Το γνωστό υβριδικό υπερ-αυτοκίνητο Vision Efficient Dynamics της BMW αρχίζει πλέον να παίρνει την τελική του μορφή, την οποία σε λίγα μόλις χρόνια θα δούμε και στη γραμμή παραγωγής των Βαυαρών!
Όλα μέσα μας γνωρίζαμε ότι το πρωτότυπο Vision Efficient Dynamics της BMW, που είδαμε για πρώτη φορά στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 2009, τελικά δεν θα έμενε στα χαρτιά. Σήμερα, ύστερα από πολλές διαδικτυακές συζητήσεις και… εικασίες, το φουτουριστικό αυτό supercar των Γερμανών –καμία σχέση με Audi R8 ή Porsche 911- αρχίζει να αποκτά τη μορφή, που με ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με αυτή που απεικονίζεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε από την πίστα της F1 στο Abu Dhabi(!), θα δούμε σε λιγότερο από τρία χρόνια στους ευρωπαϊκούς και όχι μόνο δρόμους. Το VED δεν είναι ένα οικολογικό απλώς αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά μια ολοκληρωμένη, πλην όμως εναλλακτική, αλλά και απολύτως… αυθυπόστατη πρόταση στην κατηγορία των supercars, η οποία δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με κάποιο από τα υπάρχοντα υπερ-μοντέλα της αγοράς (ενδεχομένως, μόνο με τα επίσης επερχόμενα τα προσεχή χρόνια e-tron της Audi και SLS E-Cell της Mercedes).
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το οικολογικό αυτό 4θεσιο(!) supercar θα φέρει την κατοχυρωμένη από τους Βαυαρούς ονομασία i8, ενώ δεν αποκλείεται, αμέσως μετά, η BMW να παρουσιάσει μια 2θεσία παραλλαγή του βασισμένη στο «μικρό» ηλεκτροκίνητο Megacity, το οποίο αναμένεται και αυτό με τη σειρά του μέσα στο 2013. Σε κάθε περίπτωση, το φουτουριστικό και πρωτότυπο, μέχρι και αυτή τη στιγμή, i8 (σ.σ.: χαρακτηριστικό σχεδιαστικό highlight του μοντέλου αποτελούν οι τύπου gullwing πόρτες του) θα εφοδιάζεται με ένα μικτό σύστημα κίνησης, το οποίο θα αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ και έναν τούρμπο πετρελαιοκινητήρα. Πιο συγκεκριμένα, ο τελευταίος, ακολουθώντας τις επιταγές του downsizing, θα είναι 3κύλινδρος, με άμεσο ψεκασμό και χωρητικότητα μόλις 1,5 λίτρων, αποδίδοντας 163 ίππους. Θα συνδυάζεται δε με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω (σημ.: ανάμεσα στον κινητήρα και το 6τάχυτο DCT κιβώτιο), με σταθερή ισχύ 33 ίππων και μέγιστη 51, καθώς και έναν αντίστοιχο στον πίσω άξονα, με σταθερή ισχύ 80 ίππων, η οποία όμως μπορεί για 30 δευτερόλεπτα να σκαρφαλώσει στους 112, αλλά και στους 139, για τα επόμενα 10 δλ.!
Η συνδυαστική ωστόσο ισχύς και των τριών αυτών κινητήριων μονάδων, η οποία θα εξασφαλίζει μία επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8 δλ., θα ανέρχεται στους 356 ίππους. Σημαντικά επίσης επιτεύγματα του νέου i8 θα είναι αφενός ότι η μέση κατανάλωση του δεν θα υπερβαίνει τα 3,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. κίνησης, αφετέρου το γεγονός ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χλμ. δεν θα ξεπερνούν τα 100 gr, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι Βαυαροί δημιουργοί του.
Πηγή: 4troxoi.gr