Ένα αεροσκάφος των Κορεατικών Αερογραμμών με 173 επιβάτες βγήκε εκτός των ορίων του διαδρόμου προσγείωσης στο διεθνές αεροδρόμιο του Σέμπου στις Φιλιππίνες αργά το βράδυ της Κυριακής. Ευτυχώς, δεν υπήρξαν τραυματισμοί και ότι όλοι οι επιβάτες εγκατέλειψαν με ασφάλεια το αεροσκάφος.

Το αεροσκάφος Airbus SE A330, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Σεούλ -Σέμπου, επιχείρησε να προσγειωθεί δύο φορές εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή, πριν βρεθεί εκτός του διαδρόμου στην τρίτη προσπάθεια επανακύκλωσης που έγινε στις 23:07 τοπική ώρα, όπως ανέφερε σε σημερινή ανακοίνωσή της η Korean Air.

https://twitter.com/ABrown27656891/status/1584243559049224222

«Οι επιβάτες μεταφέρθηκαν σε τρία τοπικά ξενοδοχεία, ενώ μία εναλλακτική πτήση προγραμματίστηκε» όπως ανακοίνωσε η ίδια αεροπορική εταιρία για την πτήση KE361. «Επί του παρόντος διερευνούμε τα αίτια του συμβάντος» πρόσθεσε.

Φωτογραφίες από το σημείο του συμβάντος, που δεν έχουν επιβεβαιωθεί και αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δείχνουν ότι το αεροσκάφος έχει υποστεί σοβαρές ζημιές.

Ο πρόεδρος της Korean Air Κι Χονγκ Γου συνέταξε επιστολή ζητώντας συγνώμη για το συμβάν στην αναφερόμενη πτήση, σημειώνοντας ότι θα πραγματοποιηθεί μία έρευνα σε βάθος, από τις τοπικές αρχές της πολιτικής αεροπορίας αλλά και τις αρμόδιες κορεατικές αρχές.

«Παραμένουμε δεσμευμένοι στην υπόσχεσή μας για την ασφαλή διεξαγωγή των πτήσεων και θα κάνουμε το καλύτερο που περνάει από το χέρι μας για την εφαρμογή μέτρων που θα αποτρέψουν την επανάληψη ενός τέτοιου συμβάντος» ανέφερε ο Γου.

Το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο περιστατικό παραδόθηκε στην Korean Air το 1998, σύμφωνα με την ηλεκτρονική σελίδα ιχνηλάτησης πτήσεων FlightRadar24, η οποία ανέφερε ότι άλλες πτήσεις προς το Σέμπου ανακατευθύνθηκαν προς άλλα αεροδρόμια ή επέστρεψαν στα αεροδρόμια από τα οποία είχαν απογειωθεί.

Η Αρχή του Διεθνούς Αεροδρομίου Μακτάν-Σέμπου ανακοίνωσε ότι ο διάδρομος έκλεισε προσωρινά προκειμένου να γίνει σχετική επιθεώρηση για τις παραμέτρους ασφαλούς χρήσης του.

Η Korean Air, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει να καταγράψει θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα από το 1997, σύμφωνα με το Δίκτυο Ασφαλείας Πτήσεων, μία ηλεκτρονική σελίδα που συγκεντρώνει στοιχεία αεροπορικών συμβάντων και δυστυχημάτων. Την περίοδο εκείνη, η εταιρία είχε ένα χαμηλό επίπεδο ασφάλειας πτήσεων, αλλά ζήτησε εξωτερική βοήθεια από την Boeing και την Delta Air Lines, για τη βελτίωση των κανόνων ασφαλείας πτήσεων που εφάρμοζε.