Μια κορυφαία φυσιογνωμία της μεταπολεμικής αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας, ο Τζάνι Λάντσια, απεβίωσε σε ηλικία 89 ετών, ανακοίνωσε σήμερα η οικογένειά του.
Ο Τζάνι Λάντσια ήταν επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας Lancia -την είχε ιδρύσει το 1906 ο πατέρας του, ο Βιντσέντσο- από το 1947 ως το 1955, όταν η οικογένειά του παραχώρησε τον έλεγχο της επιχείρησης αυτής με έδρα το Τουρίνο (βορειοδυτική Ιταλία), η οποία είχε γίνει ζημιογόνα.
Ο Τζάνι Λάντσια έγινε γνωστός για την εμπειρογνωμοσύνη του στη μηχανική, αλλά όχι και για το εμπορικό του δαιμόνιο. Όταν ήταν επικεφαλής της εταιρείας, η Lancia κυριάρχησε στους αγώνες της Φόρμουλα 1 και παρήγαγε ένα από τα πιο τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα της εποχής του, το Aurelia, ενώ παράλληλα φλέρταρε με τη χρεωκοπία.
Το 1955, ο κορυφαίος οδηγός αγώνων F1 της Lancia, ο Αλμπέρτο Ασκάρι, σκοτώθηκε όταν το αυτοκίνητό του συνετρίβη στη Μόντσα. Αντιδρώντας στο θάνατό του, ο Τζάνι Λάντσια δώρισε τη μονάδα Φόρμουλα 1 της εταιρείας του στη Ferrari -πράγμα που βοήθησε την τελευταία να κερδίσει την αγωνιστική σεζόν του 1956- και πούλησε την υπόλοιπη εταιρεία στην οικογένεια Πεζέντι της ιταλικής τσιμεντοβιομηχανίας.
Υπό τους Πεζέντι, η Lancia συνέχισε να φτιάχνει αυτοκίνητα που επαινέθηκαν από τους ειδικούς, όπως τα μοντέλα Flavia και Fulvia, τα οποία ωστόσο δεν κατάφεραν να κάνουν την εταιρεία να επιστρέψει στην κερδοφορία.
Η χρεωμένη εταιρεία αγοράσθηκε από τη Fiat το 1969 έναντι συμβολικού τιμήματος μιας λιρέτας και βρίσκεται σε παρακμή εδώ και δεκαετίες. Ο νυν επικεφαλής του ομίλου Fiat-Chrysler, ο Σέρτζο Μαρκιόνε, έχει ανακοινώσει σχέδια για τη σταδιακή κατάργηση της μάρκας.