Σε λάθος του οδηγού φαίνεται πως οφείλονταν το ατύχημα με εκτροχιασμό τραίνου που σημειώθηκε την Κυριακή στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης και στέρησε τη ζωή σε 4 ανθρώπους.
Μάλιστα, ο οδηγός δήλωσε στους ερευνητές ότι «δεν ήταν συγκεντρωμένος» λίγο πριν από το δυστύχημα, όπως αποκάλυψε αστυνομική πηγή στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς.
Οι ερευνητές δήλωσαν χθες ότι ο μηχανοδηγός οδήγησε το συρμό της εταιρείας Metro-North με επτά βαγόνια σε μια στροφή με ταχύτητα τρεις φορές μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη.
Ο οδηγός, που συνεχίζει να ανακρίνεται από το ομοσπονδιακό Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών, υποστήριξε ότι συνειδητοποίησε πολύ αργά ότι πήγαινε με υπερβολική ταχύτητα και πάτησε φρένο πολύ αργά για να μπορέσει να θέσει υπό έλεγχο το συρμό πριν από τη στροφή, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Σύμφωνα και με το Γαλλικό Πρακτορείο, τα πρώτα στοιχεία της έρευνας κατατείνουν στην εκδοχή του «ανθρώπινου λάθους» καθώς η αμαξοστοιχία έτρεχε με ταχύτητα 131 χλμ. ανά ώρα, δηλαδή σχεδόν 3 φορές μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη.
Το όριο ταχύτητας είναι τα 48 χλμ. ανά ώρα στη στροφή όπου εκτροχιάστηκε το τραίνο, στο Μπρονξ, με αποτέλεσμα το θάνατο 4 ανθρώπων και τον τραυματισμό 67, σημείωσαν οι ερευνητές κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Εξήγησαν ότι τα πρώτα στοιχεία της έρευνας δεν κατέδειξαν «κανένα μηχανικό πρόβλημα ή μηχανική ανωμαλία» στα φρένα.
Το πρωί της ημέρας που συνέβη το δυστύχημα, το τραίνο, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να φθάσει στο σταθμό Grand Central στις 07:43 τοπική ώρα, είχε πραγματοποιήσει με επιτυχία 9 στάσεις χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα στα φρένα, υπογράμμισαν.
Ο οδηγός, Ουίλιαμ Ροκφέλερ, 46 ετών, που δεν τραυματίστηκε, δήλωσε στις αρχές ότι η προσοχή του είχε «χαλαρώσει» πριν από το δυστύχημα, στις 07:20 το πρωί, κι ότι τον επανέφερε βίαια στην πραγματικότητα ο δυνατός ήχος που τον προειδοποιούσε ότι πήγαινε πολύ γρήγορα, έγραψε η εφημερίδα New York Post. Τότε πάτησε φρένο, αλλά ήταν ήδη πολύ αργά.
Οι ερευνητές, όπως συνηθίζεται, κατάσχεσαν το κινητό του τηλέφωνο για να επιβεβαιώσουν ότι δεν μιλούσε στο τηλέφωνο σε κάποιον ή δεν έστελνε γραπτά μηνύματα τη στιγμή της τραγωδίας. Επίσης, ο οδηγός υποβλήθηκε σε εξετάσεις για να εξακριβωθεί εάν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, χωρίς μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα να έχουν γίνει γνωστά.
Κατά τους ερευνητές, τα φρένα δεν ενεργοποιήθηκαν παρά 5 δευτερόλεπτα πριν από το δυστύχημα. «Ήταν πολύ αργά» αναγνώρισε ο Ουίνερ, αποφεύγοντας ωστόσο να υποστηρίξει οποιαδήποτε εκδοχή, μεταξύ της μηχανικής βλάβης ή του ανθρώπινου λάθους. Επέμεινε ότι η έρευνα δεν βρίσκεται παρά στην αρχή.