Στη σπουδαία ζωγράφο Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι είναι αφιερωμένο το σημερινό doodle της Google.
Γεννήθηκε σε μία εποχή (1593) όπου οι πόρτες των Ακαδημιών Καλών Τεχνών ήταν ερμητικά κλειστές για τις γυναίκες καλλιτέχνες. Εκείνη, ωστόσο, κατάφερε να θεωρείται σημερα μία από τις σπουδαιότερες γυναίκες ζωγράφους της μπαρόκ εποχής και μία από τους σημαντικότερους ακολούθους τους Καραβάτζιο.
Η Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι χρησιμοποίησε τα πινέλα της για να μιλήσει για την γυναικεία σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση, θύμα της οποίας είχε υπάρξει και η ίδια.
Ο δημοφιλέστερος πίνακας της ζωγράφου με τίτλο «Η Ιουδήθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη» αποτέλεσε μια προσωπική μαρτυρία για ένα συνταρακτικό γεγονός της ζωής της.
Ξεκίνησε να δουλεύει στο εργαστήριο του ζωγράφου πατέρα της, Οράτσιο Τζεντιλέσκι. Σύντομα, εκείνος αντιλήφθηκε το ιδιαίτερο ταλέντο της και προσέλαβε για δάσκαλό της τον ανερχόμενο, τότε, ζωγράφο Αγκοστίνο Τάσσι.
Ο Τάσσι, ωστόσο, βίασε τη νεαρή ζωγράφο στο εργαστήριο του πατέρα της. Λίγο καιρό μετά, την ζήτησε σε γάμο και εκείνη δέχτηκε για να αποκαταστήσει την τιμή της. Εννέα μήνες αργότερα, ο γάμος δεν είχε γίνει και ο πατέρας της ζωγράφου αποφάσισε να κινηθεί δικαστικά εναντίον του Τάσσι.
Η δίκη εξελίχθηκε σε μέγα- φιάσκο καθώς η Αρτεμίζια από κατήγορος βρέθηκε… κατηγορούμενη και εκτός όλων των άλλων υποβλήθηκε σε αναγκαστική γυναικολογική εξέταση ενώπιον του δικαστηρίου, για να αποδειχθεί η ειλικρίνεια της καταγγελίας της!
Τελικά ο Τάσσι αθωώθηκε καθώς ήταν προστατευόμενος του Πάπα, επειδή όπως έλεγε ο ποντίφικας «είναι ο μόνος ζωγράφος που δεν με απογοητεύει. Όλοι οι υπόλοιποι ζωγράφοι προσποιούνται πως είναι άνθρωποι με τιμή, αλλά με απογοητεύουν συχνά».
Η Τζεντιλέσκι, αποφάσισε πως ο μόνος τρόπος να πάρει την εκδίκηση της ήταν το ταλέντο και τα πινέλα της.
Δημιουργεί λοιπόν τον βιβλικό πίνακα «Η Ιουδήθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη». Το στιβαρό χέρι της Ιουδήθ αποκεφαλίζει χωρίς δισταγμό τον Ολοφέρνη, όπως η Αρτεμίζια φαντασιώνεται να δολοφονεί τον βιαστή της. Ο πίνακας αναγνωρίστηκε ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα της μπαρόκ εποχής.…
Η Αρτεμίζια αφού κατάφερε και κυριάρχησε για πολλά χρόνια σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο και μάλιστα τον 17ο αίωνα, άφησε το στίγμα της, αποτέλεσε πηγή έμπνευσής και τελικά έφυγε από τη ζωή το 1652 στη Νάπολη.