Αποφασισμένος να μειώσει τους μισθούς των επικεφαλής των ιταλικών επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει κατά μεγάλο -ή ακόμη και το πλειοψηφικό- μέρος του μετοχικού τους κεφαλαίου το ιταλικό δημόσιο, είναι ο ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι.
Σε μια σειρά μέτρων που έχει ανακοινώσει έως τώρα η νέα ιταλική κυβέρνηση έχει συμπεριλάβει την μείωση μέχρι και 12% των ετήσιων απολαβών των αποκαλούμενων «σούπερ μάνατζερ» του κρατικού μηχανισμού.
Ο διευθύνων σύμβουλος των Ιταλικών Σιδηροδρόμων Μάουρο Μορέτι όμως δήλωσε ότι θεωρεί άδικη την απόφαση αυτή, διότι όπως υποστήριξε «η αποστολή και το επάγγελμα των μάνατζερ είναι διαφορετικό από εκείνο των πολιτικών, όπως διαφορετικοί είναι και οι στόχοι, οι υποχρεώσεις και οι απολαβές» τους.
Ο Μορέτι προέβλεψε ότι «αν εγκριθεί όντως η μείωση αυτή των μισθών, οι πιο ικανοί μάνατζερ μπορεί να εγκαταλείψουν το δημόσιο και να επιστρέψουν στον ιδιωτικό τομέα».
Οι δηλώσεις αυτές προκάλεσαν την οργισμένη αντίδραση του Ντιέγκο Ντέλα Βάλε, ιδιοκτήτη της βιομηχανίας υποδημάτων Τοd’s, και μέτοχο της ιδιωτικής εταιρίας σιδηροδρομικών συνδέσεων NTV.
«Αν ο Μορέτι παραιτηθεί, οι τόσοι επιβάτες των τραίνων του που αναγκάζονται καθημερινά να φτάνουν με καθυστέρηση στην δουλειά τους θα τον συνοδεύσουν ευχαρίστως σπίτι», είπε δηκτικά ο Ντέλα Βάλε σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους.
Ο επικεφαλής της Εταιρίας Ιταλικών Σιδηροδρόμων λαμβάνει ως ετήσιο μισθό 850.000 ευρώ μικτά.
«Αν ο Μορέτι θέλει να φύγει και να πάει να δουλέψει, για παράδειγμα, στους γερμανικούς σιδηρόδρομους, είναι ελεύθερος να το πράξει», είπε από την πλευρά του ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών Μαουρίτσιο Λούπι.
Ο πρωθυπουργός, Ματέο Ρέντσι με παρέμβασή του μέσω του Διαδικτύου, σημείωσε πως «πρόκειται για θέμα βασικής σημασίας, που αφορά την κοινωνική ισότητα. Θα εφαρμόσουμε το μέτρο για την μείωση των μισθών των διευθυνόντων συμβούλων […] αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η στήριξη και η επιδοκιμασία των ιταλικών οικογενειών».