Οι έφηβοι σε πολλές χώρες της Ασίας, ήδη πρωταθλητές στα φιλολογικά μαθήματα, αποδεικνύονται επίσης οι πιο προικισμένοι στην επίλυση πρακτικών προβλημάτων, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιοποίησε σήμερα ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Το στρώσιμο του τραπεζιού για μια γιορτή στην οποία ορισμένοι επισκέπτες φθάνουν μαζί και άλλοι όχι, η βελτιστοποίηση των ρυθμίσεων ενός MP3, η αγορά φθηνότερων εισιτηρίων από αυτόματο εκδοτήριο εισιτηρίων: ο ΟΟΣΑ αξιολόγησε την ικανότητα 15χρονων εφήβων στην επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους, σε μια νέα πτυχή της έρευνάς του Pisa. Το κύριο μέρος της έρευνας, που δημοσιοποιήθηκε τον Δεκέμβριο και αφορά τις γνώσεις και τις δεξιότητες στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις φυσικές επιστήμες, ανέδειξε χώρες και οικονομίες της Ασίας.
Στη Σιγκαπούρη, την Κορέα, την Ιαπωνία, το Μακάο, το Χονγκ Κονγκ και τη Σανγκάη οι μαθητές τα καταφέρνουν καλύτερα όταν λύνουν προβλήματα ανάμεσα στις 44 χώρες ή οικονομίες μέλη του ΟΟΣΑ ή εταίρους, με βαθμολογία από 562 έως 536 μονάδες, έναντι 500 μονάδων που είναι ο μέσος όρος στις χώρες του Οργανισμού.
Οι μαθητές στον Καναδά, τη Φινλανδία, τη Βρετανία, τη Εσθονία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Ιταλία, την Τσεχία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και το Βέλγιο παρουσιάζουν υψηλότερες επιδόσεις από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ, με βαθμολογίες από 526 έως 508 μονάδες.
«Οι τρεις πρώτες χώρες –Σιγκαπούρη, Κορέα, Ιαπωνία– είναι ιδιαίτερα καλές όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων αλλά και σε διαδραστικές δραστηριότητες», δήλωσε ο Μάικ Ντέιβιντσον, επικεφαλής του τμήματος Διεύθυνση Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ σε συνέντευξη Τύπου στο Λονδίνο
«Οι μαθητές στις ασιατικές χώρες έχουν ιδιαίτερη επιτυχία στις εργασίες που απαιτούν απόκτηση γνώσεων. Οι πιο αφηρημένες εργασίες απαιτούν από τους μαθητές υψηλά επίπεδα αφηρημένης λογικής και αυτομάθησης», δήλωσε στο Λονδίνο ο αναλυτής του ΟΟΣΑ Φραντσέσκο Αβισάτι.
Στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία, την Κορέα, το Μακάο, τη Σερβία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ οι μαθητές είναι πιο δυνατοί κατά μέσο όρο στην επίλυση προβλημάτων σε σχέση με τους μαθητές που έχουν παρόμοιες επιδόσεις στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις φυσικές επιστήμες.
Οι μαθητές στη Βραζιλία, την Ιρλανδία, τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ παίρνουν τους καλύτερους βαθμούς στα λεγόμενα «διαδραστικά» προβλήματα.
Τα αγόρια τα καταφέρνουν καλύτερα από τα κορίτσια σε 23 χώρες και οικονομίες.
Κατά μέσο όρο, η έρευνα αποκαλύπτει ένα 11% των μαθητών με πολύ καλές επιδόσεις και ένα 21% των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις χώρες του ΟΟΣΑ.
Η δια βίου μάθηση είναι απαραίτητη για τους σπουδαστές ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν άγνωστες καταστάσεις, επισημαίνει η έκθεση.
Μια ευρεία πλειονότητα των εργαζομένων προτρέπεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα να λύνει απλά προβλήματα που απαιτούν λιγότερο από μισή ώρα για την εύρεση της λύσης. Ωστόσο ένας στους δέκα αντιμετωπίζει καθημερινά προβλήματα που απαιτούν τουλάχιστον 30 λεπτά για να βρει μια ικανοποιητική λύση.