Οι φήμες των ιταλικών περιοδικών, τελικά δεν ήταν απλά φήμες. Οργίασαν πριν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Βαλένθια, επιμένοντας ότι μετά την ολοκλήρωση και των επίσημων δοκιμών οι αλλαγές στη Ducati Corse θα ήταν καταιγιστικές.

Η ιταλική εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Bernhard Gobmeier, υπεύθυνος για το πρόγραμμα της BMW Motorrad στο παγκόσμιο Superbike αναλαμβάνει τη θέση του Preziosi, στην αγωνιστική ομάδα της Ducati.

Ο Gobmeier θα αναφέρεται απευθείας στο μεγάλο αφεντικό και CEO της Ducati, Gabriele del Torchio, και τίθεται ουσιαστικά επικεφαλής κάθε αγωνιστικής προσπάθειας των Κόκκινων, σε MotoGP, World Superbike και οτιδήποτε άλλο.

Απομακρυνόμενος από τη θέση του ο Preziosi αναλαμβάνει τον ρόλο του διευθυντή του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης – R&D για τη Ducati Motor Holding. Από εκεί θα επιστρατεύσει όλο το μηχανολογικό του ταλέντο για να βοηθήσει στην εξέλιξη των μελλοντικών Ducati δρόμου.

Θα αναφέρεται απευθείας στον Claudio Domenicali, το γενικό διευθυντή της Ducati Motor Holding.

Στην Corse τώρα, επικεφαλής της προσπάθειας στα MotoGP αναλαμβάνει ο Paolo Ciabatti, ενώ εκείνης στο WSBK o Ernesto Marinelli, μέσω της ομάδας Ducati Alstare. Ciabatti & Marinelli θα αναφέρονται στον Gobmeier.

Η αναδιανομή της τράπουλας στη Ducati είναι ένα παζλ. Μετά την αποτυχία του διετούς πειράματος Rossi, ήταν σίγουρο ότι θα υπήρχαν επιπτώσεις και επομένως η μετακίνηση του Preziosi είναι λογική.

Παρότι χαίρει μεγάλης εκτίμησης στον κύκλο των MotoGP για τις τεχνικές του γνώσεις, ο Preziosi βρέθηκε τον τελευταίο χρόνο κάτω από τρομακτική πίεση και έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι θέλει να κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να επαναφέρει τη Desmosedici στις νίκες. Είχε μάλιστα ζητήσει από το θρυλικό Masao Furusawa της Yamaha να τον αντικαταστήσει ως επικεφαλής της ομάδας.

Αυτό που καταλογίζουν οι επαΐοντες (ή τα παπαγαλάκια τους) στα MotoGP είναι ότι ο Preziosi και η τεχνική του ομάδα είχαν εγκλωβιστεί σε μία μόνον εξελικτική οδό για τη D16 και μην έχοντας εσωτερικό αντίλογο, οδηγήθηκαν σε μονοκαλλιεργητικό αδιέξοδο.

Η «αρπαγή» του Bernhard Gobmeier από τη BMW είναι επίσης ενδιαφέρουσα επιλογή. Η Audi άνοιξε νέο κεφάλαιο στον πόλεμό της με την BMW, παίρνοντάς της τον άνθρωπο που επιτέλους κατάφερε να φέρει νίκες στην ομάδα SBK.

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το πλάνο που είχε ανακοινωθεί στην παρουσίαση του BMW S1000RR, η εταιρεία θα έπρεπε να έχει πάρει τον τίτλο ήδη από τη δεύτερη χρονιά συμμετοχής της στο πρωτάθλημα Superbike. Κάτι που παρεμπιπτόντως κατάφερε δύο φορές η πολύ μικρότερη αλλά πιο έμπειρη Aprilia με την RSV4.

Και ενώ η BMW SBK είναι η πιθανότερη για τον τίτλο του 2013, η Audi αρπάζει τον αναμορφωτή της ομάδας για να εμφυσήσει νέα πνοή στη Ducati Corse.

O Paolo Ciabatti έχει διατελέσει γενικός διευθυντής του project παγκόσμιο Superbike με την Ducati. Στα τέλη της δεκαετίας του ’10 αποχώρησε και εργάστηκε στην Infront ως διευθυντής του παγκόσμιου πρωταθλήματος Superbike.

Για τον Ernesto Marinelli, το 2013 αποτελεί επιστροφή στη ρουτίνα, αλλά με νέα μοτοσυκλέτα. Κατείχε την ίδια θέση από το 2010 (ομάδα Xerox Ducati) μέχρι την απόσυρσης της εργοστασιακής ομάδας από το Παγκόσμιο, το 2011.