Στην αμφιλεγόμενη performance του «Εσχατολογία», ο Arturs Berzins κόβει κομματάκια από το δέρμα των ηθοποιών-συνεργών του και τα βάζει μετά στο στόμα τους, αφήνοντας το κοινό με τα μάτια ανοιχτά. Όταν μάλιστα ο θεατής είναι γενναίος, μπορεί να υποβληθεί και ο ίδιος στη διαδικασία και να γίνει μέρος του έργου τέχνης. Ένα έργο τέχνης που έχει προκαλέσει ήδη κύματα κατακραυγής, ο ίδιος υπεραμύνεται πάντως του οράματός του. Με ένα νυστέρι, αφαιρεί κομμάτια από την πλάτη των δύο βοηθών του, ενός άντρα και μιας γυναίκας, πριν τα πετάξει στο τηγάνι, τα μαγειρέψει και τους ταΐσει με το ίδιο τους το κρέας. Όλο αυτό δεν είναι παρά σχόλιο για το τι θα συμβεί αν ο κόσμος αντιμετωπίσει μια επισιτιστική κρίση. Αυτό λέει ο ίδιος, κατακεραυνώνοντας όποιους δεν καταλαβαίνουν την τέχνη του και τις αλληγορικές συνδηλώσεις της. Όπως είπε στη «New York Post» για το βίντεο που ανέβηκε online με την performance του και έκανε κάποιους να μιλήσουν ακόμα και για παράνομη, εγκληματική, δραστηριότητα, πρόκειται για έργο τέχνης που είναι «το αποφασιστικό χτύπημα που χρειάζεται ο κόσμος για να ενεργοποιήσει την αυτο-αντανάκλασή του»: «Ζούμε σε μια εποχή όπου υπερφορτωνόμαστε από πληροφορία. Τίποτα δεν μας κάνει πια εντύπωση. Οπότε η παρόρμηση πρέπει να είναι ακόμα μεγαλύτερη για να φτάσει στο μυαλό κάποιου. Ο κανιβαλισμός συνδέεται στο μυαλό μας με τη βία, με ταινίες τρόμου, φόνους κ.λπ.». Και μας λέει μάλιστα πως το να τρως τις σάρκες σου είναι σαν να τρως τα νύχια σου, κάτι που παραείναι κοινό για να εγείρει κοινωνικές αντιδράσεις. Τη γνησιότητα αναζητά εξάλλου στο έργο του, «τον γνήσιο πόνο, τη γνήσια δράση». Ο λετονός καλλιτέχνης κινηματογράφησε την performance που έδωσε σε μουσείο της Ρίγας και την ανέβασε στο YouTube, αναγκάζοντας τις αρχές της χώρας του να ερευνήσουν αν υπάρχει κάτι το παράνομο σε όλο αυτό. Για την ώρα, καμία δίωξη δεν του έχει ασκηθεί για την τουλάχιστον αμφιλεγόμενη αυτή παράσταση…