Μπελάδες σε μια οικογένεια στη Φλόριδα προκάλεσε η επιθυμία τους να στολίσουν το σπίτι τους για τις γιορτές πολύ νωρίτερα σε σχέση με τους υπόλοιπους γείτονές τους.
Η οικογένεια των Μόφα προσέλαβαν μια εταιρεία για τη διακόσμηση της αυλής τους, στο σπίτι τους στην Τάμπα, στις 6 Νοεμβρίου. Λίγες ημέρες αργότερα, και λόγω της βιασύνης της να τοποθετήσει τα χριστουγεννιάτικα φωτάκια έξω από το σπίτι, δέχθηκαν επιστολή από την Ένωση Ιδιοκτητών Ακινήτων της πολιτείας, που τους ενημέρωνε ότι είναι αντιμέτωποι με πρόστιμο επειδή παραβίασαν το εθιμοτυπικό που λέει ότι «στην πολιτεία αυτή δεν στολίζεις το σπίτι σου πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών».
«Ήταν η μόνη ημερομηνία που ήταν διαθέσιμοι και δεν μπορώ να σκαρφαλώσω ο ίδιος στη σκεπή», δήλωσε ο κ. Μόφα στον τηλεοπτικό σταθμό WFLA και συμπλήρωσε ότι δεν γνώριζε ότι είναι ενάντια στους κανονισμούς η τοποθέτηση του χριστουγεννιάτικου φωτισμού πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Τι έγινε και ενοχλήθηκαν οι γείτονες
Στην καταγγελία προέβη ένας γείτονας ο οποίος ενοχλήθηκε και έκανε καταγγελία στην Ένωση Ιδιοκτητών Ακινήτων της πολιτείας. Έτσι, έγινε έρευνα, που οδήγησε στην προειδοποίηση για πρόστιμο. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Μόφα, η ένωση δεν δέχθηκε ούτε την πρότασή του να μην ανάβει τα φωτάκια μέχρι την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Μάλιστα, αν δεν αφαιρέσουν τα χριστουγεννιάτικα φωτάκια, μπορεί να κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο 100 δολαρίων για κάθε ημέρα, έως 1.000 δολάρια συνολικά, σύμφωνα με την επιστολή. Παρόλα αυτά, η οικογένεια δηλώνει ότι δεν έχει καμία πρόθεση να βγάλει τα λαμπάκια.
Ο χριστουγεννιάτικος στολισμός στις ΗΠΑ ασκεί πάντα γοητεία και σε πολλούς Αμερικανούς αρέσει να «τα δίνουν όλα», στολίζοντας τα σπίτια τους για τις γιορτές.
Ο χριστουγεννιάτικος στολισμός στις ΗΠΑ ξεκίνησε στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν Γερμανοί μετανάστες ήρθαν στην Πενσιλβάνια. Στα μέσα της δεκαετίας του 1840, έγινε πιο δημοφιλής, αλλά η δημοφιλία άρχισε να απογειώνεται όταν το 1882 ο αντιπρόεδρος της Edison Electric Light Company άναψε φωτάκια στο πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο και από τα τέλη της δεκαετίας του 1890 μπορούσε κανείς εύκολα να αγοράσει χριστουγεννιάτικα στολίδια στα καταστήματα. Καθώς η καινοτομία αυτή εξαπλωνόταν και τα προϊόντα ήταν όλο και πιο πολύ διαθέσιμα σε προσιτές τιμές, όλο και περισσότερα νοικοκυριά συμμετείχαν στην παράδοση του χριστουγεννιάτικου στολισμού, μετατρέποντάς τον σε ένα μοναδικά αμερικανικό χόμπι.
Εκτιμάται ότι ετησίως οι Αμερικανοί ξοδεύουν πάνω από έξι δισεκατομμύρια δολάρια για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό των οικιών και των αυλών τους.