Οι θυελλώδεις άνεμοι που πνέουν στο νότιο Ατλαντικό δυσχεραίνουν τις έρευνες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής, τα ίχνη του οποίου αγνοούνται από την 15η Νοεμβρίου, την ώρα που οι οικογένειες του 44μελους πληρώματος προσπαθούν να διατηρήσουν ζωντανές τις ελπίδες τους ότι θα βρουν τους δικούς τους ζωντανούς, παρά τις δύσκολες συνθήκες των ερευνών και τις ανησυχίες σχετικά με τα αποθέματα οξυγόνου.
Το υποβρύχιο San Juan είχε αποθέματα οξυγόνου για επτά ημέρες όταν έδωσε τελευταία φορά το στίγμα του σε απόσταση σχεδόν 483 χλμ από τις ακτές. Οι συγγενείς του πληρώματος προσπαθούν να επικεντρωθούν στο ενδεχόμενο το υποβρύχιο να κατάφερε να ανέβει στην επιφάνεια αφότου εξαφανίστηκε και μπόρεσε να ανατροφοδοτηθεί με οξυγόνο.
Η μετεωρολογική υπηρεσία της Αργεντινής εξέδωσε προειδοποίηση για «ισχυρούς ανέμους ταχύτητας 50 έως 90 χλμ την ώρα, με (σφοδρές) ριπές» στην επαρχία Τσουμπούτ, απ’ όπου αποπλέουν τα πλοία που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις ερευνών.
Αν και οι πληροφορίες ότι ανιχνεύτηκε ένας ξαφνικός, σφοδρός υποθαλάσσιος ήχος κοντά στην περιοχή απ’ όπου έδωσε το τελευταίο του στίγμα το υποβρύχιο υποδεικνύουν ότι ενδεχομένως εξερράγη έπειτα από πρόβλημα στο ηλεκτρολογικό του σύστημα, ο Όσκαρ Βαγιέχος, ο πατέρας ενός μέλος του San Juan λέει ότι ο ίδιος και η οικογένειά του αρνούνται να πιστέψουν ότι ο γιος του δεν θα επιστρέψει ζωντανός.
«Συνεχίζουμε να ελπίζουμε» τόνισε ο πατέρας του αγνοούμενου αξιωματικού και ο ίδιος βετεράνος του Πολεμικού Ναυτικού.
Άλλοι ωστόσο δεν είναι πλέον τόσο βέβαιοι.
«Βρισκόμαστε σε μια κατάσταση πλήρους αβεβαιότητας» δήλωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία με το πρακτορείο Reuters η Μαρία Βικτόρια Μοράλες, η μητέρα του Λουίς Γκαρθία, ενός ηλεκτρολόγου τεχνικού που ταξίδευε στο υποβρύχιο.
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ανέπτυξε στην θαλάσσια περιοχή μη επανδρωμένα υποβρύχια σκάφη που είναι εξοπλισμένα με ηχοεντοπιστικά συστήματα σόναρ για να συνδράμουν στις έρευνες. Την Παρασκευή έφθασε στην Αργεντινή ένα ρωσικό αεροσκάφος που μεταφέρει ειδικό εξοπλισμό ερευνών ικανό να φθάνει σε βάθος 6.000 μέτρων.
Στις έρευνες συμμετέχουν περίπου 30 πλοία και αεροσκάφη και 4.000 άνδρες από τις 13 χώρες.