Oι Ιταλοί προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στην οικονομική κρίση υιοθετώντας έναν τρόπο ζωής «χαμηλού κόστους», συμπεραίνει έρευνα του ινστιτούτου Eurispes που δημοσιεύτηκε χθες.
Η έρευνα καταγράφει «γενικευμένη συρρίκνωση της κατανάλωσης, κάτι που αποδεικνύει ότι οι οικογένειες είναι σε πραγματικά δύσκολη θέση», κατά το ινστιτούτο οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών ερευνών.
Τους τελευταίους δώδεκα μήνες το 89,9% των Ιταλών μείωσε τα έξοδα για δώρα, το 88,5% αγόρασε περισσότερα προϊόντα κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, το 86,7% περιόρισε τις εξόδους σε καφέ-μπαρ κι εστιατόρια.
Το 73,4% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι από το τέλος του 2011 μέχρι σήμερα η αγοραστική του δύναμη έχει μειωθεί, ενώ το 40,6% αναφέρει ότι «έκοψε» ακόμη και τα έξοδα για ιατρικές εξετάσεις.
Ενδεικτική είναι η «έκρηξη» της πελατείας των εμπορικών επιχειρήσεων που αγοράζουν χρυσό. Το 2011 απευθύνθηκε σε αυτά για να πουλήσει μικρά και μεγάλα χρυσά αντικείμενα και τιμαλφή, ένα 8,5% των Iταλών. Πέρσι το ποσοστό αυτό έφτασε το 28,1%.
Το 26,8% του δείγματος την χρονιά που πέρασε έκανε και «μικρές, δευτερεύουσες δουλειές» -από το καθάρισμα κήπων, μέχρι την φροντίδα των παιδιών με μπέιμπι-σίτινγκ και επιδιορθώσεις ενδυμάτων- για να ενισχύσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Το 60,6% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι αναγκάσθηκε να προσφύγει στις τραπεζικές του καταθέσεις για να αντιμετωπίσει έκτακτα έξοδα, ενώ το 62,8% δηλώνει ότι «με τον μισθό ή τις πάγιες αποδοχές του αντιμετωπίζει ουσιαστικές δυσκολίες στο να καταφέρει να φτάσει στο τέλος του κάθε μήνα» και ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες που «δεν αρχίζουν την τέταρτη, αλλά και την τρίτη εβδομάδα κάθε μηνός».