Πλήρη εξομάλυνση στις πτήσεις τους σήμερα περιμένουν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, μετά το χθεσινό χάος στα αεροδρόμια που προκάλεσε βλάβη στο δίκτυο των ηλεκτρονικών υπολογιστών της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).
Περισσότερες από 11.300 πτήσεις είχαν καθυστέρηση ή ματαιώθηκαν χθες, Τετάρτη, σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Flight Aware. Ήταν η πρώτη φορά εδώ και περίπου δύο δεκαετίες που εσωτερικές πτήσεις ματαιώθηκαν σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μεγάλοι αερομεταφορείς, όπως οι Delta Air Lines, United Airlines και Southwest Airlines, ανακοίνωσαν πως περιμένουν ότι οι επιχειρήσεις τους θα εξομαλυνθούν σήμερα.
Η βλάβη στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές της FAA εμπόδισε αεροδρόμια να υποβάλουν επικαιροποιημένες ειδοποιήσεις ασφαλείας, με τις οποίες οι πιλότοι προειδοποιούνται για εν δυνάμει κινδύνους, όπως το κλείσιμο διαδρόμων ή οι βλάβες σε εξοπλισμούς και κατασκευές, με αποτέλεσμα οι πτήσεις να σταματήσουν προσωρινά.
Δεν υπάρχουν στοιχεία για κυβερνοεπίθεση
Αξιωματούχοι της FAA δήλωσαν πως προκαταρκτική έρευνα εντόπισε το πρόβλημα σε ζημιά σ’ ένα φάκελο δεδομένων, όμως πρόσθεσε πως δεν υπάρχουν στοιχεία για κυβερνοεπίθεση και πως η έρευνα συνεχίζεται. Ο ίδιος φάκελος προκάλεσε προβλήματα τόσο στο κύριο σύστημα όσο και στο εφεδρικό, δήλωσαν πρόσωπα που έχουν λάβει γνώση για την έρευνα και ζήτησαν να μην κατονομασθούν.
Η Δημοκρατική πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Γερουσίας Μαρία Κάντγουελ δήλωσε πως η επιτροπή θα ερευνήσει αυτό που ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Τεντ Κρουζ χαρακτήρισε «απολύτως απαράδεκτη» βλάβη.
Ο Αρτζούν Γκαργκ, πρώην επικεφαλής σύμβουλος της FAA που άσκησε χρέη υποδιοικητή της υπηρεσίας, δήλωσε πως είναι πρόωρο να εξαχθούν οποιαδήποτε συμπεράσματα για το περιστατικό, πρόσθεσε όμως πως η υπηρεσία δικαίως καθήλωσε τις πτήσεις, εφόσον ένα σύστημα ασφαλείας δεν λειτουργούσε, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επικαλούμενο το Reuters.
Η FAA είναι χωρίς μόνιμο διοικητή από το Μάρτιο. Η Γερουσία δεν έχει πραγματοποιήσει την ακρόαση του προσώπου που έχει επιλέξει ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν για να τεθεί επικεφαλής της υπηρεσίας, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Διεθνούς Αεροδρομίου του Ντένβερ Φιλ Ουάσινγκτον.