Με έκπληξη αλλά και έντονη δυσφορία αντιμετώπισαν οι Γάλλοι την ανακοίνωση ότι οι καραμέλες Carambar θα αντικαταστήσουν τα «κρύα» ανέκδοτα που τυπώνουν στο περιτύλιγμά τους, με σπαζοκεφαλιές και εκπαιδευτικές πληροφορίες.
Μάλιστα, στο Διαδίκτυο έκαναν την εμφάνισή τους πολλές αιτήσεις για συλλογή υπογραφών, με μοναδικό αίτημα να μην καταργηθούν τα «αστεία» που πάντως δεν διακρίνονται ιδιαίτερα για το χιούμορ τους.
Ακόμη και η σοβαρή εφημερίδα Λε Μοντ ασχολήθηκε σε άρθρο της με τις καραμέλες, σημειώνοντας ότι είναι πολύ σπάνιο αυτό που συνέβη, δηλαδή μια καραμέλα να βρει τον τρόπο και να «τρυπώσει» στην πρώτη σελίδα των έγκυρων εντύπων.
Την Πέμπτη, η εταιρεία που είχε ιδρυθεί το 1954 στη Γαλλία και εξαγοράστηκε το 2010 από την Kraft Foods ανακοίνωσε ότι από τις 15 Απριλίου το περιτύλιγμα θα αλλάξει και αντί για ανέκδοτα θα αναγράφονται πλέον μικρά κουίζ ή μαθηματικά προβλήματα. «Θέλαμε να δώσουμε μια ώθηση στη μάρκα και μας είχαν επικρίνει για την ποιότητα των ανεκδότων μας», εξήγησε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Τα ανέκδοτα στο περιτύλιγμα αποτελούσαν μια παράδοση 44 ετών, αφού τυπώνονταν από το 1969. Κάθε χρόνο πωλούνται ένα δισεκατομμύριο καραμέλες Carambar. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έφτασε πέρσι τα 54 εκατ. ευρώ, ήταν αυξημένος δηλαδή κατά 3,5% σε σχέση με το 2011.
Στη σελίδα των Carambar στο Facebooκ, οι χρήστες ομόφωνα έκαναν λόγο για «μποϊκοτάζ» του προϊόντος μετά την ανακοίνωση για κατάργηση των ανεκδότων.
Μάλιστα η πόλη Μαρκ-εν-Μπαρέλ, η ιστορική «κοιτίδα» των στη βόρεια Γαλλία, κάλεσε σε κινητοποίηση κατά της κατάργησης των ανεκδότων που αποτελούν γενετική κληρονομιά των Carambar. «Είναι αλήθεια ότι τα ανέκδοτα αυτά είναι παιδικά, όμως εξακολουθούμε να γελάμε μαζί τους», παραδέχτηκε η αντιδήμαρχος Σοφί Ροσέρ. «Τα καταλαβαίνουν ακόμη και τα μικρά παιδιά και η αντικατάστασή τους με ερωτήσεις περί πολιτισμού είναι χαζομάρα», πρόσθεσε.