«Η σημερινή είναι μια μέρα γιορτής, γιατί προέρχεται από τραγωδία», είπε ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε.
Εργάτες με μάσκες στο πρόσωπο, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τοποθέτησαν σήμερα Τρίτη το τελευταίο τμήμα της νέας οδογέφυρας στη Γένοβα, την ώρα που ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζουζέπε Κόντε απέτιε φόρο τιμής στα 43 θύματα, που βρήκαν αδόκητο θάνατο όταν η παλαιότερη οδική γέφυρα, τμήμα του κύριου αυτοκινητόδρομου που συνέδεε επίσης την Ιταλία με τη Γαλλία, κατέρρευσε στις 14 Αυγούστου του 2018, προκαλώντας εθνική οργή για τις αμέλειες στη συντήρησή της.
Ενώ η φονική πανδημία του κορονοϊού έχει σταματήσει τα περισσότερα κατασκευαστικά έργα στη χώρα, τα εργοτάξια που χτίζουν την σύνδεση των δύο τμημάτων του ποταμού Πολτσεβέρα στην παραλιακή μεγαλούπολη, αψήφησαν μια πλημμύρα και τα κρούσματα της νόσου προκειμένου να προλάβουν να ολοκληρώσουν το έργο σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
«Η σημερινή δεν μπορεί να είναι μια ημέρα γιορτής, γιατί προέρχεται από μια τραγωδία. Όμως το πρότυπο της Γένοβας απλώνει το φως του σε ολόκληρη την Ιταλία», δήλωσε ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, στους λιγοστούς επισκέπτες που παρευρέθηκαν σε μια σύντομη τελετή που πραγματοποιήθηκε κάτω από τη νέα κατασκευή.
Η δημόσια αγανάκτηση στράφηκε κατά κύριο λόγο ενάντια στον όμιλο υποδομών Atlantia, που εκμεταλλευόταν την προηγούμενη γέφυρα. Εκατοντάδες εργαζόμενοι στα συνεργεία της νέας κοινοπραξίας, που περιλαμβάνει τον όμιλο μηχανικών έργων κι επιθεωρήσεων RINA, την κατασκευαστική Salini Impregilo και τον όμιλο ναυπηγείων Fincantieri, εργάζονταν νυχθημερόν από τον Ιανουάριο του 2019, προκειμένου να ανακατασκευάσουν την γέφυρα. Με το αριστερό τμήμα να έχει ολοκληρωθεί, οι κατασκευαστές κι οι αρχές ευελπιστούν ότι θα μπορέσουν να την ανοίξουν στην κυκλοφορία σε λιγότερο από τρεις μήνες.
«Στόχος μας είναι να ανοίξουμε τη γέφυρα στην κυκλοφορία το δεύτερο εξάμηνο του Ιουλίου . Εάν είμαστε τυχεροί και ο καιρός είναι ευμενής με εμάς, μπορούμε να το πετύχουμε», δήλωσε ο Ρομπέρτο Καρπανέτο, διευθύνων σύμβουλος της RINA Consulting.
Ένας εργαζόμενος στο εργοτάξιο – που πλέον έχει ιαθεί–προσβλήθηκε από την COVID-19, υποχρεώνοντας τους 23 συναδέλφους του που εργάζονταν μαζί του να τεθούν σε καραντίνα. «Όμως καταφέραμε να διαχειριστούμε την κατάσταση χωρίς να σταματήσουμε τα έργα χάρη στον διαχωρισμό των συνεργείων», δήλωσε ο Καρπανέτο στο Reuters.
Ακόμη και προτού η κυβέρνηση επιβάλλει τους περιορισμούς μετακίνησης σε πανεθνικό επίπεδο στις 9 Μαρτίου–ένα lockdown που έχει ισοπεδώσει την οικονομία της χώρας– όλοι οι εργαζόμενοι στην κοινοπραξίας είχαν τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας από τον ιό, ενώ εντοπίστηκαν κι οι επαφές τους για να αποτραπεί ο κίνδυνος μετάδοσης.
Τις επόμενες εβδομάδες, οι εργαζόμενοι θα τοποθετήσουν σκυρόδεμα και άσφαλτο στην οδογέφυρα, θα εγκαταστήσουν τον φωτισμό και θα ενσωματώσουν όλα τα συστήματα ασφαλείας που προβλέπουν τα σχέδια του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα Ρέντσο Πιάνο, ο οποίος έχει γεννηθεί στη Γένοβα.
Μέχρι στιγμής περίπου 70.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της γέφυρας, η οποία εκτείνεται περίπου 1 χιλιόμετρο σε όλη την κοιλάδα στα περίχωρα της παραλιακής πόλης.