Η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Ρωσίας ανακοίνωσε ότι καθηλώνει στο έδαφος τα αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρείας Tatarstan Airlines.

Η απόφαση ελήφθη μετά από έρευνα για την αεροπορική τραγωδία με 50 νεκρούς που σημειώθηκε το Νοέμβριο, την ώρα της προσγείωσης ενός Boeing 737 στην πόλη Καζάν της Ρωσίας. Η έρευνα αποκάλυψε ότι κάποιοι από τους πιλότους και το προσωπικό της εταιρείας εργάζονται υπερβολικά πολλές ώρες και δεν είχαν επαρκή εκπαίδευση.

Το Boeing 737 της Tatarstan Airlines συνετρίβη στις 17 Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο οι 44 επιβαίνοντες σε αυτό, μεταξύ αυτών και ο γιος του προέδρου της πλούσιας σε υδρογονάνθρακες περιφέρειας αυτής της Ρωσικής Ομοσπονδίας και τα 6 μέλη του πληρώματος.

Το δυστύχημα έφερε στο προσκήνιο το κακό ιστορικό ασφάλειας των μικρών αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες πραγματοποιούν τις εσωτερικές πτήσεις στη Ρωσία.

Η ρωσική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας Rosaviatsia ανακοίνωσε ότι ανακαλεί την άδεια λειτουργίας της εταιρείας από τις 31 Δεκεμβρίου καθώς οι έρευνες αποκάλυψαν «παραβιάσεις στους κανόνες πτήσεις, στα ωράρια εργασίας, στα υποχρεωτικά διαλείμματα ανάπαυσης του πληρώματος και στα επαγγελματικά προσόντα του πληρώματος»

Οι ερευνητές που μελέτησαν το δυστύχημα του Boeing δήλωσαν ότι ο πιλότος του μοιραίου επιβατικού αεροσκάφους έλαβε την άδεια άσκησης του επαγγέλματος από μια σχολή η οποία αργότερα έκλεισε, υπό το βάρος των υποψιών ότι λειτουργούσε παράνομα.

Είπαν επίσης ότι το αεροσκάφος συνετρίβη όταν ο πιλότος, που είχε πάρει αυτός τον έλεγχο του αεροσκάφους, έσπρωξε το πηδάλιο μπροστά με αποτέλεσμα να οδηγήσει το αεροσκάφος σε απότομη κάθοδο, σε «βουτιά», κατά τη διάρκεια απόπειρας προσγείωσης, αφού στην πρώτη προσέγγιση δεν κατάφερε να προσγειώσει το επιβατικό αεροσκάφος. Δεν είχε αναφερθεί κανένα τεχνικό πρόβλημα στο αεροσκάφος.

Η Tatarstan Airlines είχε υποστηρίξει ότι το πλήρωμα είχε άφθονη εμπειρία, όμως ο πιλότος δεν είχε ποτέ αντιμετωπίσει ξανά μια κατάσταση στην οποία ήταν αναγκασμένος να επιχειρήσει δεύτερη απόπειρα προσγείωσης κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής πτήσης.