεν αρκούνται σε αυτές τις αποδόσεις υπάρχει και η έκδοση Red Label, με 748 ίππους και 1.000 Nm ροπής (το πιο δυνατό αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της BMW M.
Το M Hybrid σύστημα βασίζεται στο 5ης γενιάς eDrive της μάρκας και αποτελείται από μία μεγάλη μπαταρία μικτής χωρητικότητας 29,5 kWh, η χαμηλή τοποθέτηση (στο δάπεδο) της οποίας χαμήλωσε αισθητά το κέντρο βάρους με ότι ευεργετικό αυτό συνεπάγεται στην οδική συμπεριφορά. Πάντως, ο onboard φορτιστής (7,4 kW) καθυστερεί την φόρτιση η οποία χρειάζεται 4,25 ώρες για να ολοκληρωθεί όταν η μπαταρία είναι άδεια.
Όπως είναι φυσικό, η τερατώδης ιπποδύναμη δίνει φτερά στο «άρμα μάχης» της BMW, που από στάση φθάνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δλ. και σε ακόμα 10 δλ αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα (ή 270 με το – προαιρετικό – πακέτο M Driver’s Package).
Όσον αφορά τα προφίλ οδήγησης, πατώντας το «κουμπί» «M Hybrid» στην κεντρική κονσόλα ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα στα τρία βασικά προγράμματα οδήγησης. Το προφίλ Electric, δίνει «πράσινη» κίνηση (έως το πολύ 75 χιλιόμετρα) με ταχύτητα έως και 140 χλμ./ώρα. Η επιλογή eControl κάνει ιδανική διαχείριση της μπαταρίας, ενώ στην επιλογή Hybrid το σύστημα αποφασίζει αυτόματα για τον ποιο συνδυασμό κίνησης θα επιλέξει.
Στην περίπτωση που επιλεγεί το Sport ή το Sport Plus, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί μόνιμα, ενώ πάντα διατηρείται απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας για τις περιπτώσεις που ο οδηγός θα ζητήσει το κάτι παραπάνω με το γκάζι.
Με όλα τα παραπάνω η μέση κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί γύρω στα 12 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αλλά η έλλειψη μέτρου εκ μέρους του οδηγού μπορεί να την εκτοξεύσει ακόμα και πάνω από τα 20 λτ./100 χλμ.