Με το «φαινόμενο Γκρέτα Τούνμπεργκ», που διχάζει σιγά-σιγά όχι μόνο τους χρήστες του διαδικτύου, αλλά και τους σχολιαστές, ασχολούνται οι γερμανικές εφημερίδες, αλλά κι άλλων ευρωπαϊκών χωρών. «Ένας καλλιτέχνης την ζωγραφίζει σαν την θηλυκή έκδοση του Φραγκίσκου της Ασίζης» γράφει χαρακτηριστικά η Frankfurter Allgemeine Zeitung.
«Στα μάτια μιας σκιτσογράφου φαντάζει ως μια οργισμένη φιγούρα Μάνγκα που με γουρλωμένα μάτια ζητά τον λόγο από τους ισχυρούς φωνάζοντας. Και μια φεμινίστρια την παρουσιάζει με σφιγμένο πρόσωπο ως ένα οργισμένο κορίτσι που αλλάζει τον κόσμο. Η Γκρέτα Τούνμπεργκ δεν είναι πια το 16χρονο κορίτσι από τη Σουηδία που με το σύνθημα «σχολική απεργία» κάθεται έξω από το σουηδικό κοινοβούλιο και καταγγέλλει την πολιτική για το κλίμα. Είναι στο δρόμο για να γίνει από εικόνα της αντίστασης σε χαλκομανία της κουλτούρας μας».
Η βουλγαρική εφημερίδα Trud είναι πιο επικριτική. «Ποιος ωφελείται από αυτήν τη μαζική υστερία;» διερωτάται. «Το πρότζεκτ Γκρέτα έχει ως απαρχή τη σοβαρή διατάραξη της παγκόσμιας οικονομίας. Κάθε κερδοσκόπος θα πέταγε από τη χαρά του βγαίνοντας με γεμάτες τις τσέπες από μια τεχνητή κρίση για το κλίμα. … Πρόκειται για μια προσπάθεια ενταφιασμού της παγκόσμιας βιομηχανίας ενέργειας και αναζήτησης εναλλακτικής … στην κορυφή αυτoύ του παραλογισμού τοποθετήθηκε ένα 16χρονο κορίτσι που δεν έχει την παραμικρή ιδέα περί τίνος πρόκειται».
Αντίθετα η δανική Politiken, σύμφωνα με τη Deutsche Welle, την υπερασπίζεται. «Αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων επικρίνουν την Γκρέτα για την παθιασμένη της κριτική» υπογραμμίζει. «Πολλοί ενήλικες την βλέπουν ως ακραία ακτιβίστρια για το κλίμα. Αλλά κάνουν λάθος, γιατί παραβλέπουν ότι πρόκειται για μια βαθιά σύγκρουση γενεών, μια εξέγερση ανήκουστη μέχρι τώρα».