Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει τους Ισλανδούς ότι δεν είναι ευρηματικοί και ότι δεν «παίζουν» με τα γεγονότα και τα ειωθότα των καιρών που ζούμε.
Έτσι λοιπόν, το Υπουργείο Τουρισμού της χώρας παρουσίασε την νέα εκστρατεία του τρολάροντας τον ιδρυτή του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, και την παρουσίαση που έκανε τις προάλλες σχετικά με το Metaverse.
Η χιουμοριστική καμπάνια της Ισλανδίας κάνει λόγο για «μια πλειάδα πραγματικών εμπειριών στον αληθινό κόσμο», διαφημίζοντας τα τουριστικά κάλλη της βορειοευρωπαϊκής χώρας.
Στο επίμαχο σποτ, ονόματι Icelandverse [κατά το Metaverse], ο παρουσιαστής – «σωσίας» του Ζούκερμπεργκ, ονόματι «Ζακ Μόσμπεργκσον», μιμείται τον απρόσωπο και σχεδόν «ρομποτικό» τρόπο ομιλίας του ιδρυτή του Facebook, λέγοντας τα εξής:
«Γεια σας και καλώς ήρθατε σε αυτό το πολύ φυσικό σκηνικό. Σήμερα θέλω να σας μιλήσω για μία επαναστατική προσέγγιση σύνδεσης του κόσμου μας, χωρίς να είμαστε σούπερ αλλόκοτοι. Κάποιοι είπαν ότι δεν είναι εφικτό. Κάποιοι είπαν ότι είναι πέρα από τις δυνατότητές μας. Σε όλους αυτούς λέμε, «αυτός ο κόσμος είναι ήδη εδώ». Όχι, σοβαρά, κοιτάξτε. Είναι εδώ» λέει ο «Μόσμπεργκσον» και δείχνει ένα χιονισμένο τοπίο έξω από το παράθυρό του, συνεχίζοντας εμφατικά:
«Και πώς αποκαλούμε αυτό το όχι και τόσο νέο κεφάλαιο της ανθρώπινης συνδεσιμότητας; Icelandverse. Μια επαυξημένη, κυριολεκτική πραγματικότητα χωρίς γελοία headsets. Στην εμπειρία του ανοικτού κόσμου όλα είναι αληθινά και έτσι ήταν εδώ και εκατομμύρια χρόνια» συνεχίζει ο παρουσιαστής, δίνοντας στον θεατή διάφορες επιλογές και τουριστικές προτάσεις.
«Μπορείτε να εμβαθύνετε απολύτως, σε νερό που είναι υγρό», λέει, βυθίζοντας τα χέρια του στην πισίνα. «Με πραγματικούς ανθρώπους για να συνδεθείτε», ενώ κατόπιν γυρνάει και ρωτά μια γυναίκα δίπλα του: «Είσαι άνθρωπος σωστά;», και εκείνη του γνέφει θετικά.
«Στο Icelandverse υπάρχουν αληθινά βρύα που μπορείτε να τα κοιτάξετε, αλλά σας παρακαλώ μην τα αγγίξετε, είναι πολύ ευαίσθητα. Έχουμε ουρανό που μπορείτε να δείτε με τα μάτια σας. Ηφαιστειακά ορυκτά, που μπορείτε να αγγίξετε. Πίδακες νερού για να παρακολουθήσετε από ασφαλή απόσταση, πουλιά, είναι πολύ γλυκά αλλά λίγο ηλίθια. Καταρράκτες για να σταθείτε δίπλα τους. Άλογα για να ιππεύσετε με χαίτη που μπορείτε να αγγίξετε», επισημαίνει χιουμοριστικά, καταλήγοντας με νόημα:
«Το Icelandverse είναι ένας κόσμος με τόσες ατέλειωτες δυνατότητες, εδώ για πάντα. Για αυτό ελάτε σήμερα, ή αύριο. Ή όποτε θέλετε. Είμαστε στ’ αλήθεια πολύ βολικοί».
Θυμίζουμε ότι οι πλατφόρμες Facebook και Instagram, οι εφαρμογές μηνυμάτων WhatsApp και Messenger και οι κάσκες εικονικές πραγματικότητας Oculus ανήκουν εδώ και περίπου 20 ημέρες στην Meta που ονειρεύεται να γίνει ο διευθυντής ορχήστρας ενός παράλληλου σύμπαντος δραπετεύοντας από τα καθημερινά σκάνδαλα που συνδέονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο ιδρυτής του τεχνολογικού κολοσσού, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που κατηγορείται ότι βάζει το κέρδος πριν από τους ανθρώπους, επέλεξε το rebranding με το όνομα «meta» για να δείξει ότι «υπάρχει πάντα περισσότερο για να αναπτυχθεί» και προ ημερών παρουσίασε το νέο μπλε logo με το ∞ , το μαθηματικό σύμβολο του άπειρου.
Όμως, η αλλαγή ονόματος ερμηνεύεται ως ελιγμός αντιπερισπασμού του τεχνολογικού κολοσσού που πλήττεται από σειρά σκανδάλων, από την εμπιστευτικότητα των δεδομένων μέχρι τον σεβασμό του δικαιώματος του ανταγωνισμού.