Τα θύματα του ουκρανικού αεροσκάφους που καταρρίφθηκε στο Ιράν θα ζούσαν, αν δεν υπήρχαν εντάσεις στην περιοχή, δήλωσε ο Καναδός πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντό, σύμφωνα με αντίγραφο συνέντευξης του στο Global News TV.
Ο φόνος του Ιρανού στρατηγού Κασέμ Σουλεϊμανί στην Βαγδάτη στις 3 Ιανουαρίου από στοχευμένο πλήγμα αμερικανικού μη επανδρωμένου αεροσκάφους ήταν η ενέργεια που προκάλεσε την πυραυλική επίθεση του Ιράν κατά αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ στις 8 Ιανουαρίου πριν από την κατάρρευση του ουκρανικού αεροσκάφους που στοίχισε τη ζωή στους 176 επιβαίνοντες.
Μεταξύ των θυμάτων ήταν και 57 Καναδοί.
«Νομίζω πως, αν δεν υπήρχαν εντάσεις, αν δεν υπήρχε κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή, αυτοί οι Καναδοί θα ήταν τώρα στα σπίτια τους, με τις οικογένειές τους», δήλωσε ο Τριντό στην συνέντευξή του.
Η Boeing προετοιμάζεται για τη διαχείριση της δύσκολης κατάστασης
Στο μεταξύ, ο Δημοκρατικός βουλευτής Πίτερ ΝτεΦάζιο που προεδρεύει στην Επιτροπή Μεταφορών και Υποδομών της Βουλής των Αντιπροσώπων δήλωσε πως έχει συμβουλεύσει τον νέο εκτελεστικό διευθυντή της Boeing Ντέιβιντ Καλχούν στην διάρκεια μιας συζήτησης ότι είναι απαραίτητο «να κάνει κάτι προκειμένου να εκτονώσει την πίεση που ασκείται από την Wall Street προς την Boeing και η οποία οδήγησε σε όλο αυτό», αναφερόμενος στη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο τομέας παραγωγής πολιτικών αεροσκαφών της εταιρίας, μετά τα δύο τραγικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737ΜΑΧ.
Ο Καλχούν ανέλαβε χθες τα καθήκοντά του, καθώς η Boeing προσπαθεί να ανακάμψει, ενώ τα 737ΜΑΧ παραμένουν καθηλωμένα σε παγκόσμιο επίπεδο από τον περασμένο Μάρτιο, μετά την απώλεια 346 ανθρώπων στα δύο αεροπορικά δυστυχήματα.
Ο 62χρονος Καλχούν είναι διευθυντής στην Boeing για πολλά χρόνια, ενώ επιλέχθηκε για την θέση του προέδρου τον περασμένο Οκτώβριο, αφού το διοικητικό συμβούλιο της Boeing αποφάσισε την απομάκρυνση του προκατόχου του Ντένις Μούλενμπεργκ, ενώ τα καθήκοντα του εκτελεστικού διευθυντή του ανατέθηκαν στις 23 Δεκεμβρίου, μετά από την απόλυση του Μούλενμπεργκ.
Η απομάκρυνση του Μούλενμπεργκ έγινε μετά τις μεγάλες ανησυχίες για τις σχέσεις μεταξύ της Boeing και των αρμόδιων αμερικανικών αρχών εποπτείας, αναφορικά με τις προδιαγραφές για την πλοϊμότητα του Boeing 737MAX.
Από την μεριά της, η Boeing εκτιμάει το οικονομικό κόστος από την καθήλωση των αεροσκαφών 737ΜΑΧ στο έδαφος στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι σήμερα με συνεχιζόμενη οικονομική επιβάρυνση για την εταιρία κι αναφορικά με την κερδοφορία του τέταρτου τριμήνου του 2019, τα αποτελέσματα του οποίου αναμένεται να δημοσιοποιηθούν στις 29 Ιανουαρίου.
Το οικονομικό κόστος της όλης κατάστασης γύρω από τα 737ΜΑΧ αυξάνεται για την Boeing και από τον τερματισμό της παραγωγής του αναφερόμενου τύπου αεροσκάφους, την καταβολή οικονομικών αποζημιώσεων προς τις εταιρίες που δεν έχουν παραλάβει τα αεροσκάφη τους, αλλά και την υποστήριξη της αλυσίδας παροχής ανταλλακτικών.
Η Boeing εξετάζει το ενδεχόμενο περαιτέρω δανεισμού για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ενώ τα σχέδια της εταιρίας, αναμένεται να δημοσιοποιηθούν αργότερα μέσα στον Ιανουάριο, σύμφωνα με δήλωση μιας πηγής στο Reuters.