Το υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας ανακοίνωσε πως ξεκίνησε έρευνα για να αποφανθεί πως ένα βίντεο κινουμένων σχεδίων που αναπαριστά τον απαγχονισμό του πρώην πρωθυπουργού της χώρας Αντνάν Μεντερές παρουσιάστηκε σε παιδιά ως μέρος της κατ’ οίκον εκπαίδευσης τους στην οποία έχουν τεθεί εν μέσω της επιδημίας του κορονοϊού.
Οι μαθητές ξεκίνησαν χθες μαθήματα από το σπίτι μετά από μια εβδομάδα διακοπής της λειτουργίας των σχολείων, που αποφασίστηκε στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19, που έχει σκοτώσει 44 ανθρώπους μέχρι στιγμής στην Τουρκία.
Μια ηλεκτρονική πλατφόρμα διδασκαλίας και τρία τηλεοπτικά δίκτυα για μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου δημιουργήθηκαν για να παρέχουν μαθήματα στο σπίτι.
Εντούτοις, το κανάλι για τους μαθητές μέσης εκπαίδευσης ηλικίας 12-15 ετών μετέδωσε μια αναπαράσταση σε κινούμενα σχέδια του απαγχονισμού του Αντνάν Μεντερές, εξαγριώνοντας πολλούς που τόνισαν πως το θέμα είναι ακατάλληλο για παιδιά και εξυπηρετεί ιδεολογικούς σκοπούς.
Ο Αντνάν Μεντερές, από τον οποίο ο νυν πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τονίζει ότι αντλεί έμπνευση, εκτελέστηκε δια απαγχονισμού μετά από ένα στρατιωτικό πραξικόπημα το 1960. Ο Ερντογάν και το κυβερνών κόμμα του Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) αναφέρουν πως ο Μεντερές, ο οποίος ήταν γνωστός για το αυταρχικό στυλ διακυβέρνησης, εκτελέστηκε αδίκως.
Το υπουργείο ξεκίνησε έρευνα για αυτό το λάθος που διέπραξαν αξιωματούχοι στη βιασύνη τους να προετοιμάσουν εκπαιδευτικό υλικό, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Ζίγια Σελτζούκ.
«Προβάλλονται ντοκιμαντέρ ανάμεσα στα μαθήματα. Δουλεύουμε νυχθημερόν και συνέβη ένα λάθος με την επισήμανση», ανέφερε ο Σελτζούκ σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι HaberGlobal.
Το Ρεπουμπλικανό κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης (CHP) κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι θέτει την ιδεολογία πάνω από ηθικές αξίες.
«Πως μπορείς να εξηγήσεις τον θάνατο σε τόσο μικρά παιδιά μέσα από μια εκτέλεση», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του CHP, Σεγίτ Τορούν με ανάρτηση στο twitter.
Το φιλοκουρδικό Κόμμα Δημοκρατίας των Λαών (HDP) επέκρινε αυτά τα «παιδαγωγικά απαράδεκτα» προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την πρώτη μέρα της κατ’οίκον εκπαίδευσης.