Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αποκάλυψε σήμερα τα σχέδιά του σχετικά με την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στην Τουρκία έως το 2021, κάνοντας λόγο για ένα όνειρο των Τούρκων πολιτών, ενώ υποσχέθηκε ότι θα είναι ο πρώτος στη σειρά που θα αγοράσει ένα από τα νέα οχήματα.

Η Τουρκία είναι από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Τα οχήματα κατασκευάζονται από διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες, συνήθως μέσω κοινοπραξιών με τοπικούς εταίρους.

Εδώ και καιρό το κυβερνών κόμμα του Τούρκου προέδρου, το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP), συμπεριλαμβάνει στους στόχους του την παραγωγή ενός εγχώριου αυτοκινήτου, μια απόδειξη, όπως κρίνεται, της ανάπτυξης της τουρκικής οικονομίας.

ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επισήμανε ότι μια κοινοπραξία πέντε εταιρειών –μεταξύ αυτών η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Turkcell και η μητρική εταιρεία του ομίλου Vestel, η Zorlu Holding – έχει επιλεγεί προκειμένου να αναλάβει την παραγωγή του αυτοκινήτου. Ο ίδιος μίλησε για «πέντε θαρραλέους συντρόφους».

«Δεν θέλουμε να υπάρξει καμία καθυστέρηση σε αυτό το σχέδιο και δεν θα ανεχθούμε οποιαδήποτε απώλεια χρόνου» υπογράμμισε ο Ερντογάν, προσθέτοντας ότι το πρωτότυπο θα ολοκληρωθεί έως το 2019 το αργότερο.

«Θα είμαι ο πρώτος που θα αγοράσει το νέο αυτό αυτοκίνητο, υπό την προϋπόθεση να το πληρώσω» σημείωσε ο επικεφαλής του τουρκικού κράτους.

Αναλυτές, εντούτοις, εμφανίζονται λιγότερο ενθουσιώδεις επισημαίνοντας ζητήματα όπως ο ανταγωνισμός της βιομηχανίας και η σχετική έλλειψη εμπειρίας ορισμένων εκ των μελών της κοινοπραξίας.

Turkey's President Recep Tayyip Erdogan acknowledges the audience as he arrives to deliver a speech at a tourism council in Ankara, Turkey, Wednesday, Nov. 1, 2017. (Pool Photo via AP)
Turkey’s President Recep Tayyip Erdogan acknowledges the audience as he arrives to deliver a speech at a tourism council in Ankara, Turkey, Wednesday, Nov. 1, 2017. (Pool Photo via AP)

«Είναι ένας καλός στόχος ωστόσο πρέπει να διανύσουμε πολύ δρόμο» δήλωσε ο Τζεμάλ Ντεμιρτάς, επικεφαλής ερευνών στο Ata Invest. «Η ομάδα αυτή δεν είναι μια ομάδα που διαθέτει εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μπορεί να προχωρήσει στην παραγωγή του; Με ποιο τρόπο θα συνεργαστούν; Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός στον τομέα και στο εξωτερικό».

Εκτός της Turkcell και της Zorlu Holding, στην κοινοπραξία συμμετέχουν η Anadolu Holding, η Kiraca Holding και ο όμιλος BMC, μια σύμπραξη Τουρκίας- Κατάρ, σύμφωνα με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.