Γνωστός για την υπέρβαση τον ορίων στη τέχνη του, όταν ο Πάμπλο Πικάσο προσφέρθηκε να ζωγραφίσει με το φως, το αποτέλεσμα ήταν άκρως εντυπωσιακό.
Αυτές οι εντυπωσιακές φωτογραφίες, που παρουσιάζουν έναν αμυδρά φωτισμένο Πικάσο ντυμένο με ακτίνες νέον, είναι το αποτέλεσμα πέντε συναντήσεων που είχε με τον καινοτόμο φωτογράφο Gjon Mili το 1949.
Σε μια σειρά γνωστή ως «σχέδια φωτός», ο Πικάσο κυματίζει μια στροβοσκοπική λυχνία για να δημιουργήσει σχέδια που θυμίζουν κραυγές ζώων στη Γκουέρνικα ή την καμπυλωτή γυναίκα στο «Όνειρο».
Και παρά τον οργίλο χαρακτήρα του Ισπανού καλλιτέχνη, εντοπίζεται μια γεύση χαμόγελου στα έργα του στο σκοτάδι, αποδεικνύοντας τον ενθουσιασμό που συγκέντρωσε ο Πικάσο από το καινοτομικό έργο του.
Ο Mili, φωτογράφος του περιοδικού LIFE, επισκέφθηκε τον Πικάσο στη νότια Γαλλία και του παρουσίασε τις εικόνες που δημιούργησε τοποθετώντας φως στα παπούτσια των σκέιτερ πάγου, καθώς εκτελούσαν χορογραφίες πατινάζ στο σκοτάδι.
Ο Πικάσο γοητεύτηκε τόσο από το αποτέλεσμα που ζήτησε από τον Mili να τον επισκεφθεί πέντε φορές.
Για να δημιουργήσει το υπνωτικό φαινόμενο, ο Πικάσο κινούσε μέσα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο ένα μικρό ηλεκτρικό φως. Χρησιμοποιήθηκαν δύο φωτογραφικές μηχανές – μια για να δώσει τη πλάγια όψη, και μια άλλη για να δώσει τη πρόσοψη.
Οι δύο άνδρες παρήγαγαν 30 φωτογραφίες που φέρουν σχέδια φωτός, συμπεριλαμβανομένων κενταύρων, ταύρων και όλα φέρουν την υπογραφή του Πικάσο. Το πιο διάσημο έργο ονομάζεται «Ο Πικάσο σχεδιάζει έναν κένταυρο στον αέρα».
Αρκετά από τα σχέδια φωτός τέθηκαν στη διάθεση του κοινού στις αρχές του 1950, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.