Στο πένθος έχει βυθιστεί ο χώρος της μόδας, καθώς πέθανε ο διεθνούς φήμης Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne, που ξεχώρισε για τις δημιουργίες του, όπως για το φόρεμα της Τζέιν Φόντα για την ταινία Μπαρμπαρέλα το 1968.
Όπως αναφέρει η thesun.co.uk, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών, αφήνοντας την τελευταία του πνοή στο Portsall της Γαλλίας.
«Ο Paco Rabanne έκανε την υπέρβαση μαγνητική. Ποιος άλλος θα μπορούσε να κάνει τις μοντέρνες Παριζιάνες να κυκλοφορούν με φορέματα από πλαστικό και μέταλλο; Ποιος άλλος θα μπορούσε να οραματιστεί μία κολόνια με το όνομα “Calandre” και να την καταστήσει σε σύμβολο της σύγχρονης θηλυκότητας;;», δήλωσε ο πρόεδρος του τμήματος μόδας και ομορφιά του ομίλου Puig.
Η ζωή του διάσημου σχεδιαστή μόδας
Το πλήρες όνομα του Paco Rabanne ήταν Francisco «Paco» Rabanedacuervo και γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 1934 στο Σαν Σεμπαστιάν της Βασκωνίας στην Ισπανία. Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του από οίκους μόδας όπως οι Givenchy, Dior και Balenciaga, ενώ έγινε γνωστός για τα μεταλλικά σύνολά του. Εντούτοις, ο Rabanne παρουσίασε την πρώτη του συλλογή το 1966 χρησιμοποιώντας πλαστικά. Η πρώτη συλλογή, με τίτλο «12 Unwearable Dresses in Contemporary Materials», εξόργισε τον γαλλικό Τύπο της μόδας, ενώ ταυτόχρονα έβαλε τον Rabanne στον χάρτη και καθόρισε την πορεία για το μέλλον.
Προωθούμενος από το πνεύμα του πειραματισμού της δεκαετίας του 1960, ο Rabanne πέρασε από τα πλαστικά στο μέταλλο, το χαρτί, τα κουμπιά και τη γούνα, ντύνοντας στην πορεία πρόσωπα όπως η Mia Farrow, η Audrey Hepburn και η Τζέιν Φόντα.
Το 1968, δημιούργησε το φόρεμα της Τζέιν Φόντα για την ταινία Μπαρμπαρέλα, ενώ κατά τη δεκαετία του 1970, ο Ραμπάν ήταν ο πρώτος σχεδιαστής μόδας που χρησιμοποίησε στις επιδείξεις του μαύρα μοντέλα, ενέργεια πρωτόγνωρη για την εποχή.
Μάλιστα, προανήγγειλε επίσης με ακρίβεια τον ρόλο του διαδικτύου στο λιανικό εμπόριο και το μάρκετινγκ και ήταν ένας από τους πρώτους σχεδιαστές που κυκλοφόρησε ένα άρωμα στο διαδίκτυο στα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Χρησιμοποιώντας τον πλέον ανενεργό ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου CyberShop, το άρωμα Rabanne XS Pour Elle έκανε το ντεμπούτο του στο διαδίκτυο μήνες πριν φτάσει στα ράφια των πολυκαταστημάτων—μια πρωτοποριακή κίνηση εκείνη την εποχή. Ο Rabanne πήγε την προώθηση ένα βήμα παραπέρα και συμμετείχε ο ίδιος σε μια ζωντανή συνομιλία στον ιστότοπο.